beantwoord

Telfort onstabiel tav Chromecast.

• 28 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 1166 keer bekeken

Al jaren hebben wij een chromecast, 3 zelfs, zonder problemen konden veel apps worden gecasr. Sinds kort de telfort app voor tv kijken enz. Vreemd genoeg heeft de app van telfort moeite met casten, terwijl YouTube, RTLxl, kijk dit prima aankunnen! Misschien moet meneer Telfort de app nog wat aanpassen! Of is di puur commercie zodat klanten meer kastjes plaatsen?
icon

Beste antwoord door jimny 28 augustus 2018, 22:30

Ik herken dit probleem niet als ik via de iTv app aan het cromecasten ben op mijn Samsung tv, dus denk ik niet dat het aan de app ligt.
Wat is je snelheid die speedtest net aangeeft
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ik herken dit probleem niet als ik via de iTv app aan het cromecasten ben op mijn Samsung tv, dus denk ik niet dat het aan de app ligt.
Wat is je snelheid die speedtest net aangeeft
87 down 85 Up zou meer dan voldoende moeten zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de snelheid via Wifi gemeten, heb zojuist nog even een testje gedaan door draadloos te casten via mijn wifi netwerk en het werkt bij mij nog steeds goed.
Kan het ook aan je phone liggen ?
Reputatie 1
@Ingrid1967 ik heb precies hetzelfde probleem. Met dezelfde telefoon en chrome cast werkt Youtube en Netflix perfect terwijl iTV constant hapert. Ik kan twee oorzaken bedenken:
  • de gebruikte codec of compressiemethode is "te zwaar" voor de chromecast
  • dynamisch up- en down scalen werkt niet goed bij een instabiele wifi verbinding
De voorgestelde oplossing vanuit telfort is een wifi versterker aanschaffen. Ik ga dit nog even proberen maar verwacht niet dat het zal helpen.
Reputatie 8
Als Youtube en Netflix wel goed casten naar een Chromecast, zou het me verbazen als hetzelfde WiFi-signaal "selectief" zou discrimineren om TV-content van Telfort daarin goed te casten??

Welke modem/router gebruik je nu?
De huidige nieuwe WiFi "versterkers" schakelen de WiFi van de hoofd modem/router uit. Je verplaatst daarmee alleen een WiFi punt naar een ander apparaat wat dezelfde WiFi functie heeft.

Hooguit als je modem/router een Experia Box V8 is, zou je daarin voordeel kunnen hebben, omdat een Experia Box V8 alleen een (slechte) 2,4 GHz band heeft. De WiFi versterker 2,4 en 5 GHz.
Een Experai Box V10 heeft op zichzelf al een een goede WiFi 2,4 / 5 GHz uitgifte.
Die wordt dan uitgeschakeld.

Kijk eens of het tijdstip van de dag daar nog verschil brengt in het wel of niet soepel casten.
Eerder van het jaar met de Olympische winterspelen, WK voetbal en Tour de France waren er vergelijkbare haperingen met iTV online, waarbij de vraag naar TV-streams via de internet iTVonline dienst groter was, dan KPN/Telfort kon aanbieden.

Misschien dat nu met allerlei andere WK sportevenementen vergelijkbare problemen zijn??

(Overigens op dit tijdstip = 14:00 uur heb ik geen problemen om TV te casten naar Chromecast).
Reputatie 8
Badge +11
Het gaat puur om alleen het casten? Met andere woorden, als je gewoon tv kijkt via de app, is het beeld dan wel goed? Daar ben ik nog wel benieuwd naar.

Reageer