beantwoord

Port forward met Experiabox v8 en eigen router (USG pro)

• 16 november 2018
  • 3 reacties
  • 507 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds kort heb ik een eigen router achter de Experiabox gehangen, een Ubiquiti USG pro. Nu wil ik port forwards instellen zodat ik een webservertje van buitenaf benaderbaar kan maken.

De experiabox heeft ip adres 192.168.3.254, via static DHCP heeft de USG ip adres 192.168.3.3

In de experiabox heb ik ingesteld dat de poorten 80 en 443 door moeten naar de usg:

Op de USG heb ik vervolgens ingesteld dat poort 80 en 443 door mogen naar de webserver op 192.168.2.124 :

Het lijkt er echter op dat het verkeer helemaal niet aan komt bij de USG (zie ook de packet count). Ik heb ook geprobeerd om het IP van de USG in te stellen als DMZ, maar ook dan lijkt er niets binnen te komen bij de USG.

Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd in de configuratie, maar wat...?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door erik82 16 november 2018, 15:14

Ok, altijd handig je eigen screenshots nog even door te kijken... In de usg had ik dus poort 433 ingesteld in plaats van 443.😴

topic mag dicht
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 1
Ok, altijd handig je eigen screenshots nog even door te kijken... In de usg had ik dus poort 433 ingesteld in plaats van 443.😴

topic mag dicht
Reputatie 8
Je hebt je eigen vergissing in ieder geval al ontdekt. 😉

Om het netjes te doen, en niet meer poorten / services door te sturen dan strikt noodzakelijk, zou ik wel alleen TCP kiezen als protocol, en niet TCP&UDP bij elkaar.

Overigens kun je meerdere gebruikte poorten bij de instellingen combineren in één regel.
Zoals in onderstaand voorbeeld. (Ikzelf gebruik extra poorten voor specifieke toepassingen).

Voor services die tijdelijk worden gebruikt, zijn de regels wel ingesteld (zie regel 7, 8, 9), maar worden buiten dat tijdelijk gebruik om veiligheidsredenen "uitgevinkt", zodat ze niet actief zijn.
(En makkelijk in te schakelen, als ik ze wel wil gebruiken).

Reputatie 8
Badge +11
Hi Erik, soms gaat het om zulke details inderdaad 🙂 Fijn dat je het gevonden hebt en dat het daarmee werkt. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer