beantwoord

TP link configureren zodat hij werkt als een versterker

• 6 juni 2020
  • 4 reacties
  • 165 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben een Telfort experiabox V10 en een experia wifi versterker op onze benedenverdieping. Ook op de eerste verdieping staat een versterker. Omdat dit signaal niet sterk genoeg is om boven goed te kunnen werken en printen hebben we een tijd terug zelf voor de zolder een TP link Archer C50 aangeschaft. Deze heeft lange tijd goed gewerkt op zolder met wel een eigen wifi netwerk. Sinds een paar dagen gaf de wifi beneden problemen (verificatiefout op de samsung telefoons, Iphone werkte goed). Met een medewerker van Telfort hebben we gezocht waar het fout gaat en resets gedaan. De conclusie lijkt uiteindelijk te zijn dat de TP link voor een storing zorgt op het andere wifi netwerk. Nu kunnen we kiezen voor een wifi versterker op zolder of het configureren van de TP link zodat hij gaat werken als een versterker. Weet iemand misschien hoe je dit doet? Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Galdor68 6 juni 2020, 23:20

Dat is wel een heel vreemde conclusie als de iphone nergens last van heeft. Er wordt bedoeld instellen als accespunt, versterkers bestaan gewoonweg niet!!!.

Wat zal schelen is alle wifi instellingen nalopen zoals enkel 20 ghz niet 20/40. Dan per acces point kanaal 1, 6 of 11 instellen omdat deze kanalen niet overlappen. De situatie zoals je deze had hoort te werken in het menu systeem van de C50 kan je de instellingen vinden om deze als accespunt te gebruiken.

Die verificatiefout zit eerder in een noodzakelijke update van de samsungs of het noodzakelijk zijn van een update van de Experiawifi.

Je zal naar ik verwacht in het gelinkte topic de nodige basis regels terug kunnen vinden. Het kan afwijken met de c50 de grote lijnen zijn hetzelfde.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/access-point-aanmaken-in-met-tp-link-archer-c7-ac1750-in-experiabox-v10-86506?postid=731458#post731458

Mocht je meer hulp nodig hebben gewoon laten weten.

Bekijk reactie

4 reacties

Dat is wel een heel vreemde conclusie als de iphone nergens last van heeft. Er wordt bedoeld instellen als accespunt, versterkers bestaan gewoonweg niet!!!.

Wat zal schelen is alle wifi instellingen nalopen zoals enkel 20 ghz niet 20/40. Dan per acces point kanaal 1, 6 of 11 instellen omdat deze kanalen niet overlappen. De situatie zoals je deze had hoort te werken in het menu systeem van de C50 kan je de instellingen vinden om deze als accespunt te gebruiken.

Die verificatiefout zit eerder in een noodzakelijke update van de samsungs of het noodzakelijk zijn van een update van de Experiawifi.

Je zal naar ik verwacht in het gelinkte topic de nodige basis regels terug kunnen vinden. Het kan afwijken met de c50 de grote lijnen zijn hetzelfde.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/access-point-aanmaken-in-met-tp-link-archer-c7-ac1750-in-experiabox-v10-86506?postid=731458#post731458

Mocht je meer hulp nodig hebben gewoon laten weten.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @EvelienvdO. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp wil je de TP Link zo instellen dat deze als access point fungeert. Ik zie dat @Galdor68 je al op weg helpt. Kun je met de tips in dat topic eerst verder? Laat het gerust weten als je ergens tegenaan loopt. 

Reputatie 8

Omdat dit signaal niet sterk genoeg is om boven goed te kunnen werken en printen hebben we een tijd terug zelf voor de zolder een TP link Archer C50 aangeschaft.

….De conclusie lijkt uiteindelijk te zijn dat de TP link voor een storing zorgt op het andere wifi netwerk. Nu kunnen we kiezen voor een wifi versterker op zolder of het configureren van de TP link zodat hij gaat werken als een versterker.

Als de TP-Link niet goed zou werken, heeft het weinig zin een “WiFi versterker” daarvoor in de plaats te nemen. En zeker niet als het KPN / Telort spullen zouden zijn wat je er voor in de plaats zou willen nemen.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @EvelienvdO. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Reageer