beantwoord

SmartView app op tv

Ik heb onlangs een nieuwe samsung smart tv gekocht en heb de app SmartView gedownload.
Als ik de app opstart moet hij de tv kunnen zien om verbinding te maken.
Ik krijg echter de melding “no tv found” en “Your samsung tv must be turned on and connected to the same network as Your mobile device”, maar mijn tv staat gewoon aan en beide apparaten geven ook aan dat ze met hetzelfde netwerk verbonden zijn.
Weet iemand hoe ik mijn tv toch kan vinden?
Heeft dit te maken met een instelling in de modem/router?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Galdor68 10 januari 2019, 07:39

In de playstore stond van de smartview app alles in het engels. Dit laatste idee was omdat smartthings de tv niet meer ziet als deze uit staat wat logisch is omdat er dan ook geen wifi verbindings is. Dus kan het zo zijn dat voor de andere app een apparaat bedraad moet zijn aangesloten, wat ik ergens wel en ergens niet logisch vind er is behalve technisch en software matig dus in de apparatuur en app van samsung zelf geen reden dat de ene app een apparaat wel ziet en de andere app niet.
Hoogst waarschijnlijk is op de samsung site een lijst te vinden van de door smartview ondersteunde apparaten.
In de playstore is deze er wel.

Supported Samsung SmartTV models*: . 2011 : LED D7000 and above, PDP D8000 and above. . 2012 : LED ES7500 and above, PDP E8000 and above. . 2013 : LED F4500 and above (except F9000 and above), PDP F5500 and above. . 2014 : H4500, H5500 and above (except H6003/H6103/H6153/H6201/H6203). . 2015 : J4500, J5500 and above (except J6203). . 2016 : K4300, K5300 and above. . 2017 : ULS003U * Supported TV models may vary by region. * Art mode navigation is not supported for tablet models.

Op basis hiervan als de tv in kwestie in 2018 geproduceerd is zal deze alleen met Smart things samen werken. Daarmee kan je ook de inhoud en andere gegevens van een model koelkast zien en noem maar op.

Bekijk reactie

14 reacties

Ik heb deze app zojuist geinstalleerd en krijg exact hetzelfde. In de beschrijving zou deze app modellen tot 2017 herkennen. Samsung heeft nu ook de app smart things probeer deze eens die zit vermoedelijk al standaard op je tablet of telefoon.
Deze heb ik ook al gedownload, maar de app SmartView is uitgebreider, dus was benieuwd of deze misschien toch op een of andere manier zou kunnen.
Geen idee of die app uitgebreider is, diverse functies zo staat te lezen werken niet in elk land. Met de Samsung hier aan de Smart things gekoppeld kan ik alles wat ik ook met de afstandsbediening kan.

In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat de tablet via 5 ghz verbonden was en de tv niet maar ook beide via dezelfde toegangs punt maakt niks uit. Dus ik vermoed dat deze voor de nieuwere televisies niet bruikbaar is.

Voor de duidelijkheid via de Smart things app zie je de tv wel?
Ik bedenk me net iets, dat zou ik nog moeten uit testen mischien scheelt het als de tv bedraad is aangesloten.
Smart Things werkt wel!
Bij SmartView stond alles in het Japans, dus ik heb niet kunnen lezen wat er staat. Waar heeft u deze informatie vandaan?
In de playstore stond van de smartview app alles in het engels. Dit laatste idee was omdat smartthings de tv niet meer ziet als deze uit staat wat logisch is omdat er dan ook geen wifi verbindings is. Dus kan het zo zijn dat voor de andere app een apparaat bedraad moet zijn aangesloten, wat ik ergens wel en ergens niet logisch vind er is behalve technisch en software matig dus in de apparatuur en app van samsung zelf geen reden dat de ene app een apparaat wel ziet en de andere app niet.
Hoogst waarschijnlijk is op de samsung site een lijst te vinden van de door smartview ondersteunde apparaten.
In de playstore is deze er wel.

Supported Samsung SmartTV models*: . 2011 : LED D7000 and above, PDP D8000 and above. . 2012 : LED ES7500 and above, PDP E8000 and above. . 2013 : LED F4500 and above (except F9000 and above), PDP F5500 and above. . 2014 : H4500, H5500 and above (except H6003/H6103/H6153/H6201/H6203). . 2015 : J4500, J5500 and above (except J6203). . 2016 : K4300, K5300 and above. . 2017 : ULS003U * Supported TV models may vary by region. * Art mode navigation is not supported for tablet models.

Op basis hiervan als de tv in kwestie in 2018 geproduceerd is zal deze alleen met Smart things samen werken. Daarmee kan je ook de inhoud en andere gegevens van een model koelkast zien en noem maar op.
Heel erg bedankt voor alle info, Galdor!
ik heb een iPhone Dus kon deze info niet zien.
Mijn tv is uit 2018 dus het zal gewoon niet kunnen.
Jammer, maar helaas.
App ook geprobeerd op tv van een vriend, maar die is uit 2016 en daar lukt het wel. Hij heeft overigens wel een andere provider.
hij dacht dat het met een instelling op de router te maken zou hebben genaamd UPnP IGD Device. Deze zou volgend hem aangevinkt moeten worden om de tv op de app te kunnen zien.
Neehoor dat staat hier uit en het werkt gewoon. Voor dat UPnP IGD moet het bewuste apparaat dit wel ondersteunen anders maakt dat ook weinig verschil.

Heb je de smartview app kunnen vergelijken zodat je uit ervaring kan zeggen dat smartview uitgebreider is dan smartthings?

Ik heb een samsung tablet en onze samsung tv is ook van 2018 en things werkt wel maar view niet notabene van dezelfde fabrikant. Kortom mijn conclusie door testen en online gevonden info smartview gaat niet werken op toestellen van 2018 of nieuwer.
Enige verschil is dat je bij SmartView de apps meteen kunt aantikken. Dus je kan alles sneller doen. En dat SmartView echt alleen voor de tv is en smartthings voor meerdere aparaten. Verder vrijwel hetzelfde.
Die indruk had ik ook, heel eerlijk gezegd is dit voor mij geen meerwaarde via de afstands bediening werkt net zo snel. Als je net als ik via de TV ontvanger Netflix kijkt heb je hier al helemaal weinig aan.
Mischien dat de scene's functie bij het gebruiken van meerdere geschikte al dan niet samsung apparaten deze app nut geeft.

Persoonlijk ben ik 'nog' niet van het Internet of Things.
Heel vaag... gisteravond bij die vriend geweest en daar doet SmartView het nu ook niet meer. Krijg zelfde melding als bij m’n eigen tv.
Dat is zeker vreemd. Wel via wifi verbonden? Via een data verbinding zal het vermoedelijk niet werken. Omdat dit verschillende netwerken zijn.
Yep!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @felle1, ik snap dat je met een nieuw toestel alle mogelijkheden wilt kunnen gebruiken! Dat het met de Smart Things app is gelukt is goed om te lezen, daarmee kan je nu alles bedienen? Dat het bij die vriend ook opeens niet meer werkt is typisch, zeker als ze met hetzelfde netwerk verbinden zijn. In zo'n geval kan je de app als eerste opnieuw installeren en opnieuw koppelen om te kijken of dat een verbetering geeft. Als dat geen verbetering geeft, is de klantenservice van Samsung zelf ook een optie. Zij kennen hun eigen tv toestellen en hun app het beste 🙂

Reageer