beantwoord

Sony stereo CMT-CPZ2 aansluiten op tv ontvanger

• 27 april 2020
  • 11 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een simpele stereo de Sony CMT-CPZ2 die ik wil aansluiten op het Arris tv kastje om zo duidelijk muziek te kunnen horen via de stereo. Ik weet dat ik radio via de tv kan beluisteren maar wil dit niet. Ik heb wat foto's gemaakt van de apparatuur en mijn vraag is of het mogelijk is om dit aan elkaar te koppelen en met welke stekkerverbinding kan ik dit doen?

icon

Beste antwoord door gerger 4 mei 2020, 15:13

Ben vanochtend weer bezig geweest en heb nu geluid. 

Alleen heb ik nu geluid uit 1 box van mijn stereo dus hoe dit weer kan ?

Als ik de radio alleen op de stereo aanzet dan heb ik weer wel geluid uit de 2 boxen.

Allemaal heel vreemd dus nog maar eens kijken wat ik nu ga doen.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Bekijk reactie

11 reacties

Hallo @gerger , ik zou een verbinding maken tussen de luidsprekeruitgang rechts (groen randje) van de tv-decoder naar de phones- of analog in van jouw installatie.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. Dat heb ik inmiddels gedaan maar het werkt niet of moet ik nog meer doen ?

Sorry maar ben een leek op dat gebied.

Hallo @gerger , stem af op een radiokanaal vanaf 800 via de tv-decoder.

Kies bij de radioset de juiste ingang en je moet de muziek kunnen horen zonder het tv toestel aan.

Succes.

De phones zal uitgang zijn voor een hoofd telefoon dat zal niet werken. De enige ingang die ik zie is analog in . Meest ideaal zou de optical verbinding zijn wat niet zal werken het lijkt op de Sony om een uitgang te gaan.

Wat JanD al schrijft kies de ingangsbron op de sony en het zou moeten werken. Het vreemde is volgens de beschrijvingen zou er er  tulp ingang op zitten, de foto lijkt een jackplug. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @gerger, zo te zien hebben Galdor en Jan je al een beetje op weg geholpen. Als ik de specificaties van de Sony CMT-CPZ2 bekijk lijkt die inderdaad geen optische ingang te hebben (al is de 0,0 die daarbij staat niet heel concreet ten opzichte van de ja's en nee's bij de andere opties). Ik heb ook het vermoeden dat de optie die Jan noemde zou moeten werken. Kreeg je toen wel geluid te horen toen je een radiozender koos op de tv-ontvanger?

Reputatie 1

Ben vanochtend weer bezig geweest en heb nu geluid. 

Alleen heb ik nu geluid uit 1 box van mijn stereo dus hoe dit weer kan ?

Als ik de radio alleen op de stereo aanzet dan heb ik weer wel geluid uit de 2 boxen.

Allemaal heel vreemd dus nog maar eens kijken wat ik nu ga doen.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Kan je een foto van het gebruikte kabeltje plaatsen, mogelijk zijn het geen stereo stekkers.

Wat ook nog mee kan spelen is dat de stekker niet diep genoeg zit en daardoor maar via een kant geluid doorgeeft 

Reputatie 1

Ik heb een foto gemaakt van het kabeltje.

De stekker zat diep genoeg in beide aparatuur.

Het zijn stereo stekkers dat zal dan het probleem niet zijn. Mogelijk een interne fout in die set of juist in de tv ontvanger een losse connectie bijvoorbeeld.

Reputatie 8

Het kan soms ook andersom zijn, dat als je de stekkertjes net een halve tot een millimeter terug schuift, dat je dan wel contact hebt.

Het kan ook vervuiling / corrosie van het contact zijn. Het is al een oude Sony stereoset.
Als er jarenlang geen stekkertje over die contacten is geweest, wil dat nog wel net iets zijn vervuild.

In het contact spuiten van de stereoset met bijv. contactspray zou ik niet doen. (Enorme overdaad wat je in het apparaat spuit). Maar je kunt wel het stekkertje van het snoertje nat maken / deppen met contactspray, en dan het nog natte stekkertje direct in het contact steken, en paar keer op en neer schuiven. Doet de contactspray ook zijn werking in het contact zelf van de stereoset.

Reputatie 8
Badge +11

Dat er geluid kwam is goed om te lezen, ondanks dat het slechts uit 1 van de boxen kwam. We kunnen nu in ieder geval met zekerheid zeggen dat de Sony de juiste ingang heeft daarvoor :slight_smile:  Als je de tips van Babylonia probeert, komt er dan ook geluid uit de 2e box?

Reageer