beantwoord

Problemen upgrade FRITZ!Box 3490 naar 7590

• 17 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb wat problemen met een upgrade van een 3490 naar een 7590 hopenlijk is er iemand met een oplossing.

via Amazon een Mesh-set gekocht (7590 box + 2400 repeater) gekocht.

Dat kwam in een duitse doos met duitse taal en geinstalleerde firmware 7.12.

Dus eerst maar de nieuwste firmware handmatig erop gezet 7.20 (hier) en de taal naar Engels gezet want dat werkt iets makkelijker.

In firmware 7.20 zit volgens mijn (ik kan het tenmiste niet vinden) het profiel voor “ Telfort Glasvezel”  niet ingebakken. :disappointed:

Dus aan  het experimenteren

Via de wizard geprobeerd:

1. “Configuring the Internet Connection”
  2. Internet service provider >selectie> “more internet service providers”
  3. in dropdown menu “please select” > selectie> “other internet service provider”
  4. handmatig> “ Telfort”
  5. dan krijg je de keuze tussen “Connection to a DSL line”  of “Connection to a cable modem”
  6. de  minst slechte lijkt “cable modem”
  7. Kabel WAN poort los
  8. Snelheid ingegegeven naar 100/100Mbps
  9. Kabel erin en “next”
  10. en dan kom je in een lus waar je niet meer uit lijkt te komen met de settings:
  • Inter connection via WAN
  • other internet service provider
  • Obtain the IP address automaticaly (DHCP)
  • operating mode Router

Ik heb het ook nog via de menu optie Internet>Account Information geprobeerd die iets meer controle geeft en waar je naast DSL en Cable-moden ook kunt kiezen voor “ connection to an external moden or router” . Maar die werkt ook niet en veroorzaakt ook nog dat je je interne IP subnet gereset word zo dat je daarna alleen nog maar via http://169.254.1.1 met het modem kunt verbinden omdat de box ervan uit lijkt te gaan dat DHCP dan word overgenomen.

Suggesties of oplossingen zijn welkom!

Jeroen

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic. 

icon

Beste antwoord door Jeroen_033 17 augustus 2020, 17:25

:kissing_closed_eyes: OEPS.. dat was een beetje dom van mij!!!!!! :kissing_closed_eyes:

in het Regio/Taal menu zit ook een optie Landspecifieke instellingen.

Had ik maar eerder opgelet. “Nederland” selecteren . Wizard opstarten “Telfort” selecteren enzovoort enzovoort en  TJAKA !!Probleem opgelost!!

:grin:

Greetz, Jeroen.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 1

PS. het zou natuurlijk kunnen dat het probleem aan de WAN kant bij de Telfort-DHCP kant ligt omdat het MAC address van mijn oude 3490 router niet snel genoeg wordt geflush-ed als ik omprik naar de 7590.

Maar ja …. je zit aan zoveel verbindingen dat ik op dit ogenblik niets meer zeker weet...:cry:

Reputatie 1

:kissing_closed_eyes: OEPS.. dat was een beetje dom van mij!!!!!! :kissing_closed_eyes:

in het Regio/Taal menu zit ook een optie Landspecifieke instellingen.

Had ik maar eerder opgelet. “Nederland” selecteren . Wizard opstarten “Telfort” selecteren enzovoort enzovoort en  TJAKA !!Probleem opgelost!!

:grin:

Greetz, Jeroen.

Reputatie 8

[ EDIT ]
   Onderwijl ik mijn reactie schreef, had je de oplossing kennelijk al gevonden.
   Anders dan wat ik dacht dat die mogelijk zou kunnen zijn.
   Dus de optie van een “internationale” firmwareversie is mogelijk niet (meer) van toepassing?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat het probleem in de Duitse firmware zit?
Ook al kun je die omzetten naar de Engelse taal. Het blijft Duitse firmware.

Zover ik eerder heb gelezen, heb je een internationale firmware versie nodig.
https://nl.avm.de/nc/service/downloads/productsupport//fritzbox-7590/

Daar zit ook specifiek de Nederlandse taal bij:
Meer info over de firmware < HIER >

Maar vraag me af of die versie automatisch wordt geladen bij een update?
Anders beter even contact opnemen met de Nederlandse support.
https://nl.avm.de/contact/

Reputatie 1

Nee het zit niet in de Duitse firmware/achtergrond van het appartaat

De Duitse firware is simpelweg ontdaan van regionale instellingen en daarmee van de specifieke templates voor intl. ISP’s

Als je er een nieuw intl. firware versie overheen zet is er niets meer Duits aan.

Het kan uberhaupt geen kwaad om een nieuw netwerk element direct handmatig van de laatste firmware te voorzien.

Reageer