PS4 game problemen experia v8

• 10 juni 2017
  • 6 reacties
  • 587 keer bekeken

Beste,

Sinds het begin ik bij telfort ben heb ik een experia V8 en alles werkt perfect behalve online gaming op een PS4, probleem sleept ondertussen 2 jaar aan.
Meestal krijg ik een cannot connect to server bericht.
Nadat ik de experia v8 herstart werkt alles wel weer vlot.

Uitgevoerde tests:
-----------------------
Alle apparaten losgekoppelt van experia v8 box en enkel de PS4 bekabeld aangesloten.
PS4 fixed ip address gegeven en DMZ enabled naar dit ip.
In theorie staat nu alles volledig open naar de PS4 dus dit zou perfect moeten werken.
Dit werkt echter voor een tijdje en dan terug zoals voordien, geen connectie.
Even modem herstarten en alles werkt terug perfect.
Heb met de helpdesk van telfort gebeld en zij vertelden mij dat ze niets konden doen, omdat online gaming niet tot de standaard activiteiten van internet behoord en zolang internet werkt alles ok is voor hen.
Nu lees ik overal op allerlei forums dat dit aan de experia v8 ligt en dat een experia v10 dit probleem gewoon oplost.

Enige suggesties?

6 reacties

Reset je modem naar fabrieksinstellingen en zet alléén UPnP aan.

Sluit je PS4 via een UTP-kabel aan.

Modem heb ik reeds meerdere malen gereset.
De PS 4 is via een Cat6 kabel aangesloten.
Heb de CAT6 kabel ook getest met mijn netwerk tester en met andere apparatuur en daar is niets mis mee.
Reputatie 8
Badge +17
Reset je modem naar fabrieksinstellingen en zet alléén UPnP aan.

Sluit je PS4 via een UTP-kabel aan.
DMZ moet je bij de Experia Box V8 niet gebruiken. Onbetrouwbaar, dat geeft problemen.
Beter om aansluitend met een vast IP, manueel de poorten door te sturen naar de PS4 die betrekking hebben op je achterliggende services, die met dat gamen gebruikt worden.

Dit werkt spijtig genoeg ook niet echt
Of je zet UPnP op AAN in de modem.

UPnP staat reeds aan
Reputatie 8
Badge +17
Of je zet UPnP op AAN in de modem.
Reputatie 8
DMZ moet je bij de Experia Box V8 niet gebruiken. Onbetrouwbaar, dat geeft problemen.
Beter om aansluitend met een vast IP, manueel de poorten door te sturen naar de PS4 die betrekking hebben op je achterliggende services, die met dat gamen gebruikt worden.

Reageer