beantwoord

Portforwarding instellen voor Plex op Experia Box V10

• 7 november 2019
  • 3 reacties
  • 104 keer bekeken

Hallo, ik ben nu al een tijdje hiermee bezig maar het lukt me niet om het correct in te stellen op mijn Experia V10.

Ik probeer de port forwarding aan te zetten zodat ik mijn Plex server van buitenaf kan benaderen.
Ik heb UPnP aangezet, mijn Wi-Fi adapter middels DHCP Binding een statisch IP toegewezen, de port regel voor Plex (32400) toegevoegd, het item toegewezen aan de Plex app, maar nog steeds blijft de verbinding niet tot stand. Ook firewall uitzetten en dergelijke stappen hebben niet geholpen.

Ik heb ook alle stappen gevolgd op: https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-port-forwarding-instellen-op-een-experiabox-v10-69379?fbclid=IwAR2_jBjJw3GzNgaTukIMB8bqeQqCq3iKztrpaFLyac1Aw93uonDOLYjR_Kg

Heeft iemand een gouden tip? 

icon

Beste antwoord door Babylonia 8 november 2019, 16:06

Ik probeer de port forwarding aan te zetten zodat ik mijn Plex server van buitenaf kan benaderen.
Ik heb UPnP aangezet, mijn Wi-Fi adapter middels DHCP Binding een statisch IP toegewezen, de port regel voor Plex (32400) toegevoegd, het item toegewezen aan de Plex app,

Je hebt het over een "Plex server”. Op wat voor apparaat heb je dat dan geïnstalleerd?
Doorgaans draait een server op een “bekabeld” netwerk apparaat (bijv. een NAS).
Dus de connectie via WiFi kan ik daarin eigenlijk niet zo goed rijmen?
Kun je wat meer details geven over gebruikte apparatuur, aansluiting in je netwerk e.d. ?

UPnP zou ik vanuit veiligheidsoverwegingen overigens niet inschakelen.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Connor. Van harte welkom hier. Jammer dat het niet lukt om portforwarding in te stellen. Ik zie dat je al wel een topic hebt gevonden waarin Kees-Jan stap-voor-stap heeft uitgelegd hoe je dit kunt doen. Echter, ik lees dat je nog geen verbinding hebt. Waar loop je precies vast? Gezien ik geen expert ben op dit vlak, vrees ik dat ik geen gouden tip voor je heb om je server van buitenaf te benaderen. @Babylonia, kan jij eens meedenken? :slight_smile:

Reputatie 8

Ik heb UPnP aangezet, mijn Wi-Fi adapter middels DHCP Binding een statisch IP toegewezen, de port regel voor Plex (32400) toegevoegd, het item toegewezen aan de Plex app,

Je hebt het over een "Plex server”. Op wat voor apparaat heb je dat dan geïnstalleerd?
Doorgaans draait een server op een “bekabeld” netwerk apparaat (bijv. een NAS).
Dus de connectie via WiFi kan ik daarin eigenlijk niet zo goed rijmen?
Kun je wat meer details geven over gebruikte apparatuur, aansluiting in je netwerk e.d. ?

UPnP zou ik vanuit veiligheidsoverwegingen overigens niet inschakelen.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Connor. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Ben je inmiddels een stap verder? Laat het gerust weten als er nog wel meegedacht moet worden.

Reageer