Stopt de Zyxel P2812 modem mogelijke connecties van buitenaf als de AV uitstaat?

• 21 maart 2013
  • 1 reactie
  • 2064 keer bekeken

Ik had mijn Anti-virus/webscan programma uitstaan toen ik internetverbinding maakte. Meteen begon mijn pc te ratelen tot ik de Anti-virusscanner aanzette.

Mijn vraag:
Ik gebruik de ZyXel modem P-2812HNU-F1 tussen mijn PC en internet. Als ik mijn beveiligings-software op mijn pc niet aan heb staan. Kan er dan mogelijk direkt malware op mijn komen. Of fungeert de modem dan als een firewall?

1 reactie

Reputatie 8
Badge +17
AntiVirus gebruik je als je besmette programma's die je download van Internet of naar bepaalde websites gaat wilt voorkomen en pagina's opent die via "drive-by" malware je PC kunnen besmetten. De AV software zal dan je gedownloade programma's scannen en eventueel tegenhouden.
Een FireWall gebruik je voor het tegengaan van connecties die vanaf de Internet zijde gemaakt worden zónder dat daarvoor een bestaande connectie sessie is, dus als er "ergens" op de wereld via TCP/IP geprobeert wordt of jouw aansluiting (de modem) open staat voor verbinding.

Reageer