beantwoord

Samsung smart TV, wel netwerkverbinding, geen internet. Apps werken niet meer!

  • 16 november 2016
  • 9 reacties
  • 6198 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een aantal weken werken onze apps niet meer op de Samsung smart TV.
We hebben al van alles geprobeerd, maar tot op heden werkt het nog niet.

We krijgen de melding: wel netwerkverbinding, geen internetverbinding.
We kunnen wel tv kijken, deze is bekabeld.
icon

Beste antwoord door Cindy73 5 december 2016, 12:44

Inmiddels is dit probleem opgelost. We hebben telefonisch contact opgenomen met Telfort, Op hun aanraden een kabel vervangen en er is een nieuw modem opgestuurd. Tot op heden geen problemen meer en de Wifi is ook aanzienlijk verbeterd.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1
Hoi Cindy, zou je iets meer informatie kunnen geven in je bericht? Dat helpt ons om te zoeken naar het probleem en de oplossing. Ik begrijp dat in het verleden het internet op je Smart TV wel werkte.

Kan je iets meer vertellen over hoe de TV is aangesloten? Loopt er een directe kabel van de televisie naar de modem-router, of zit er bijvoorbeeld een switch of homeplug tussen de televisie en de modem-router? En als er een switch tussen zit, geeft deze ook verbinding aan de TV-ontvanger?

Daarnaast, heb je je televisie al een keer gereset? Soms werkt het om je televisietoestel terug te zetten op fabrieksinstellingen en internet opnieuw in te stellen. Als dat niet werkt, krijgt je televisie wel een IP-adres toegewezen? En lukt het ook niet om draadloos verbinding te maken?
Reputatie 1
De TV is bekabeld aangesloten via de tv ontvanger. Internet werkte altijd via de wifi volgens mij?
Televisie, modem, tv ontvanger, alles al een keer gereset, geen resultaat..
Reputatie 8
Badge +17
Samsung tv internet verbinding maken via afstandbediening van je tv menu -netwerk - etc etc om je smarthub te openen
Reputatie 1
Dus als ik het goed begrijp gaat het over de apps op je Samsung TV en maakte die TV altijd verbinding via de wifi? Oftewel, er loopt geen internetkabel naar de televisie toe, maar wel naar de TV-ontvanger die weer met een HDMI-kabel op de TV is aangesloten?

Dan gaat het internet voor de tv inderdaad over wifi. Als je de televisie gereset hebt moet je sowieso de internetgegevens opnieuw invoeren via het menu, zoals Jimny hierboven ook heeft geschreven. Lukt dat niet, zijn er andere problemen met de wifi in huis of heb je iets veranderd? Lukt het wel om verbinding met wifi te krijgen met een telefoon, laptop of tablet als je bij de TV staat (is het bereik goed genoeg)?

Als je Samsung TV ook een netwerkkabel/ethernet aansluiting heeft kan je overwegen de netwerkkabel van de TV-ontvanger tijdelijk in de aansluiting van je TV te doen. Niet permanent, maar om te controleren of de TV zo wel verbinding kan maken.
Reputatie 1
We hebben inderdaad ook problemen met wifi met de tablet, telefoon, iPad..
Hier werd ons alleen aangeraden om een wifi versterker aan te schaffen. Wij hebben het idee dat het aan de Experiabox ligt..
Voorheen hadden we nooit problemen, sinds ong 1,5 maand zijn de problemen ontstaan.
Reputatie 1
Je bent al een stukje verder, de kans is groot dat het aan de wifi ligt. Televisie kijken, telefoon en internet via een netwerkkabel werkt wel?

Helaas is wifi erg onvoorspelbaar. Als je buurman ineens een andere router of andere instellingen gebruikt kan jij daar last van krijgen. Er zijn een paar tips die je kan gebruiken om het e.e.a. te verbeteren;

1. Krijg je wel wifi als je je tablet of smartphone vlak bij de router houdt? Zo niet en het werkt ook niet na een reset, is de kans groot dat er er inderdaad wat kapot is. Laat het in dat geval even weten. Werkt het nu echter wel heb je waarschijnlijk te maken met een slecht bereik en zal een nieuwe modem je niet verder helpen.

2. Er zijn wat tips op de Telfort website die je kan volgen. Heb je die al een keer bekeken? https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm

3. Als vervolg op de bovenste tips; er wordt daarin gesproken over wifi-kanalen. Gebruik eens het programma Inssider om alle wifi-netwerken in je omgeving te scannen. Let vooral op de kanalen, zit er een kanaal tussen waar door anderen minder gebruik van wordt gemaakt? Verander dan de instellingen in je router naar dat kanaal. Kies bij voorkeur voor kanaal 1, 6 of 11.

Inssider kan je hier gratis downloaden (voor windows computers); http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/
Er zijn ook scanners te vinden voor op smartphones, Wifi Analyzer is bijvoorbeeld een goede app voor Android.

4. Werkt het nog steeds niet en ligt het aan het bereik? Dan is een versterker/extender inderdaad een goede optie. Ook kan je een kabel trekken (of misschien ligt deze er al) naar een plek in je huis met slecht signaal en daar een accesspoint plaatsen.
Reputatie 8
4. Werkt het nog steeds niet en ligt het aan het bereik? Dan is een versterker/extender inderdaad een goede optie. Ook kan je een kabel trekken (of misschien ligt deze er al) naar een plek in je huis met slecht signaal en daar een accesspoint plaatsen.
Daar is al een heel ander draadje over geweest m.b.t. de problemen die de topic starter ervaart, waarbij dat wordt geadviseerd. https://forum.telfort.nl/wifi-269/slechte-wifi-verbinding-tv-mobielipad-61753/index1.html
Reputatie 1
Inmiddels is dit probleem opgelost. We hebben telefonisch contact opgenomen met Telfort, Op hun aanraden een kabel vervangen en er is een nieuw modem opgestuurd. Tot op heden geen problemen meer en de Wifi is ook aanzienlijk verbeterd.
Reputatie 8
Dank voor de terugkoppeling.