beantwoord

QNAP NAS achter een Experia v10

• 3 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 439 keer bekeken

Reputatie 1
Heeft iemand ervaring hiermee?

Er zijn bij QNAP een aantal mogelijkheden om de NAS van buitenaf te bereiken: direct via een IP nummer (of via een QNAP ID, is eigenlijk hetzelfde maar met een http-adres dat via DDNS gekoppeld is), via myQNAPCloud en via CloudLink (tussen die laatste twee zit blijkbaar een verschil).

Wat gebeurt er nou bij mij zonder aanpassingen in de EBv10?
Nou, ik kan van buitenaf bij de NAS komen via mijn telefoonapps en zie dat die alleen via CloudLink binnenkomen. De andere methodes werken vreemd genoeg niet en de mobiele app springt dan verder naar de laatste mogelijkheid, en dat is CloudLink.
MyQNAPCloud login werkt, maar als ik via die veilige omgeving dan wil inloggen op de NAS krijg ik een melding dat CloudLink niet werkt (terwijl die het toch echt doet op de telefoon en volgens de NAS interface ook). Wat gaat hier dus mis?

Hiernaast valt mij op:
  • mijn WAN IP is niet te pingen (blijkbaar normaal bij de EBv10?)
  • mijn QNAP ID is ook niet te pingen... als ik het doe zie ik echter dat die nog gekoppeld is aan het oude WAN-adres van voor de EBv10. Hoe kan dit nou? Het lijkt dus dat de NAS nog geen contact met de QNAP servers had om die gegevens door te geven aan de DDNS...
Zou het kunnen dat er nog poortforwarding ingesteld moet worden?
Wel gek dat CloudLink het dan wel doet...

Hoop dat iemand een beetje een idee heeft wat er mis gaat...
icon

Beste antwoord door jtforum 4 oktober 2018, 08:08

Probleem is vanzelf opgelost. Had niets met de EBv10 te maken. De CloudLink verbinding was geupdate en had blijkbaar een restart nodig... Is dus binnen de NAS opgelost. CloudLink en MyQNAPCLoud werken via de EBv10.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 1
Probleem is vanzelf opgelost. Had niets met de EBv10 te maken. De CloudLink verbinding was geupdate en had blijkbaar een restart nodig... Is dus binnen de NAS opgelost. CloudLink en MyQNAPCLoud werken via de EBv10.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi jtforum, fijn om te horen dat het opgelost is! 🙂 En dankjewel voor het delen van de oplossing, misschien dat andere forumbezoekers hier ook mee geholpen zijn.
Reputatie 1
Nog een dingetje: niet alleen CloudLink moet opnieuw worden opgestart, maar ook de bij QNAP geregistreerde “device name” moet opnieuw worden geregistreerd. Anders blijft mogelijk het oude WAN IP nummer bij de DDNS geregistreerd. Dus op de NAS via MyQNAPCloud instellingen registratie eerst ongedaan maken en daarna opnieuw registreren. Er is een kans dat de oude naam dan niet meer beschikbaar is, maar die kans is niet heel erg groot. Als deze tweede stap niet wordt uitgevoerd zou mogelijk QTS (dus het directe inloggen op de NAS via de NAS omgeving) niet kunnen werken.

Reageer