beantwoord

Poort openen op mijn Xperia V8 modem

• 6 december 2017
  • 5 reacties
  • 212 keer bekeken

Hallo ik heb een omvormer van mijn zonnenpaneel zeversolar 3000s die is aangeloten met een lan kabel naar mijn modem. Mijn omvormer heeft een andere IP adres dan mijn thuis IP adres, en geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn modem. Kan iemand mij vertellen hoe ik ze wel in verbinding kan krijgen via de lan kabel? Telfort personeel weet zelf niet hoe ze een poort kunnen openen in een moden heb ze gebeld en gechat maar niemand kon mij helpen.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Babylonia 9 december 2017, 18:59

Port forwarding heeft nog geen zin als je niet eens in de omvormer zelf kunt komen, omdat daarin mogelijk een ander sub-net en vast IP adres zijn ingesteld?

Heb even op de website van zeversolar gekeken naar informatie.
Heb je bij die omvormer een zogenaamde "ComBox met ethernetmodule (optie)" ??
Gebruiksaanwijzing als PDF < HIER >

Wel een heel belangrijk iets om op te letten !!
Kennelijk heeft die omvormer ook een RJ45 netwerk poortje in gebruik om daarop een
One ZeverCom/ZeverManager aan te sluiten. Is dat in gebruik heb je kennelijk een heel aparte pin-bezetting van de RJ45 bekabeling, wat NIET standaard ethernet is. Hoop niet dat je daarmee je systeem kapot maakt? (Wat geldt er dan voor de pin-bezetting aan de andere kant??).

Zie blz. 33 hoofdstuk 6, en verder op blz. 34 en 35 de pinbezetting.

Door een verkeerde communicatiebedrading kan de omvormer onherstelbaar beschadigd raken
• Bij een verkeerde aansluiting van stroomkabel en signaalkabel kunnen interne
. onderdelen van de omvormer onherstelbaar worden beschadigd.
. De garantie vervalt dan volledig.
• Controleer of de bedrading van de RJ45-stekker juist is voordat u het contact krimpt.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dan zal je éérst het netwerk van de omvormer op DHCP moeten zetten of zélf een IPadres moeten geven die in de range van de modem ligt.

daarna kan je dit topic volgen om een poort open te zetten:
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-port-forwarding-instellen-op-een-experiabox-v10-69379
Hallo Kees-Jan het probleem is dat ik niet meer in mijn omvormer kan komen. Kan je mij uitleggen hoe ik een IP adres geven die in de range van mijn modem ligt
Reputatie 4
Badge +6
Hey dave77, ben je er nog uitgekomen? @Kees-Jan, heb je nog een tip voor Dave?
Nee het is mij nog steeds niet gelukt
Reputatie 8
Port forwarding heeft nog geen zin als je niet eens in de omvormer zelf kunt komen, omdat daarin mogelijk een ander sub-net en vast IP adres zijn ingesteld?

Heb even op de website van zeversolar gekeken naar informatie.
Heb je bij die omvormer een zogenaamde "ComBox met ethernetmodule (optie)" ??
Gebruiksaanwijzing als PDF < HIER >

Wel een heel belangrijk iets om op te letten !!
Kennelijk heeft die omvormer ook een RJ45 netwerk poortje in gebruik om daarop een
One ZeverCom/ZeverManager aan te sluiten. Is dat in gebruik heb je kennelijk een heel aparte pin-bezetting van de RJ45 bekabeling, wat NIET standaard ethernet is. Hoop niet dat je daarmee je systeem kapot maakt? (Wat geldt er dan voor de pin-bezetting aan de andere kant??).

Zie blz. 33 hoofdstuk 6, en verder op blz. 34 en 35 de pinbezetting.

Door een verkeerde communicatiebedrading kan de omvormer onherstelbaar beschadigd raken
• Bij een verkeerde aansluiting van stroomkabel en signaalkabel kunnen interne
. onderdelen van de omvormer onherstelbaar worden beschadigd.
. De garantie vervalt dan volledig.
• Controleer of de bedrading van de RJ45-stekker juist is voordat u het contact krimpt.

Reageer