Server valt telkens weg

• 22 oktober 2015
  • 8 reacties
  • 632 keer bekeken

Heel vaak valt de server weg. Ik ben n tijdje ah werk (zowel bekabeld als via WiFi) wn opeens krijg ik dan de melding server niet beschikbaar. Modem gereset heeft niet geholpen. Zit geen logica in. De ene x n paar uur werken achter elkaar de andere x na n paar minuten geen server meer beschikbaar. Telfort klantenservice heeft mij tot nu toe geen oplossing kunnen geven. Wie heeft n suggestie? Dank alvast.

8 reacties

Reputatie 8
Wat bedoel je met "de server valt weg". Kun je dan internet niet op?
Klopt, ik krijg de melding "server niet beschikbaar" en kan dan geen gebruik meer maken van Internet
Reputatie 8
Van wat ik dan begrijp uit je eerste reactie speelt het probleem ook bij een bekabelde verbinding.

Heb je de kabels gecontroleerd?
- "Telefoondraad" tussen KPN ISRA-punt en modem/router ?
- UTP-kabel tussen modem/router en je PC ? (Met behulp van een < kabel-tester > )

Zit je modem/router direct achter het KPN ISRA-punt of bijv. via een lange binnenkabel?
Indien verder weg erachter moet de binnenkabel aan bepaalde eisen voldoen.

Heb je de modem/router al eens gereboot (uit / opnieuw aan) ?
Eventueel naar fabrieksinstellingen gereset (met een paperclip) ?
Reputatie 1
Badge
Het eerste wat je kan doen als je 'server' wegvalt' is om op dat moment te kijken naar de LED lampjes op je router (Zyxel/Experia)

DSL groen , continue of knippert
Internet groen of rood of helemaal niet

Dan kunnen gebruikers waarschijnlijk wat gerichter advies geven...
Bedankt voor je reactie, internet groen, dsl ook. Heb de ZyXel gereset. Bekabeling is niet gewijzigd, tot 2 mnd terug had ik nooit problemen.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je reactie, internet groen, dsl ook. Heb de ZyXel gereset. Bekabeling is niet gewijzigd, tot 2 mnd terug had ik nooit problemen.

Voor de zekerheid vraag ik nog maar: DSL en Internet BLIJVEN groen , OOK als je vanaf je computer NIET meer op welke websites dan ook kan komen??

Die melding "server niet beschikbaar" krijg je die in de webbrowser als je een bepaalde pagina wilt benaderen?
Als je Microsoft Windows gebruikt (ga ik maar vanuit) dan geeft het icoontje rechts onderin de taakbalk wel aan dat er nog een internetverbinding is ?

Sorry voor dit soort simpele vragen, maar het helpt wel om een beeld te krijgen van het probleem
Reputatie 1
Badge
Als dit "server niet beschikbaar" zich weer voordoet, NIET gelijk de Zyxel router resetten.

Probeer eerst vanaf je computer op de web interface van de router te komen via

http://192.168.1.254 of klik HIER

Username admin
Password 1234

(ik mag er van uit gaan dat je de routersettings nooit zelf heb gewijzigd in een ander IP subnet)

Lukt dat en branden nog steeds de DSL en Internet LED lampjes continue, dan zou het wellicht een DNS probleem kunnen zijn.

Kijk op de webpagina van de router in de log op
code:
System Monitor | Log | System Log

de inhoud daarvan zou andere gebruikers hier informatie kunnen geven wat het probleem is.

Succes ermee ! 🆒
Ga ik vh weekend weer via vekabeling werken, je hoort zsm van me.

Reageer