beantwoord

Probleem met portforwarding

  • 20 juni 2016
  • 5 reacties
  • 573 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een probleem met het forwarden van een poort op mijn router (Sitecom). Het gaat om het openzetten van een poort voor Utorrent. Ik heb alle stappen doorlopen: IP adres van mijn server waar Utorrent op draait ingevoerd, poortnummer ingevoerd, het type op beide gezet en daarna op toepassen geklikt.
Als ik echter Utorrent opstart, wordt er aangegeven dat er helemaal geen verbinding is.
Ook als ik kijk op bijvoorbeeld http://www.openpoorttest.nl/ of http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan staat er dat de poort niet open staat.

Wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd??
icon

Beste antwoord door Ecnirp 24 juni 2016, 13:17

Dank voor alle reacties en het meedenken!
Utorrent draait inmiddels zonder problemen.
Het testen met een site om te kijken of een poort geopend is is blijkbaar niet altijd een garantie dat het allemaal klopt....
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Staat de poort in de instellingen van het programma uTorrent zelf ook op hetzelfde poortnummer en de vinkjes op de juiste plekken..?
Zie afbeelding in de bijlage.
Reputatie 1
Dank voor uw reactie.
Ik heb hetzelfde poortnummer ingevoerd als in het programma zelf en ook de vinkjes staan op hun plek.
Reputatie 1
In Utorrent zie ik overigens rechtsonder een geel uitroepteken staan als teken dat er iets met de verbinding niet in orde is.
Reputatie 8
Firewall aanstaan? Kijk de instellingen daarvan eens na.
Reputatie 1
Dank voor alle reacties en het meedenken!
Utorrent draait inmiddels zonder problemen.
Het testen met een site om te kijken of een poort geopend is is blijkbaar niet altijd een garantie dat het allemaal klopt....