beantwoord

Samsung smart hub op bedraad netwerk is instabiel

• 14 november 2018
  • 13 reacties
  • 541 keer bekeken

Heb een Samsung smart tv met smart hub. De smart hub is rechtstreeks bedraad aangesloten op Experia modem. Helaas valt de verbinding weg met de melding: "geen toegang tot netwerk" tijdens actief kijken en soms al tijdens aanzetten tv.
In de experia heb ik de lease tijd op maximaal gezet en de smart tv bij DHCP binding ingesteld. Helaas werkt dit niet, als ik dan bij de instellingen (nadat netwerk toegang wegvalt) kijk heeft de tv een heel ander ip adres gekregen (andere range). Het enige wat op dat moment helpt is de netwerk kabel uit de smart hub halen en weer terug doen, soms meerdere keren voordat de tv zich weer aanmeldt op de experia.
Ik heb geprobeerd in mijn tv het ip vast te zetten op:
ip adres: 192.168.2.13
subnetmasker: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.254
dns server: 192.168.2.254
Dit werkt totdat de tv is uitgezet, na aanzetten komt de melding: "geen toegang tot internet", komt dus nu wel op het netwerk maar helaas geen internet.
icon

Beste antwoord door angeliquej 28 november 2018, 15:10

Het telfort kabeltje tussen de tv en wall outlet bleek het probleem, heb deze vervangen en werkt nu weer top.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hallo @angeliquej. Welkom op het Forum! Wat irritant dat de verbinding met de Smart Hub regelmatig wegvalt. Vooral als dat tijdens het kijken gebeurt. Heb je ook al eens met een andere netwerkkabel tussen je Smart Hub en modem getest? Betreft de instellingen voor randapparatuur: daar kan ik je niet veel over vertellen. @Enterprise, @Kees-Jan, @Babylonia, kunnen jullie wellicht verder helpen? 🙂
Reputatie 8
Heb een Samsung smart tv met smart hub. De smart hub is rechtstreeks bedraad aangesloten op Experia modem. Helaas valt de verbinding weg met de melding: "geen toegang tot netwerk" tijdens actief kijken en soms al tijdens aanzetten tv.
Nu was me niet duidelijk wat een "Smart Hub" was, maar kennelijk een systeem met achterliggend OS vergelijkbaar met bijv. Android, waarmee media-boxen ook zijn uitgerust. Zou je allerlei apps kunnen downloaden en kunnen inzetten, of services zoals Netflix e.d.

Met WiFi zou ik me nog wel een probleem kunnen voorstellen als het te zwak is, maar bij kabel eigenlijk niet. Gezien de problemen daarmee. Probeer eens een andere netwerkkabel.
@Babylonia ik kan me vergissen maar is er niet een verkeerde dns gekozen? dns server: 192.168.2.254
Ik zou daar een 213 of andere reeks verwachten.

@angeliquej wat gebeurt er als je in het netwerk menu van de samsung alles op automatisch zet.
Zowel bij IP instellingen als DNS.
In mijn samsung staat dit op automatisch ingesteld en levert geen problemen op.
Reputatie 8
@Babylonia ik kan me vergissen maar is er niet een verkeerde dns gekozen? dns server: 192.168.2.254
Ik zou daar een 213 of andere reeks verwachten.

Ofwel je gebruikt hetzelfde IP-adres als de gateway van de Experia Box zelf ---> dus 192.168.2.254
Of je gebruikt een eigen gekozen DNS-server (bijv. Google 8.8.8.8).

Maar dat zijn slechts bijkomstigheden in wat lijkt een niet goed functionerende UTP-kabel. Vandaar wellicht een IP-adres vanuit een ander sub-net wat wordt waargenomen, naar ik denk 192.169.x.x.
@Galdor68 als het ip op automatisch staat dan krijgt de samsung tv een verkeerde ip range

@Babylonia ik ga even proberen met een andere kabel, dat is wat gedoe omdat het grootste deel van de bekabeling in de muur zit. ik probeer eerst het kabeltje tussen de wall outlet en smart hub.
Reputatie 8
Als je dat soort doorgetrokken kabels hebt, kun je het gemakkelijkste even een lange kabel "door het huis" leggen, die je aan de ene kant in de Experia Box stopt, andere kant in de Smart TV.
Bijvoorbeeld de 10 meter lange kabel die bij een Telfort internet pakket zit met gele stekkers.

Met dit soort constructies van zelf weggewerkte bekabelingen door leidingen in muren is een "kabeltester" eigenlijk onontbeerlijk. Beter nog een "compleet setje" met wat reserve plugjes e.d. om slechte verbindingen van connectors te herstellen.

En nog een paar korte kabels die je in het begin en eind van netwerk contactdozen kunt pluggen, zodat je daar dan weer de kabeltester (en contra meetstukje aan de andere kant) kunt aansluiten om daarmee de kabel door een leiding op juiste aansluiting te controleren.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @angeliquej, ik heb geen reactie meer van je voorbij zien komen. Heb je het probleem op kunnen lossen met de adviezen van @Babylonia en @Galdor68? Ik ben benieuwd wat de oplossing is geweest.
Bij ons pakket zat er geen 10 meter lange kabel zoals Babylonia stelde. Ik ben nu een lange kabel aan het regelen.
Reputatie 8
Badge +9
Bij ons pakket zat er geen 10 meter lange kabel zoals Babylonia stelde. Ik ben nu een lange kabel aan het regelen.

Oké, duidelijk! 🙂 Ik lees graag of het met die tips is gelukt om de verbinding van je Smart Hub stabiel te krijgen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Angelique, Natasja is afwezig, vandaar een bericht van mij. Is het gelukt met de langere kabel? Ik ben benieuwd naar de uitkomst daarvan.
Het telfort kabeltje tussen de tv en wall outlet bleek het probleem, heb deze vervangen en werkt nu weer top.
Reputatie 8
Mooi dat het weer werkt.
En gelukkig het gemakkelijkste stuk in het traject om te corrigeren.
Reputatie 8
Badge +9

Goed om te lezen, @angeliquej! Geef het gerust aan als je nog ergens tegenaan loopt!

Reageer