beantwoord

Tv en internet over 1 kabel

Reputatie 1
Vanuit de meterkast heb ik een netwerkkabel naar mijn dressoir lopen. Daar is hij aangesloten op een oude modem/router welke dus dienst doet als switch. Hier vandaan loopt 1 netwerkkabel naar de Telfort tv decoder en eentje naar mijn smart tv voor de apps.

Ik wil eigenlijk van die extra router af, maar ik ga geen extra kabel plaatsen.
Ik weet dat het kan met een switch.

Maar ik zag ook de netwerk splitter zoals in DEZE link.
Onder "toepassingen" laat men zien dat men met twee van deze 1 kabel deelt voor bijvoorbeeld 2 PC's.

Zou ik zoiets ook in mijn situatie kunnen gebruiken, of heb ik daar echt een switch voor nodig?
En als ik dat toch met een switch moet oplossen, is een Gigabit switch dan aan te raden voor de tv/decoder combinatie? Ik gebruik op de tv o.a. de Netflix app.
icon

Beste antwoord door Galdor68 12 januari 2019, 18:00

Als je de link volgt in mijn eerste bericht zal je daar de nodige info vinden.
De decoder heeft op kanaal 200 en via app op tv in het menu toegang tot onder andere Netflix
Dolby is zeker mogelijk, de ontvanger gaat tot 1080P voor 4k content van Netflix is deze niet geschikt er zijn geen kosten aan verbonden de enige actie van die kant is het terug sturen van de oude ontvanger.
voor het gemak hier toch nog een keer de link
https://forum.telfort.nl/tv-338/hulp-bij-geen-netflix-via-meer-tv-60175.

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 1
Aanvulling: ik heb een Telfort abonnement met 40Mbit snelheid. Klopt het dan dat ik voorlopig nog niets zou hebben aan een Gigabit switch, maar ruim voldoende zou hebben aan een "Fast Ethernet" switch?
Vanwege de TV ontvanger zou toch deze Gigabit switch waarschijnlijk de betere keus zijn.
Wat kan als het specifiek om Netflix en of Youtube gaat dan is 1 kabel naar de tv ontvanger genoeg
Wel Hier om een geschikte ontvanger vragen.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @bnwgraaf ,
Met een geschikte tv-decoder van Telfort kun je ook Netflix en Youtube ontvangen en zou je aan 1 netwerkkabel, die je nu al hebt, genoeg hebben en verbind je de smart tv draadloos met het netwerk,
Je hebt dan geen switch nodig.
Als je toch een switch wilt gebruiken om de tv bekabeld aan te sluiten, is inderdaad de switch van de Telfort webshop geschikt, deze beschikt namelijk over IGMP-snooping, noodzakelijk om tv te kunnen kijken via een switch. Deze gebruik ik zelf ook met de standaard instellingen en werkt perfect,
Een 100Mbps-switch is niet meer aan te bevelen, is achterhaalde techniek. Beter is om een 1Gbps-switch, zoals hiervoor benoemd te gebruiken en is ook compatibel met lagere snelheden zoals 100/10Mbps. Voor de kosten hoef je het niet meer te laten.
Reputatie 1
Is Netflix via de decoder (die ik dan nog moet aanvragen omdat ik nog een oud Motorola modem heb) ook in Dolby 5.1 of alleen stereo?
Reputatie 1
Zitten er trouwens kosten aan als ik mijn oudere Motorola om laat ruilen voor een nieuwe decoder met Netflix via Meer-TV?
Als je de link volgt in mijn eerste bericht zal je daar de nodige info vinden.
De decoder heeft op kanaal 200 en via app op tv in het menu toegang tot onder andere Netflix
Dolby is zeker mogelijk, de ontvanger gaat tot 1080P voor 4k content van Netflix is deze niet geschikt er zijn geen kosten aan verbonden de enige actie van die kant is het terug sturen van de oude ontvanger.
voor het gemak hier toch nog een keer de link
https://forum.telfort.nl/tv-338/hulp-bij-geen-netflix-via-meer-tv-60175.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi bnwgraaf, is jouw vraag wat betreft de switch beantwoord? Ik heb hier zo niets aan toe te voegen. Een nieuw ontvanger heb ik je al opgestuurd, ik verwacht dat deze morgen aankomt.:)
Reputatie 1
Hallo Bart,

Ja, met bovenstaande reacties, i.c.m. nog een andere forum post, heb ik voorlopig de nodige antwoorden. Bedankt voor het sturen van de nieuwe ontvanger.
Ik ben benieuwd, als ik het goed begrepen heb, zou deze ook nog een stukje vlotter moeten zijn dan de oudere Motorola!

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik zie de ontvanger met interesse tegemoet!
Reputatie 1
Ik heb trouwens ondertussen ook een 100 Mbit switch gekocht voor nog geen 8 euro en het werkt prima! De Telfort ontvanger werkt vlot en ook de tv apps gaan prima!

En de switch is erg klein waardoor ik weer de nodige ruimte heb gewonnen!
Reputatie 8
Heb je met die switch ook de combinatie geprobeerd om zowel TV te kijken (met aansluiting van TV-ontvanger), en tevens tegelijkertijd aangekoppelde computers om op laptop of PC te internetten, of bijv. een game console om online te gamen?
Reputatie 1
Er draaien bij mij geen PC's achter deze switch, alleen mijn Telfort ontvanger en de smart tv (apps). Die laatste gebruik ik minder, maar werkt prima. Ik heb er bijvoorbeeld al een gecaste serie mee gekeken.

Als ik het goed zag heb ik bij Telfort 40 Mbit internet dus zolang ik dat abonnement heb en alleen de betreffende twee apparaten achter de switch zet, heb ik met deze switch zelfs nog wat over?
Dat over hebben hangt ook samen met wat je totaal verbruikt een HD stream vraagt 8Mb

Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.
  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
De switch zelf zal geen verbruik hebben. Als je of het één of het ander doet zal er niet zo snel een probleem ontstaan bij simultaan gebruik is de kans op problemen groter.
Reputatie 8
bnwgraaf schreef:

Er draaien bij mij geen PC's achter deze switch,
alleen mijn Telfort ontvanger en de smart tv (apps).

OK, dan kijk je als media-aanbod met die TV dus of naar het één (smart TV apps),
of naar het ander ---> de TV kanalen via TV-ontvanger.
In het laatste geval zijn die smart TV apps dan niet actief.
Reputatie 8
Badge +9
Goed om te lezen, bedankt voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat alles werkt. 🙂

Reageer