beantwoord

telfort itv in humax tv + H3 zetten

ik heb een humax tv + H3 kastje gekocht om mijn telfort itv op de camping op de grotere tv te bekijken . ( op mijn samsung tablet na gewoon inloggen doet het prima, maar wij willen groter beeld )
alles aangesloten, doet het goed, nu kan je zelf apps erbij zetten die niet in de nl store zitten.
je begrijpt hem wel. nou de telfort itv app lukt mij dus niet. ik doe vast iets niet goed.
wie weet hoe ik dat moet doen?? graag begrijpelijke taal, ( wij zijn al wat ouder en moeten ff geholpen worden ) bij voorbaat onze dank
icon

Beste antwoord door Babylonia 11 juni 2018, 18:03

Als Android mediaspeler zou het niet mijn keus zijn. Maar goed je hebt dat kastje nu.

Op dit moment ken ik alleen een los apk bestand van de oude versie iTV app.
Die werd een keer online gezet omdat de vernieuwde app nogal wat bugs had en mensen terug wilden naar de oude app. Daar zou je mee kunnen beginnen om die "los" te installeren.
Te downloaden via < DEZE LINK >

Wel onder eigenschappen van Android tijdelijk de opties veranderen dat je ook applicaties van niet gecontroleerde bronnen (PlayStore) kunt installeren. En automatische update van apps uitschakelen.

Werkt dat allemaal, kun je die optie benutten. Maar je zou ook de automatische update van apps weer kunnen inschakelen, en dan hopen dat de app naar de nieuwste versie gaat. Met nog steeds wel de vraag of die nieuwe app op de Humax wel goed werkt. Je kunt in ieder geval altijd alsnog weer terug naar de oude app.

Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Als Android mediaspeler zou het niet mijn keus zijn. Maar goed je hebt dat kastje nu.

Op dit moment ken ik alleen een los apk bestand van de oude versie iTV app.
Die werd een keer online gezet omdat de vernieuwde app nogal wat bugs had en mensen terug wilden naar de oude app. Daar zou je mee kunnen beginnen om die "los" te installeren.
Te downloaden via < DEZE LINK >

Wel onder eigenschappen van Android tijdelijk de opties veranderen dat je ook applicaties van niet gecontroleerde bronnen (PlayStore) kunt installeren. En automatische update van apps uitschakelen.

Werkt dat allemaal, kun je die optie benutten. Maar je zou ook de automatische update van apps weer kunnen inschakelen, en dan hopen dat de app naar de nieuwste versie gaat. Met nog steeds wel de vraag of die nieuwe app op de Humax wel goed werkt. Je kunt in ieder geval altijd alsnog weer terug naar de oude app.
hallo babylonia
sorry maar ik snap er geen reet van, zou U dat niet allemaal klaar kunnen maken, zodat ik dat dan op mijn stickje zet, en dan in de humax zet, en dan lukt het verder wel want dan vraagt hij toch mijn code??
Reputatie 8
Als je dat appje vanaf je PC of laptop download, kun je dat niet zelf op een stickje zetten en op de Humax overzetten?
u schrijft, dat kan je zelf NIET op een stickje krijgen.. hoe krijg ik het dan in de humax?
Reputatie 8
Badge +17
Je interpreteert de vraag verkeerd: Babylonia vraagt of je dat niet zélf vanaf de PC (of laptop) op een USB-stick kan zetten?
oke ik begrijp de woordwisseling, maar als ik die link aanklik, dan weet ik bijgod niet wat ik doen moet. en die computertaal , dat gaat mijn petje te boven, het spijt mij maar daar zijn wij een beetje te oud voor om daft allemaal maar door te hebben, de simpele dingen dat gaat. dus mijn vraag , zet dat nou even kant en klaar hierop, en als ik dat dan aanklik, kan ik het zo opslaan op het stickje, en klaar is kees. dus telfortitv. voor op de humax rv + H3.
Reputatie 8
Badge +17
Als je de link aanklikt, dan komt er een venster om het bestand op te slaan op een USB-stick.

simpeler kunnen we het niet voor je maken...

tip: kijk even of er een handige buurman of buurjongen is die je wil helpen hiermee?!
oke als ik het goed begrijp, ik ben nu thuis, ik ga achter mijn grote pc zitten, ik klik de link aan die hierboven staat, en die die download ik naar mijn stickje? of download ik het eerst en dan verplaatsen?
Hallo,

Als u de link die Babylonia heeft gedeeld opent het beste op een pc of laptop zou u de vraag horen te krijgen om het bestand te downloaden
In het meest gunstige geval zou dan een usb stick als opslag locatie gebruikt kunnen worden. Anders een makkelijk terug te vinden plek en daarvandaan kopieren naar de stick.

De Telfort app staat zoals ik het begrijp niet in de Humax NL store of de Algemene Store?

Voor het type android, 4.4.2 kit kat volgens de specificaties zou de onderstaande link beter zijn.(mag u meteen vergeten)
https://m.apkpure.com/telfort-interactieve-tv/com.telfort.mobile.android/download/2181-APK?from=details%2Fversion
oke, ik begrijp het, ik ga het proberen, bedankt allemaal, hoe het afloopt en of het gelukt is, horen jullie van mij aan het einde van de week, want mijn humax kastje staat op de camping.
hallo alle helpers,
ik kon toch niet wachten tot eind van de week.
ik kon met geen mogelijkheid de link op de grote pc openen.
nou heb ik dat op mijn samsung tablet dat gedaan, en dat ging fantastish , geen update gedaan, en daarna van mijn downloads gedeeld met mijn stickje.
toen in de humax gestopt. en de rest sprak voor zich,
alleen de afstands bediening pfff geen idee hoe die werkt, ik heb toen de remote cast gedownload, en ja hoor daar zit een soort muisje bij, hehe ik kon van links naar rechts, en klik beginnen maar.
ik heb dus de oude versie, en die doet het prima, eignlijk vind ik die ook beterder.
als jullie nog tips hebben, ik hoor ze graag, in begrijpelijke taal.
allemaal bedankt, groetjes v Hetty ( 65 ) en Ed ( 72 )
Reputatie 8
Mooi dat het nu werkt.

hetty21 schreef:

alleen de afstands bediening pfff geen idee hoe die werkt, ik heb toen de remote cast gedownload, en ja hoor daar zit een soort muisje bij, hehe ik kon van links naar rechts, en klik beginnen maar.

Weet niet of je voor je gewone PC een draadloze muis en/of toetsenbord hebt met een USB draadloos sleuteltje. Maar zoiets aangesloten aan die Humax zou mogelijk ook wat meer handigheid geven om het zaakje te kunnen bedienen.
Zoiets als < DIT > heeft een touchpad als alternatief voor een muis.

Anders misschien ook wel met een "bluetooth" muis / toetsenbod.
hee das ook een slim idee, daar had ik nog niet eens aan gedacht. ik heb nl een goede samsung tablet waar je heel veel mee kan, maar wat ik nog niet eens door heb. hihi ga ik zeker uitproberen. je bent nooit te oud om te leren. maar ik kom er wel uit hoor alleen het duurt wat langer, en soms met een beetje hulp erbij. ik denk wel eens grrr waarom snap ik dat nou niet of dat moet toch ook kunnen, ze komen verdomme op de maan en dan bestaat dit of dat niet. maar alles kan alleen je moet weten hoe.
mvg, Hetty
Reputatie 8
Badge +11
Je probeert het tenminste wel! Ik ken er zat die zelfs dat niet doen.
Voor een beetje hulp kun je over het algemeen prima hier terecht (niet op alle vlakken natuurlijk :)). Er zijn zat mensen hier die willen en kunnen helpen.
Ik kan niet echt een uitgebreide handleiding vinden wat wel en niet mogelijk is wat het bedienen betreft.
De afstandsbediening zou kinderlijk eenvoudig moeten zijn volgens de site, wat handig lijkt is via 1 van de 4 gekleurde knoppen je favoriete app's activeren.
Als het via de Tablet goed werkt zou ik het persoonlijk daarbij houden maar dat is hardop denken.
https://myhumax.info/humax-tv-h3/#row4
Hier de handleiding, toch gevonden.
https://myhumax.info/wp-content/uploads/2017/05/humax-tv-h3-gebruiksaanwijzing-quantis-v3.0a.pdf

Wat ik zo lees hoe handig een muis of toetsenbord ook is vermoed ik dat alleen de afstandsbediening en de app zullen werken maar niet geschoten is altijd mis.
Reputatie 8
Galdor68 schreef:

Wat ik zo lees hoe handig een muis of toetsenbord ook is vermoed ik dat alleen de afstandsbediening en de app zullen werken maar niet geschoten is altijd mis.

Als je al een draadloos toetsenbord / muis hebt liggen, kleine moeite om het even te proberen.
Zelf heb ik de ervaring dat standaard bij zowel een WD TV Live mediaplayer alsook op Android gebaseerde TV boxen met een USB-aansluiting een draadloos toetsenbord / muis gewoon werken.
(Bij WD TV Live alleen het toetsenbord). Je hoeft er geen drivers voor te installeren. Werkt direct.

Reageer