beantwoord

Telefoon en internet vallen weg

• 22 mei 2020
  • 15 reacties
  • 205 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds ruim een jaar een Experia v10a. Sinds enige tijd valt de WIFI gedurende de dag soms helemaal weg. Al andere  kanalen geprobeerd... Helpt niet.... De laaste 4 dagen is het zo extreem dat rond 13.00 uur zowel het internet als de vaste telefoonlijn helemaal wegvallen en alleen het opnieuw opstarten of een harde reset van het modem helpt om dit op te lossen.... Maar dag daarna gebeurt het weer. Vandaag ook weer. 

Wat is er aan de hand...? Heeft de Experiabox z'n langste tijd gehad? 

Met vriendelijke groet, 

Wanda Westbroek 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 2 juni 2020, 13:09

Ik zie het inderdaad, hoe gaat het nu met de lijn? Gaat het nu goed? Dat is mij nog niet duidelijk namelijk. Zo niet, dan zal ik je een nieuw modem sturen. Ik heb deze tot nu niet toegezegd. Een mede klant had alleen zijn vermoeden uitgesproken. Met de gegevens die ik heb meet ik de lijn door. Ik zal altijd eerst gaan analyseren met je om het een en ander uit te kunnen sluiten. In ieder geval hoor ik graag weer van je. 

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een koperverbinding dan kun je het beste het aansluitkabeltje max 150 cm eens vernieuwen en valt de verbinding ook weg via een vaste verbinding, is er iets wat om 13.00 uur wordt ingeschakeld waardoor alles uitvalt

Reputatie 1

Ik heb glasvezel in huis en er is niets in huis wat om 13.00 ingeschakeld wordt. Verdere bekabeling via Cat5 kabels. 

Reputatie 8
Badge +18

Dan wordt het raden maar dus en wellicht bied een ander modem Soulas echter daar ga ik niet over, dat kan alleen webcare beslissen, vul alvast je postcode en huisnummer in dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is

Reputatie 1

Dat zou zeker fijn zijn; ***

Dankjewel alvast! 

Gr Wanda 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @WandaW, welkom hier. 

Problemen met vaste lijn en WiFi dus. Dat is niet zo fijn. Dit zou het modem kunnen zijn inderdaad, maar dat moeten we eerst uitsluiten. Heb je het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor 2 minuten? En daarna het modem een reset gegeven? Helpt dat? En start voor de zekerheid ook het basisstation van de vaste telefoon eens opnieuw op door de stekker eruit te trekken. 

En valt naast de WiFi ook het internet via de kabel weg? Of ervaar je ook problemen met de tv?

Reputatie 1

Ja ook voor langere tijd stroomloos gehad. Problemen worden alleen maar erger, moet inmiddels dagelijks 2x of vaker de Experiabox herstarten en ook al drie keer gehad dat ik terwijl ik aan het bellen was de verbinding begon te kraken en vervolgens volledig wegviel. Daarna dode lijn/geen kiestoon. Alleen opnieuw opstarten loste het probleem op.

Het lijkt me heel sterk dat de storing in de door mij aangesloten randapparatuur zit, aangezien het zowel internet als vaste telefonie betreft.

Reputatie 8
Badge +12

Dat zie ik niet terug, de glasverbinding is al 90 dagen actief namelijk. Ik wil je toch vragen om mijn stappen eens te doorlopen. Ik ben benieuwd hoe de bevinding zich daarna gedraagt. 

Reputatie 1

Nou Big Brother, hij is geruime tijd van de stroom af geweest... Dus nu ga ik maar weer afwachten en ervaren hoe dat ding zich gedraagt hè. Wil wel even kwijt dat ik me als klant niet bijzonder geholpen voel door eerst mijn postcode/huisnr te moeten geven waarmee de indruk gewekt wordt dat er een nieuwe Experiabox onderweg is.... Dan een week niets te horen... om vervolgens weer aan het testen gezet te worden... En bedankt!:confounded:

Hallo @WandaW 

Wil wel even kwijt dat ik me als klant niet bijzonder geholpen voel door eerst mijn postcode/huisnr te moeten geven waarmee de indruk gewekt wordt dat er een nieuwe Experiabox onderweg is.

Je moet dat iets genuanceerder zien.

De moderatoren hebben geen inzicht in de klantgegevens, daarom is het handig om de gegevens in het persoonlijke gedeelte van je profiel te hebben staan, dan kan een moderator wèl van alles nazien en doormeten. Je kunt wel zeggen dat je Pietje heet, maar in werkelijkheid Jantje bent. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie het inderdaad, hoe gaat het nu met de lijn? Gaat het nu goed? Dat is mij nog niet duidelijk namelijk. Zo niet, dan zal ik je een nieuw modem sturen. Ik heb deze tot nu niet toegezegd. Een mede klant had alleen zijn vermoeden uitgesproken. Met de gegevens die ik heb meet ik de lijn door. Ik zal altijd eerst gaan analyseren met je om het een en ander uit te kunnen sluiten. In ieder geval hoor ik graag weer van je. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat het nu goed gaat aangezien ik geen reactie meer van je heb gezien. 

Reputatie 1

Nee helaas Bart ik heb het even aangekeken, storingen zijn niet over, is alleen een nog grilliger patroon geworden. Inmiddels ook al een keer gehad vorige week dat de TV helemaal vastliep en ik ook daarvan de Arcadyan box opnieuw moest opstarten omdat verzetten naar een andere zender niet hielp.

Telefoonlijn is nu afgelopen 2 weken wel storingsvrij geweest. Maar internet valt nog geregeld weg; ik haal de stroom er dan zo'n 15 tellen uit en dan loopt het weer, maar niet echt wenselijke situatie

Reputatie 8
Badge +12

Dat klinkt niet goed. Ik had beloofd een nieuw modem te sturen als het niet beter zou worden. Dat heb ik nu gedaan. Het modem komt zo snel mogelijk naar je toe. Ik ben benieuwd of het probleem daarmee verholpen is. 

Reputatie 1

Dankjewel Bart, zodra ik na ontvangst hem heb geïnstalleerd en heb proefgedraaid laat ik het je weten. Ik neem aan dat de "oude" in de doos van de nieuwe naar jullie retour moet? 

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben erg benieuwd. De oude mag inderdaad terug. Mag ik een willekeurige doos naar ons retouradres.

Reageer