beantwoord

Radio luisteren zonder tv-ontvanger

• 9 januari 2019
  • 7 reacties
  • 1279 keer bekeken

Ik kom er maar niet achter....Ik wil voorkomen dat ik -om radio te willen beluisteren- de tv moet aanzetten. Vind het verschrikkelijk om de hele dag naar dat verspringende logo te moeten kijken!
Is het mogelijk om bij de TV-ontvanger Arris 2952V2 of Arcadyan HMB2260 via de aansluiting: Audio Links/Rechts: Via 3.5 mm analoge audio mijn B&O radio van geluid te voorzien?
En dan moet ik waarschijnlijk de bij de TV-ontvanger geleverde witte afstandsbediening gebruiken om van zender te wisselen? Maar hoe zie ik dan welke zender ik beluister?
Of is er een andere mogelijkheid? (ik heb ook iets gelezen over Toslink, is dat misschien ook een andere/betere oplossing?)

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en bericht aangepast zodat de letters niet zo groot zijn
icon

Beste antwoord door Galdor68 9 januari 2019, 23:40

Dat is een andere benaming voor tos link zie afbeelding, en inderdaad ook met die verloopkabel(bijgeleverd) zou het opgelost moeten zijn.

Bekijk reactie

7 reacties

Als de B&O naast een tuner ook een receiver/ versterker functie heeft en meerdere ingangen dus waaronder optical spdif is dat een goed alternatief. Via de 3,5 uitgang naar een geschikte ingang kan ook.

Ja je moet dan wel de witte ab gebruiken, je kan het kanaal nummer op het display zien dit begint bij 801 NPO Radio 1 dus een lijstje met favoriete zenders printen kan geen kwaad.
Dat is een andere benaming voor tos link zie afbeelding, en inderdaad ook met die verloopkabel(bijgeleverd) zou het opgelost moeten zijn.

Dank voor je reactie en meedenken.
Kun je uitleggen wat je bedoelt met een optical spdif ?
Dus met een (verloop)kabeltje van (uitgang Tv-ontvanger) 3.5 mm naar (ingang B&O)tulp is het opgelost?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @BenOluisteraar, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat het verspringende logo op tv niet heel prettig is. Is het met de tips van Galdor gelukt om radio te luisteren zonder het tv toestel aan te moeten zetten?
Ik heb de vraag gesteld als voorbereiding op de aanstaande omzetting van ons Telfort 3 in 1 (oud naar nieuw glasvezel) abbo
Daarnaast is bij het huidige abbo/apparatuur het analoge deel defect, en daarom behelp ik mij voorlopig nog met radio via tv.
Ook dan kan je dat zelfde optical kabeltje gebruiken de Amino A140 heeft deze uitgang ook. Wat je mischien al wel weet. Dan ben je daar meteen op voorbereid. En in tegenstelling tot de Amino heeft de Arris die je waarschijnlijk zal ontvangen wel een display wat ik eerder al schreef.
Reputatie 8
Badge +11
De Arris en de HMB (de tv-ontvangers die we bij de nieuwe pakketten leveren) hebben beide een display inderdaad, waarop wordt aangegeven welke zendernummer je kijkt. Of luistert in het geval van radio :)
Het optische kabeltje kan je bij deze nieuwe ontvangers ook gebruiken.

Reageer