beantwoord

Printer verbindt niet met WiFi

• 10 mei 2020
  • 8 reacties
  • 120 keer bekeken

Reputatie 1

Beste lezer,

Na het probleem met mijn radio, wat nog steeds niet is opgelost, heb ik nu een probleem met mijn printer, nadat ik nieuw modem heb gekregen. De printer pakt de wifi niet op van mijn nieuwe modem. We hebben al van alles geprobeerd, zoals bv de knopjes ingedrukt houden, maar krijg steeds de boodschap dat de printer niet is verbonden.Met vr groet Nelp

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door JanD 10 mei 2020, 12:27

Hallo @NelP , als aanvulling op gewaardeerd forumlid @Galdor68 , het werkt in de regel het beste de printer via een USB-kabel aan de pc te koppelen, de installatie-software van de printer te draaien waarbij men op een gegeven moment de keus krijgt of je bekabeld (USB) of draadloos wilt installeren.

Als je dan kiest voor draadloos krijg je een keer een lijst met SSID's te zien en kies je je eigen SSID, als de printer dat dan goed opgepakt heeft kun je de USB-kabel loskoppelen en verder draadloos werken.

Succes.

Bekijk reactie

8 reacties

Jammer te lezen dat het radio probleem nog niet is opgelost.

Om welke printer gaat het merk en model? En welke Experiabox?

Over het algemeen werkt het, het beste om een printer terug naar de begin instellingen te zetten en de wifi verbinding opnieuw instellen. De printer zal opnieuw verbonden moeten worden met het nieuwe wifi netwerk. Het is heel mischien op te lossen door het wifi netwerk dezelfde naam te geven als de vorige modem/router had.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @NelP , als aanvulling op gewaardeerd forumlid @Galdor68 , het werkt in de regel het beste de printer via een USB-kabel aan de pc te koppelen, de installatie-software van de printer te draaien waarbij men op een gegeven moment de keus krijgt of je bekabeld (USB) of draadloos wilt installeren.

Als je dan kiest voor draadloos krijg je een keer een lijst met SSID's te zien en kies je je eigen SSID, als de printer dat dan goed opgepakt heeft kun je de USB-kabel loskoppelen en verder draadloos werken.

Succes.

Reputatie 1

De printer is een Epson xp215 en het modem is een Experia Box V10 A

De radio blijft analoog, maar verder doet hij t wel nu. Mijn dochter die dit soort klusjes voor mij doet, woont niet in de buurt,  zij komt straks met de Pinkster weer en door het Covid-19, kon het ook even niet.

Met vr gr NelP

Reputatie 1

Hallo @JanD 

Ook deze tip hadden we gelezen, maar helaas geen geschikt kabeltje, de aansluiting in de printer is geen platte usb maar vierkant, een laatje vol, maar helaas...niet de goede.

Zal kijken of ik er één kan bestellen, maar ja hoe vind ik de goede?

met vr gr NelP

Hier zou je deze kunnen bestellen. Het zijn standaard kabeltjes

https://www.123inkt.nl/Printers/Printerkabels-p12531.html

Dit model heeft geen scherm met instel opties? Mogelijk is het kabeltje niet nodig echter zal het instellen wel met behulp van bijgeleverde software moeten gebeuren zover ik dat terugvind.

https://www.epson.nl/viewcon/corporatesite/kb/index/1852

Reputatie 1

Beste @Galdor68 

Deze printer heeft geen scherm met instelopties.

De tweede link heb ik zelf uitgeprobeerd, maar de printer "pakte” toch de oude wifi code weer op. En kon de printer daardoor niet "vinden” Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ben nl een digibeet en de leeftijd…ik probeer maar wat..:blush:

Intussen heb ik contact gehad met mijn dochter,ver weg, zij heeft de kabel. Dus gaan we het met de Pinkster proberen.

Hartelijk dank voor de snelle reacties! Top!

met vr gr NelP

Volkomen duidelijk.

De printer is ingesteld op het vorige netwerk ssid zoals dat wordt genoemd dat moet opnieuw worden ingesteld in de printer, vandaar mijn gedachte om in de modem de naam en wachtwoord te veranderen naar hoe dit was.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @NelP. Wat lastig dat het niet lukt om je printer te verbinden via WiFi. Ik zie dat @Galdor68 en @JanD je al uitstekend op weg hebben geholpen. Laat je weten of het is gelukt? Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Reageer