beantwoord

Poort 4500 niet beschikbaar bij forwarding

• 9 februari 2017
  • 1 reactie
  • 1081 keer bekeken

Reputatie 1
Goedendag.

Ik ben sinds gister klant bij jullie en heb ook een goede internet verbinden en alles werkt prima.
Toen ik gister mijn IPSEC/IKE verbinding opnieuw wou opzetten was en is dit niet mogelijk. Ik heb poort 4500 geprobeerd te forwarden waarom ik een melding heb gekregen dat deze poort gereserveerd is door de router. Ik heb zelf geen instellingen aangepast en heb hier ook geen toegang tot. Ik gebruik een experia v10 box van telfort dat ik heb binnen gekregen.

Ik zou graag willen weten waarom deze poort gereserveerd is en hoe ik dit alsnog kan gebruiken.

Informatie van de experia v10 box:Model H369A
Serial Number ZTEEG8GG9D01226
Hardware Version V1.00
Software Version V1.01.01T01.4v3
Boot Loader Version V1.0.00
xDSL PHY Version A2pvbH042p.d26j
MAC Address 70:2e:22ab:23

k kan en ga geen andere VPN gebruiken. Deze poort hoort naar mijn weten open te staan en een andere router lijkt mij geen goede oplossing. Deze poort mag ook niet dicht staan omdat dit mij hindert om een veilige VPN connectie naar mijn thuis netwerk op te zetten.

Dit is ook geen bug aangezien het met de firmware te maken heeft want KPN klanten hebben hier geen last van en gebruiken een andere firmware versie : V1.01.01T firmwares die voor Telfort en V1.01.00T firmwares die voor KPN. ( van de KPN forum).

Als ik het goed heb ga je dan tegen de telecommunicatie wet in en dat mag niet. Ik hoop dat telfort met een goede oplossing kom en dit afschaft op de router.

Verder wil ik Jurgen niet op deze topic zien aangezien hij bij de vorige dit antwoord gaf
:Jurgen - Telfort schreef:
Hi Wesley,

Het klopt dat poorten 4000 tot 5000 gereserveerd zijn in het Experia Box V10-modem. Het is bewust zo ingesteld door de leverancier voor moederbedrijf KPN, maar dat levert helaas problemen op voor Telfort-klanten die de poorten willen gebruiken.

Omdat slechts 0,1% van onze klanten doen aan port fowarding en er maar een klein aantal van onze klanten de V10 gebruikt, zit er niet veel druk achter de wijzigingen die nodig zijn om de poorten open te stellen. Wel is er inmiddels actie gevraagd bij de leverancier.

Vervolgens hij zelf dit als het geschikte antwoord geselecteerd terwijl het probleem niet is opgelost. Slaat helemaal nergens op en is onbegrijpelijk.

Ik wil graag een oplossing want deze poort is nodig!
icon

Beste antwoord door Michael 9 februari 2017, 20:43

Hi Wesley,

Ik begrijp dat je het probleem graag opgelost ziet worden, maar het openen van meerdere topics met dezelfde strekking is zinloos. Ik zal ervoor zorgen dat het antwoord in het andere topic ongedaan wordt gemaakt. Mijn collega Jurgen heeft dit in behandeling. Hij heeft inmiddels bij mijn collega's die hierover gaan jouw signaal neergelegd. Zodra er meer bekend is, zullen we we een update plaatsen in het andere topic.

Dit topic gaat op slot.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +2
Hi Wesley,

Ik begrijp dat je het probleem graag opgelost ziet worden, maar het openen van meerdere topics met dezelfde strekking is zinloos. Ik zal ervoor zorgen dat het antwoord in het andere topic ongedaan wordt gemaakt. Mijn collega Jurgen heeft dit in behandeling. Hij heeft inmiddels bij mijn collega's die hierover gaan jouw signaal neergelegd. Zodra er meer bekend is, zullen we we een update plaatsen in het andere topic.

Dit topic gaat op slot.