Poorten slippen dicht

• 9 april 2013
  • 14 reacties
  • 5557 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Ik vraag mij af of jullie in mijn voordeel werken als ik een eigen server draai. Al jaren forward ik prima poorten en dit levert nooit problemen op. Echter heb ik tegenwoordig een vDSL-modem van Telfort. Dit modem kent een firmwareprobleem, dat eens in de zoveel tijd willekeurig poorten niet meer openstaan.

In mijn geval gaat het hier geregeld om poort 80 en 3306. Als ik het modem hard reset (en dus alle informatie kwijt ben) en vervolgens de poorten opnieuw toevoeg op dezelfde IP-adressen, werken alle poorten weer naar behoren. Conclusie: het modem is bal en de firmware ook. Dolgraag zou ik van jullie kosteloos een nieuw modem willen ontvangen, omdat dit modem niet doet wat ik ervan mag verwachten. De internetsnelheid is prima, maar een server draaien? DRAMA!

Kunnen jullie dit zo spoedig mogelijk oplossen? En nee: dit probleem ligt niet aan de klant, maar aan het modem, gezien dit eerdere topic: https://forum.telfort.nl/actueel-netwerk-251/waarom-pingt-telfort-vaak-32846/

Met vriendelijke groet,
Dennis de Wit

14 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Het probleem is inderdaad bekend en, zoals je ook aangeeft, al vaker besproken.
Ik heb geen uitsluitsel maar mag toch aannemen dat Telfort deze bug in de software binnenkort verhelpt...
Badge
Het probleem is inderdaad bekend en, zoals je ook aangeeft, al vaker besproken.
Ik heb geen uitsluitsel maar mag toch aannemen dat Telfort deze bug in de software binnenkort verhelpt...

Telfort laat mij via mijn Facebook weten dat zij hier niets aan gaan doen, omdat het openen van poorten de verantwoordelijkheid is van de klant. Lekker dan, zit je met zo'n ***modem die eens in de zoveel tijd even moet worden gehardreset. 

In je voordeel werken? Welnee. Want want service zijn we vies, bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +19

Telfort laat mij via mijn Facebook weten dat zij hier niets aan gaan doen, omdat het openen van poorten de verantwoordelijkheid is van de klant.

Da's jammmer... :(
Mijn oplossing zou dan zijn om een eigen modem/router te kopen die wél aan de gewenste eisen voldoet.
Of een losse router die je achter de ZyXEL hangt in Bridge...
Badge
Mooi, waar kan ik bij Telfort de kosten voor aanschaf van dit modem declareren?

Van de zotte. Telfort stuurt je een brak modem en ik mag een nieuwe gaan kopen? Belachelijk.
Reputatie 8
Badge +16
waar kan ik bij Telfort de kosten voor aanschaf van dit modem declareren?

Wat denk je zelf??? :D

Overigens hoort goed werkende portforwarding gewoon bij de basis-functionaliteit van een NAT-router. Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware waarin dit is opgelost.
Reputatie 8
Badge +19

Overigens hoort goed werkende portforwarding gewoon bij de basis-functionaliteit van een NAT-router. Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware waarin dit is opgelost.

Mee eens uiteraard.
Maar volgens het Facebookbericht zit dat er (volgens een helpdeskmedewerker?) niet in.
Reputatie 8
Badge +16
Wat mij betreft mag de betreffende helpdeskmedewerker op cursus... of het ergens anders proberen. Hij begrijpt het gewoon niet en heeft het probleem niet juist geclassificeerd.

De helpdesk ondersteunt geen thuisnetwerken en geeft dus geen antwoord op specifieke vragen zoals "Hoe stel ik portforwarding in het modem in voor mijn beveiligingscamera/spelcomputer/mediaserver?".

Maar je mag wèl verwachten dat de basisfunctionaliteit van het modem zoals port-forwarding gewoon werkt en dat de helpdesk een incident aanmaakt zodra dit niet goed lijkt te gaan na een firmware-update.
Badge
De belangrijkste vraag is nu dus niet 'hoe ga IK dit oplossen', maar: 'hoe gaat Telfort dit oplossen'? Hoe krijg ik Telfort überhaupt in beweging dit topic te lezen?
Reputatie 4
Badge +3
@DennisdeWit,

Je hoeft niks te doen om ons in 'beweging' te krijgen, mijn excuus voor het langere wachten.

Het issue wat je beschrijft is duidelijk, ik ga dit doorzetten voor nader onderzoek en koppel dit terug zodra ik meer informatie heb.

Henk
Badge
Een week verder. En Telfort, hebben we al nieuws?
Badge
Welja. We wachten gewoon nog een week. Ondertussen reset ik het modem nog wel een keer. 
u heeft gelijk ik heb ok de zelfde probleem adsl naar vdsl nu port is dicht wat kan ik doen bedanks
Badge
Hoi,
Hier hetzelfde probleem.
Mijn poorten die ik gebruik voor XBOX360 staan na een paar dagen weer dicht.
Als ik dan de modem reset is het weer prima.
De arcadyan experiabox v8 heeft trouwens meer problemen.
Ook bv. de USB-poort gebruiken met remote access werkt niet naar behoren.
Ik denk dat er onderhand een nieuwe firmware moet komen om al deze problemen
op te lossen.
Het lijkt me trouwens dat het forwarden van poorten gewoon iets moet zijn waar Telfort
zich druk over zou moeten maken. Veel apllicaties maar ook websites als Windows Live
hebben het gewoon nodig om goed te kunnen functioneren.
Dus hopelijk trekt telfort zich deze kritiek aan.
Groetjes Raebay
Bij mij het zelfde ongeveer eerst deed alles het goed maar ik kan nu nog maar 1 poort gebruiken die werkt perfect maar ik kan er geen 2e op aansluiten want dan kan ik hem (ExperiaV8) weer recetten ik kan de wifi niet gebruiken tegelijk ik gebruik alleen mn tel wifi en een Playstation 3 & 4 dus 2 playstations maar alles klapt er uit of hij houd de gegevens niet vast, na 2dagen bezig te zijn geweest en meedere malen gerecet en telefonisch ondersteuning gehad te hebben ben ik weer  gaan zoeken op het internet  (KPN Forum) en daar zeiden ze dat het een veel voor komend probleem is het alleen te verhelpen is door een Experia V9 aan te schaffen of terug te gaan naar die oudeEn ik ken iemand die heeft een Experia V9 gekregen na ongeveer het zelfde probleem en is nu dik tevredenDus ik weet niet moet ik hiervoor mn abonnee verhogen of gewoon overstappen.Met vriendelijke groet P v/d velden

Reageer