Slechte verbinding naar FTP server

• 21 april 2016
  • 2 reacties
  • 800 keer bekeken

Sinds deze week heb ik een zeer slechte verbinding naar de ftp-server waar de bestanden voor mijn werk staat (deze server is gehost bij XS4ALL).

Eerst even mijn frustratie uitten:
XS4ALL is voor mij de hele middag beziggeweest met het zoeken naar een oplossing, maar kan niets vinden. Bij Telfort wordt ik met 15minuten weggestuurd met de mededeling "Wij ondersteunen geen FTP-servers". Hier ben ik flink pissig om.

Het probleem is dus dat de verbinding met de FTP server moeizaam tot stand komt en ook vrij snel een Time-Out veroorzaakt. Ik weet dat dit probleem bij mijn (zowel bedraad als draadloze) internetverbinding (van Telfort) ligt, omdat ik via de wifi-verbinding (slechts 1 streepje) van mijn buurman wel gewoon verbinding kan maken en bestanden kan downloaden.

Graag hier asap een oplossing voor, aangezien ik deze verbinding nodig heb voor mijn werk!

2 reacties

Reputatie 8
Heb je de modem/router al eens een reset gegeven?

1. Fabriek-reset modem/router: (procedure geldt voor Experia Box V8 )
- Kijk achterop de modem/router waar een reset-gaatje zit.
- Steek met omgebogen paperclip in het reset-gaatje en houdt die circa 15 sec. ingedrukt.
- Reset loslaten als poortlampje van aangesloten UTP-kabel knippert / van functie verandert
- Als het goed is gaat daarna aan de voorkant van het modem eerst een groen powerlampje branden.
- Mocht het rood gaan branden, stroom er even af en weer inschakelen.
Erna wordt het powerlampje wel groen. Met 1-2 minuten branden ook de andere lampjes als alle functies goed werken.
(Bij inloggen in de modem/router, is het wachtwoord gereset naar 1234, maak nieuw wachtwoord aan).
Reputatie 8
Badge +2
Hi Jeroen, welkom op het forum! Bijzonder dat je alleen problemen lijkt te ervaren bij het uploaden van bestanden naar die server. Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de helpdesk, aangezien zij het modem voor je hebben vervangen. Deze is inmiddels bij jou afgeleverd. Kun je aangeven of je verbetering merkt na het aansluiten hiervan? Ben benieuwd!

Reageer