beantwoord

Telfort mail versturen vanaf een ander netwerk

• 9 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 4633 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik ga regelmatig weg en neem dan mijn laptop mee, voornamelijk om via email kontakt te houden.

Nu kan ik via een ander netwerk (bijv. in een hotel) wél via outlook mijn telfort-mail ontvangen maar het lukt me niet om via outlook mijn mail te versturen via de smtp-server van Telfort. Nu las ik dat dat niet wordt toegestaan.

Nu weet ik wel dat ik via webmail mijn telfort-mail kan versturen, maar dat vind ik onhandig. Is er een manier om tóch via de smtp-server van Telfort mail te versturen als ik via een andere provider ben ingelogd?

Alvast bedankt voor een reactie.
icon

Beste antwoord door Jeroen 12 oktober 2012, 16:19

@TKamstra,

U kunt de Telfort SMTP server alleen gebruiken vanaf een Telfort verbinding, dit is een veelgebruikt en effectief beleid om spam en bijbehorend beheer daarvan in te perken. U gebruikt al Gmail en in mijn vorige post leest u een mogelijke oplossing om daarvan ook de SMTP te gebruiken. In de meeste mailclients kunnen tevens meerdere SMTP servers tegelijk geconfigureerd staan. Bijvoorbeeld zodat hij eerst probeert te verzenden via smtp.telfort.nl, mislukt dat dan wordt de Gmail SMTP gebruikt. U kunt natuurlijk thuis ook uw eigen (goed beveiligde!) mailserver gaan draaien die smarthost naar smtp.telfort.nl of een SMTP gebruiken van een webhost die wel authenticatie op gebruikersnaam/wachtwoord gebruikt.

Jeroen
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +1
@TKamstra,

Om mail te versturen moet altijd de SMTP server van de provider gebruiken waarmee u verbonden bent. De Telfort SMTP server werkt dus alleen als u thuis verbonden bent (of op een andere verbinding van Telfort). U zal dus moeten achterhalen wat de provider is en wat daarvan de SMTP server is als op een andere locatie dan thuis mail wil versturen. Een alternatief is, zoals u al aangeeft, mail versturen via webmail.

Jeroen
Reputatie 1
Badge
@Jeroen,

Bedankt voor de reactie. Toch onhandig als ik met mijn laptopje reis. Terwijl ik mijn gmail altijd en overal met mijn outlook kan ophalen en versturen.

Is zoiets dergelijks bij Telfort ook niet mogelijk? Zou een geweldige service zijn. Want als ik via outlook mail wil versturen en ik zit (een paar dagen) in een hotel, weet ik natuurlijk niet wat die smtp-server is.

Graag nog een reactie.

Tom
Badge +1
@Jeroen,

Bedankt voor de reactie. Toch onhandig als ik met mijn laptopje reis. Terwijl ik mijn gmail altijd en overal met mijn outlook kan ophalen en versturen.

Is zoiets dergelijks bij Telfort ook niet mogelijk? Zou een geweldige service zijn. Want als ik via outlook mail wil versturen en ik zit (een paar dagen) in een hotel, weet ik natuurlijk niet wat die smtp-server is.

Graag nog een reactie.

Tom

1] Je kan toch bij de hotel receptie vragen wat de email gegevens zijn???

2] volgens mij kan je je email van gmail forwarden naar elk email adres
wat je wil, waardan ook heen. Dit moet je zelf even uitzoeken op de gmail help
page.

Wel opletten dat je niet je emails in een loop(lus)  gaat verzenden.
Reputatie 1
Badge
Een hotel verzorgt alleen maar een wifi-verbinding, lijkt me duidelijk.

Een het gaat me niet om gmail, maar ik wil graag via mijn outlook via telfort mailtjes versturen.

Dus graag nogmaal het vraagje of dit ook mogelijk is.
Badge +1
@TKamstra,

Ik begrijp dat dit lastig is als u telkens de SMTP server moet achterhalen van de provider waarmee u verbonden bent. U kunt proberen de SMTP server Gmail te gebruiken, als op Google zoekt naar ‘uitgaande mailserver Gmail voor ander account gebruiken’ komt u diverse pagina’s tegen waar beschreven wordt hoe u dit in Outlook kunt instellen. Succes!

Jeroen
Reputatie 1
Badge
@Jeroen

Bedankt voor de reactie. Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil de smtp van Telfort gebruiken, daar betaal ik immers geld voor elke maand.

Ik vind het vervelend dat telfort de mogelijkheid heeft afgesloten om niet de smtp-server van Telfort te gebruiken als je niet direct bent ingelogd via het Telfort-netwerk. Dat is niet meer van deze tijd vind ik, waarbij veel mensen hun laptop meenemen als ze op reis gaan. Het is een beperking die Telfort oplegt om geen uitgaande mail vanaf outlook te sturen via de telfort smtp-server.

Dát wil ik graag en niet iets anders. Nogmaals: is dit te realiseren? En erkent Telfort dat mensen anders mail versturen dan 10 jaar geleden toen ze dat voornamelijk vanaf één vaste plek deden?

Tom
Badge +4
Telfort is een internetprovider, geen mailprovider. Ze leveren wel mail, maar niet de uitgebreide mogelijkheden van mailproviders en zo houden het goedkoop en ik denk vooral verminderen ze zo risico's op spam-blacklists voor hun mailservers exponentieel. Er zijn genoeg work-arounds voorhanden. Wil je daar niet aan, dan heb je pech zo te zien 🙂 Pas als Telfort merkt dat genoeg klanten opzeggen omdat deze optie ontbreekt, zullen ze het heroverwegen denk ik.
Badge +1
@TKamstra,

U kunt de Telfort SMTP server alleen gebruiken vanaf een Telfort verbinding, dit is een veelgebruikt en effectief beleid om spam en bijbehorend beheer daarvan in te perken. U gebruikt al Gmail en in mijn vorige post leest u een mogelijke oplossing om daarvan ook de SMTP te gebruiken. In de meeste mailclients kunnen tevens meerdere SMTP servers tegelijk geconfigureerd staan. Bijvoorbeeld zodat hij eerst probeert te verzenden via smtp.telfort.nl, mislukt dat dan wordt de Gmail SMTP gebruikt. U kunt natuurlijk thuis ook uw eigen (goed beveiligde!) mailserver gaan draaien die smarthost naar smtp.telfort.nl of een SMTP gebruiken van een webhost die wel authenticatie op gebruikersnaam/wachtwoord gebruikt.

Jeroen
Reputatie 1
Badge
@ Jeroen en @anderen

Bedankt voor de antwoorden, ik snap nu waarom Telfort het zo doet. En zal voor mezelf naar een goede oplossing zoeken.

Tom

Reageer