beantwoord

Printer

• 11 februari 2020
  • 5 reacties
  • 216 keer bekeken

ik wil mij printer draadloos aansluiten op mijn computer de gegeven zitten al in de computer maar ze vragen mij de pincode van de router gewoonlijk 8 cijfers waar kan ik dat vinden aub

icon

Beste antwoord door JanD 14 februari 2020, 15:16

Hallo @tosca , kan het zijn dat je probeert via WPS de printer met de modem te verbinden, dan kan er inderdaad om een pincode gevraagd worden.

CC: @Doornekamp33 , @Galdor68  en @Bart - Telfort 

Bekijk reactie

5 reacties

Printer die om de pincode van de router vraagt lijkt mij sterk, zal eerder om het wifi wachtwoord gaan om een verbinding op te kunnen zetten.

Deze kun je vinden op de sticker/kaartje achterop de router als je deze niet zelf hebt aangepast.

Heb je echt een PIN-code nodig zal deze bij de printer horen te zitten.

Echter het wifi wachtwoord zijn geen 8 cijfers. Of zou niet uit maar 8 cijfers alleen moeten bestaan.

Als het gaat om het installeren en benaderen van de printer zal je de betreffende cijfers bij de printer mogelijk het instellingen menu kunnen vinden.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @tosca, het lukt dus nog echt om de printer aan te sluiten. Deze vraagt om een 8 cijferige code van de router? Dit komt mij zo niet bekend voor. Normaal gesproken is het aanmelden op de WiFi en klaar. Kun je anders een foto plaatsen van de vraag? Mogelijk dat het dan duidelijker wordt. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @tosca , kan het zijn dat je probeert via WPS de printer met de modem te verbinden, dan kan er inderdaad om een pincode gevraagd worden.

CC: @Doornekamp33 , @Galdor68  en @Bart - Telfort 

Oke, en waar vind je die PIN code dan, die zul je dan uit de printer moeten plukken, of is het 8x een 0.

Reageer