beantwoord

TV in combinatie met Fritzbox 7490

• 22 november 2018
  • 26 reacties
  • 1032 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb vandaag de ontvanger binnengekregen omdat ik mijn abonnement heb uitgebreid met iTV. Nu heb ik een Fritzbox 7490. In de loop van de tijd zijn hier nogal wat items over geweest. Die zijn zeker niet meer allemaal actueel. (de mogelijkheid om bij Account te kiezen voor Telfort + iTV staat bijvoorbeeld niet meer in de lijst in de Fritzbox)
Nu zie ik in dit topic een omschrijving die er -volgens mij op neerkomt- dat ik het volgende moet doen:
-Bij 'Account informatie' - 'service provider' op XS4All zetten.
-Configuratie bewaren via BackUp
-Op twee plekken aanpassingen doen in dat bestand. Deze dus.
-Bestand weer importeren.

Mijn vragen:
  1. Klopt het zoals ik het omschrijf?
  2. Is dat nog actueel?
  3. Moet ik de ontvanger nog op een speciale poort aansluiten?
Zoals uit mijn vraagstelling blijkt snap ik niet precies wat er technisch gebeurt. Ik hoop dat dat anders wordt 😉 En sorry als het al samengevat staat in een ander item; heb wel gezocht.
icon

Beste antwoord door Enterprise 22 november 2018, 15:07

Zoals je het omschrijft klopt het inderdaad en die informatie is nog steeds actueel.
In onderstaand recent topic staat een eenvoudige uitleg.

https://forum.telfort.nl/tv-338/begin-gemist-niet-beschikbaar-na-update-fritzbox-3490-firmware-7-01-79008
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Zoals je het omschrijft klopt het inderdaad en die informatie is nog steeds actueel.
In onderstaand recent topic staat een eenvoudige uitleg.

https://forum.telfort.nl/tv-338/begin-gemist-niet-beschikbaar-na-update-fritzbox-3490-firmware-7-01-79008
Reputatie 2
Dank voor de info. Ben ik heel blij mee. Werkt als een zonnetje. Mocht er iemand met zoeken op dit item komen:
  • Volgens mij is het tooltje verplaatst. Staat nu hier.
  • Ik moest na het aanpassen van de config wel weer voor Telfort kiezen
  • Inderdaad aparte poort (4) voor gebruiken anders krijg je zooi.
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan... 😉
Reputatie 7
Badge +9
Dag @kdrkdr. Van harte welkom hier op het Forum! Ik zie dat @Enterprise je vraag al heeft beantwoord 👍🏼. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen.
Reputatie 1

Wat ik mij afvraag: Is dit ook voor Glasvezel TV en Internet? en hoezo staat er in de configuratie alleen een verwijzing naar Vlan 34 voor Internet en hellemaal niks van IPTV (VLAN 4)??

In de 7.12 Firmware kun je zelf wel aangeven welk Vlan voor Internet gebruikt kan worden. Echter werkt dan alleen het internet omdat de verwijzing naar IPTV (VLAN 4) er niet is.

Reputatie 1

Ik heb het inmiddels werkend met Bovenstaande settings icm eerder gekozen Xs4all configuratie aangepast met bovenstaande Vlan 34. Vind het alleen vreemd dat je nergens IPTV Vlan 04 opgeeft en toch werkt het.

Ik gebruik Fritzbox 5490 Firmware 7.12  Telfort Glasvezel op Lan1

.

onder vccs {VPI = 8;VCI = 48;wijzigen naarVPI = 0;VCI = 34;----------------onder dslifaces {dsl_encap = dslencap_pppoe;wijzigen naardsl_encap = dslencap_ether;----------------onder vlancfg {vlanid = 6;vlanprio = 1;wijzigen naar vlanid = 34;vlanprio = 0;

lama

Reputatie 1

Hi, nee, draai je notepad wel als admin? Anders save je hem ergens anders eerst.  En let op dat de extentie hetzelfde is.

Hi, nee, draai je notepad wel als admin? Anders save je hem ergens anders eerst.  En let op dat de extentie hetzelfde is.

Stap met checksum vergeten, maar tooltje downloaden wil niet echt...

na aanpassen checksum ook weel xs4all kiezen ?

@Ronny2404 

Mmmm iemand een complete config klaar voor Telfort internet en IPTV, blijft niet lukken na aanpassen en uploaden aangepaste XS4all settings…  Fritzbox 5490 WAN op LAN1, overige LAN 2 IPTV en 1 voor internet.  Blijf foutcode 301 Laden van software mislukt….

Reputatie 2

@Ronny2404 Ik heb een 7490 op Telfort glasvezel aangesloten.

Volgens mij is die voor het router/telefonie-gedeelte gelijk aan de 5490; je kan het in ieder geval proberen.

Glasvezel in LAN 1, settopbox in LAN 2, settopbox in LAN 3, bedrade netwerk in LAN 4.

Voor de installatie eerst resetten op fabrieksinstellingen.

Dan installeren met behulp van de wizard, gekozen voor overige provider en daarna Telfort Glasvezel.

Werkt hier zonder problemen.

Ik had al de SIP-gegevens voor telefonie verkregen via een V8.

Die zijn ook ingevoerd. Volgens de testprocedure van de Fritz zou het telefoongedeelte niet correct ingevoerd zijn, maar het werkt toch goed.

Het vreemde is wel dat in de account-informatie als provider nu wordt vermeld: Tweak Glasvezel via LAN-poort; dat moet ik nog eens natrekken.

@Ronny2404 Ik heb een 7490 op Telfort glasvezel aangesloten.

Volgens mij is die voor het router/telefonie-gedeelte gelijk aan de 5490; je kan het in ieder geval proberen.

Glasvezel in LAN 1, settopbox in LAN 2, settopbox in LAN 3, bedrade netwerk in LAN 4.

Voor de installatie eerst resetten op fabrieksinstellingen.

Dan installeren met behulp van de wizard, gekozen voor overige provider en daarna Telfort Glasvezel.

Werkt hier zonder problemen.

Ik had al de SIP-gegevens voor telefonie verkregen via een V8.

Die zijn ook ingevoerd. Volgens de testprocedure van de Fritz zou het telefoongedeelte niet correct ingevoerd zijn, maar het werkt toch goed.

Het vreemde is wel dat in de account-informatie als provider nu wordt vermeld: Tweak Glasvezel via LAN-poort; dat moet ik nog eens natrekken.

Mmmm dan zal ik modem (5490) ook eens resetten, ik heb nl geen Telfort profiel, behalve als ik die zelf aanmaak maarja dan kan ik geen IPTV  vlan (4) instellen

Reputatie 2

@thetweaker Wellicht eerst even de update controleren: Fritz OS 7.12.

@thetweaker Wellicht eerst even de update controleren: Fritz OS 7.12.

Done FRITZ!OS: 07.12 - Version up to date

Probeer 7.10 als deze nog ergens te vinden is gebaseerd op diverse topics lijkt het er sterk op dat het Telfort profiel geen onderdeel meer uitmaakt van 7.12.

Probeer 7.10 als deze nog ergens te vinden is gebaseerd op diverse topics lijkt het er sterk op dat het Telfort profiel geen onderdeel meer uitmaakt van 7.12.

misschien dat hiet iets bij zit : https://service.avm.de/downloads/downgrade/

downgraden lukt helaas niet, vanavond maar weer eens mee spelen zucht…

Of zou de KPN settings al werken ? :)

Reputatie 8

Voor het 5490 “glasvezel” model van Fritz!box geldt de beschrijving zoals eerder gegeven om te  kiezen voor XS4ALL profiel, en daarvan de configuratie aanpassen.

Voor het 5490 “glasvezel” model van Fritz!box geldt de beschrijving zoals eerder gegeven om te  kiezen voor XS4ALL profiel, en daarvan de configuratie aanpassen.

Ben ik me van bewust, alleen merk is dat alle info water versnippert is, als ik eea werkend heb zal ik er 1 maken voor “ dummies” zoals mijzelf :laughing:

Iemand ook bekend met de SIP gegevens van Telfort?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @thetweaker. Van harte welkom hier. Ik zie dat een aantal mede-forumleden je al te hulp schieten. Kun je met de adviezen uit de voeten? Als er bepaalde stappen niet duidelijk zijn, laat het dan gerust weten. 

Hallo @thetweaker. Van harte welkom hier. Ik zie dat een aantal mede-forumleden je al te hulp schieten. Kun je met de adviezen uit de voeten? Als er bepaalde stappen niet duidelijk zijn, laat het dan gerust weten. 

gaat de goede kant op met het xs4all profiel heb ik Internet, IPTV al werkend, nu telefoon nog..

Heb jij daar ervaring mee?

Reputatie 8

Iemand ook bekend met de SIP gegevens van Telfort?

https://forum.telfort.nl/internet-267/experia-box-v8-kan-geen-portmapping-definieren-84798#post710346

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat je het nu al grotendeels aan de praat hebt gekregen, @thetweaker. Is het met de link die @Babylonia stuurde nog gelukt om ook VoIP aan de praat te krijgen? 

Reageer