beantwoord

Printerprobleem Brother HL-2170W laserprinter

• 17 mei 2019
  • 30 reacties
  • 865 keer bekeken

Reputatie 2
Na installatie van het glasvezelmodem werkt de laserprinter helaas niet meer.
Geen verbinding met dit apparaat. (code 45)
Computer draait op W10.
Hoe oplossen?
icon

Beste antwoord door Hermie 26 mei 2019, 10:53

We hebben besloten het probleem te verhelpen door aanschaf van een nieuwe Brother laserprinter.
Hierbij wil ik allen die gereageerd hebben van harte bedanken voor hun advies.
Bekijk reactie

30 reacties

Hoe is de printer verbonden met de computer, via een kabel of wifi.
Via wifi is het soms nodig om een nieuwe verbinding te maken via de printer op het netwerk.
Hallo @Hermie ,
het zou kunnen zijn dat je nu met een andere IP-reeks werkt dan voorheen, terwijl de printer denkt nog met de oude IP-configuratie van doen te hebben.
Het beste is de printer-software te de-installeren en dan opnieuw te installeren.
Als alles op DHCP-basis werkt kun je ook het volgende doen:
zorg dat alles uit staat, modem, computer en printer.
Zet dan eerst de modem aan en wacht totdat deze volledig bedrijfsklaar is.
Zet dan de computer aan en wacht totdat deze volledig bedrijfsklaar is.
Zet dan de printer aan en wacht totdat deze volledig bedrijfsklaar is.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Hermie, niet handig dat je de printer nu niet kunt gebruiken. Dit is een prima plek om hulp daarbij te vragen 🙂

Ik zie dat je al een paar vragen en suggesties gekregen hebt, dat is fijn. Kom je er daarmee uit? Zo niet of als je vragen hebt, laat je ons dan weten hoe de printer aangesloten is? Dan helpen we je graag verder. Mocht het opgelost zijn, dan horen we ook graag hoe je dat gedaan hebt. Mogelijk dat anderen hier op het forum daar ook mee geholpen zijn!
Reputatie 2
Bedankt voor de replies tot dusverre.
Via instellingen>apparaten>printers en scanners>brother hl-2170 series printer volgt fout.
@Doornekamp33 : de printer is via wifi aangesloten.
@JanD : Wat betekent DHCP basis, uitgevoerd, printer werkt nog niet.
Hoe de- en installatie opnieuw uitvoeren? (stap voor stap)
@Alexandra - Telfort : Bedankt, we doen ons best met zijn allen om tot een oplossing te komen.
Fijn weekeinde, groet.
Geeft de printer aan dat er een actieve verbinding is? Anders deze herstellen via de printer zelf.
  1. Herstel de standaardnetwerkinstellingen op de printer om eventuele problemen te verhelpen. Nadat de instellingen zijn hersteld, blijft de printer twee uur lang in de modus voor eerste keer draadloos instellen.
  • Printers met een touchscreenbedieningspaneel: Open het printermenu Setup, Netwerk of Draadloos en selecteer Netwerkinstellingen herstellen. Zorg ervoor dat het draadloze signaal is ingeschakeld.
  • Printers zonder touchscreenbedieningspaneel: Houd de knop Draadloos[img]https://support.hp.com/doc-images/162/c02131772.gif[/img] en Annulerentegelijkertijd ingedrukt totdat het Aan/uit-lampje gaat knipperen en wacht vervolgens totdat het lampje voor draadloze communicatie gaat knipperen.
  • Tango printers: Houd de knop Draadloos op de achterkant van de printer vijf seconden lang ingedrukt totdat de Edge-verlichting blauw knippert.
  1. Plaats de printer dicht bij de computer of het mobiele apparaat en binnen het bereik van de wifirouter.
  2. De printer verbinden met een netwerk.
  • Printers met bedieningspaneel met aanraakscherm: Selecteer op de printer het menu Setup, Netwerk of Draadloos, selecteer Wizard Draadloos instellen en volg de instructies op het scherm om de printer met uw netwerk te verbinden.
  • OPMERKING: Als u uw netwerknaam (SSID) en wachtwoord nodig hebt, gaat u naar Uw wachtwoord voor het draadloze netwerk vinden.
  • Printers zonder bedieningspaneel met aanraakscherm: Houd de WPS-knop van Wi-Fi Protected Setup op de router binnen twee uur na het herstellen van de standaardnetwerkinstellingen ingedrukt totdat er verbinding wordt gemaakt. Het lampje voor draadloze communicatie op de printer stopt met knipperen wanneer de verbinding is vastgesteld.
Na deze al of niet noodzakelijke herstel van de verbinding
Via de HP Smart software de benodigde stappen volgen
https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-officejet-pro-8710-all-in-one-printer-series/7902014/model/7902020/document/c04741315

DHCP houd in dat de router(Experiabox ) de printer een IP adres toewijst.
Reputatie 8
Via de HP Smart

software de benodigde stappen volgen
https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-officejet-pro-8710-all-in-one-printer-series/7902014/model/7902020/document/c04741315

Met alle goede bedoelingen, je verwijst naar HP.
De verdere uitvoerige aanwijzingen hebben naar ik zie (met hyperlinks) ook betrekking op HP.

Bij de topic starter gaat het echter om een Brother printer (deze). Die software is echt anders.
Voor "support + downloads" kijk wat meer onderaan de pagina en klik dan verder.
(Bezoek onze service en support website ---> rechtstreekse hyperlink hier plaatsen werk niet).

EDIT: Met een "tinyURL" link wordt deze wel correct opgenomen, zie < DEZE >
(Je zou mogelijk een "Netwerk repareren" tool kunnen gebruiken?
Of "verwijderprogramma" om erna "vers" de software / drivers opnieuw te installeren? ).

Thuis heb ikzelf ook een Brother printer. Bij mijn vrijwilligerswerk HP printers (o.a. deze).
(Mocht oplossing uitblijven. Mogelijk zondag kan ik er evt. dieper op ingaan, moet straks weg).
Dit is wel heel stom van mij ik kan google wel de schuld geven. Blijkbaar toch zelf ergens iets fout gedaan.

De basis komt wel op hetzelfde neer opnieuw verbinden via wifi vanaf de printer.
En vanaf de pc de printer opnieuw toevoegen.
Reputatie 2
Bedankt @Galdor68 en @Babylonia voor jullie replies.
De printer wordt binnenkort door een computerdeskundige ingesteld.
Fijn weekeinde, groeten, hermie
Reputatie 8
Horen we graag als het is gelukt, hoe en wat hij heeft gedaan. Succes.

De basis komt wel op hetzelfde neer opnieuw verbinden via wifi vanaf de printer.
En vanaf de pc de printer opnieuw toevoegen.

Dat hoeft niet zo te zijn. Heb eerder zelf een probleem gehad met de printerkeuze die de software maakte op mijn laptop, welke ik niet had op mijn PC, wat uit de basis gerelateerd was aan die Brother software. (Ik kon het met elkaar vergelijken en daarmee tot een oplossing komen).
Reputatie 2
Bedankt @Babylonia voor je reactie.
Ik houd jullie op de hoogte.
Behalve de Brother HL-2170W laserprinter wordt ook de Canon Pixma MG5650 printer ingesteld.
Ik heb nog even wat zoekwerk gedaan die foutmelding van Win10 Code45 komt blijkbaar veel voor.
Een apparaat wordt dan niet meer herkent zelfs al is deze aangesloten. Het opnieuw verbinden of een update van stuursoftware/firmware lost dit in veel gevallen op.
https://www.drivereasy.com/knowledge/fixed-code-45-in-device-manager/
Reputatie 2
Bedankt @Galdor68 . Ik heb de gratis versie van Driver Easy gedownlaod en een scan uit laten voeren.
22 driver updates zijn beschikbaar, kan ik deze allemaal risicoloos laten bijwerken?
Groet, hermie
Hallo @Hermie , het veiligst is alléén de updates van de site van de printerfabrikant uit te voeren.
Precies de link was meer ter informatie updates altijd via de site van de leverancier uitvoeren.
Reputatie 8
M.b.t. de Brother printer inderdaad alleen de software / drivers < van Brother > zelf.
Voor de Canon printer - Pixma MG5650 -, die < van Canon >
Reputatie 2
Ook de computerdeskundige heeft het probleem niet kunnen oplossen.
Advies: koop een nieuwe laserprinter.
Is de Brother HL-2170W niet meer geschikt voor W10 versie 1809?
Een tweede vraag, wat is het wachtwoord van het modem (Experia Box V10A)?
Ook de computerdeskundige heeft het probleem niet kunnen oplossen.
Advies: koop een nieuwe laserprinter.
Een tweede vraag, wat is het wachtwoord van het modem (Experia Box V10A)?

Dat staat achter het kartonnetje achterop het apparaat. Als bedoelt om in te loggen voor de instellingen.

Nu wel de goede printer hoop ik sinds 2008 op de markt sinds 2017 de laatst bekende verkoopprijs. Daarmee is het model al even op de markt.

Volgens de Brother site zijn er drivers voor win10 beschikbaar ook naar gelinkt door Babylonia.

@Hermie
Wat is er exact niet gelukt een verbinding via wifi of bedraad via usb mits aanwezig.
Wachtwoord staat achterop het modem onder het kaartje bij een V10a.

Windows 10 vraagt weinig van de drivers, daar ligt het niet aan, zelf win 7 drivers werken op win 10.
Reputatie 8
De support pagina van de bewuste < Brother > printer wordt niet nieuwer aangegeven dan 2013
Kijk ik bij updategeschiedenis en ondersteunde besturingssystemen staat Windows 10 er wel bij.

Eerst zou je nog kunnen kijken of je de printer voor je netwerk goed kunt instellen.
Met het volgende hulpprogramma < HIER >
Er is ook nog een ander hulptooltje < HIER > om je netwerkverbinding te repareren.

Eenmaal wel verbinding met het WiFi netwerk zou je in de router de printer een vast IP-adres kunnen geven. Van daaruit is in PC's meestal wel een link in de drivers te maken naar dat IP-adres.

Lukt dat niet, zou je de nu geïnstalleerde Brother software mogelijk eerst helemaal de-installeren.
Misschien het beste het extra "Verwijderprogramma" gebruiken om het "schoon" te verwijderen.

Kom je er nog niet uit, is het nog een idee om er een TeamViewer sessie aan te wijden.
Reputatie 2
Bedankt @Doornekamp33 , @Galdor68 en @Babylonia voor jullie reacties, welke ik zeer waardeer.
Ik zal binnenkort met de windows laptop zelf aan de slag moeten gaan. Wellicht is Teamviewer de oplossing, bedankt voor deze tip.
Voor nu, een heel fijn weekeinde!
Reputatie 8
Badge +12
Ik neem het even over van Alexandra. Ook een computerexpert heeft er dus naar gekeken.. Ook hij het probleem met de printer en windows 10 niet op kunnen lossen. Heel vreemd. Ik zou ook niet durven te zeggen of deze nog goed kunnen samen werken. Je zou hem nog op een andere computer kunnen testen.

De plek waar je je wachtwoord kan vinden heb je inmiddels gekregen zie ik. Heel fijn.

Kun je nog verder met de tips van Babylonia? Zit daar nog iets tussen? Anders wil hij ook graag meekijken zie ik. Heel fijn. 🙂
Reputatie 8
Ik zal binnenkort met de windows laptop zelf aan de slag moeten gaan.
Wellicht is Teamviewer de oplossing, bedankt voor deze tip.

"Binnenkort" m.b.t. TeamViewer. Houd rekening met extra lange weekenden,
(Hemelvaart / Pinksteren), dat ik niet beschikbaar ben. Maar dan komt het erna wel 😉
Reputatie 2
We hebben besloten het probleem te verhelpen door aanschaf van een nieuwe Brother laserprinter.
Hierbij wil ik allen die gereageerd hebben van harte bedanken voor hun advies.
Reputatie 8
Succes.

Nog niet zo lang geleden was dat voor mij ook reden een andere printer aan te schaffen.
In dit geval een Brother printer (waar ik uiterst tevreden over ben).
Bij pure toeval werd uiterst goedkoop er één exemplaar aangeboden bij https://www.variando.nl
Nog niet eerder zaken mee gedaan. Perfecte service.

Mijn vorige printer - Samsung had ik al langer problemen mee.
Met toen ook nog een "ratelend" transport van een "no-name" toner/drum, tijd voor een nieuwe.
Reputatie 2
Bedankt @Babylonia, het zal allemaal wel goed komen.
Ook wij hebben zeer goede ervaringen met de Brother printer.

Reageer