beantwoord

radio alleen te gebruiken als de tv-ontvanger aan staat en alleen op versterker?

• 19 maart 2019
  • 2 reacties
  • 271 keer bekeken

ik dacht eerst dat ik vanaf de tv-ontvanger een verbinding kon maken met de antenne ingang van de radio. je kunt echter alleen een audiokabel verbinden met de versterker blijkt nu. mijn tuner is geïntegreerd met de versterker dus min versterker heeft geen tuner als ingang doch alleen aux. Zijn er andere manieren om de radio aan te sluiten?
icon

Beste antwoord door JanD 19 maart 2019, 11:51

Hallo @hollandusa ,
je kunt een kabel met 3.5 mm stereoplug aansluiten tussen de audio l/r-uitgang van de tv-decoder en de aux-in aansluiting op de tuner/versterker
eventueel een toslinkkabel S/PDIF tussen de tv-decoder en de S/PDIF-aansluiting op de tuner/versterker mits deze er op zit.
Succes.☺
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @hollandusa ,
je kunt een kabel met 3.5 mm stereoplug aansluiten tussen de audio l/r-uitgang van de tv-decoder en de aux-in aansluiting op de tuner/versterker
eventueel een toslinkkabel S/PDIF tussen de tv-decoder en de S/PDIF-aansluiting op de tuner/versterker mits deze er op zit.
Succes.☺
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @hollandusa, ik lees dat je graag jouw versterker op de tv-ontvanger wilt aansluiten. Nu zie ik dat JanD hier al een hele goede optie heeft gegeven. Heb je daar al eens naar gekeken?

Reageer