beantwoord

Pas op voor "microsoft security" bellers!

• 13 juni 2015
  • 3 reacties
  • 289 keer bekeken

Reputatie 1
ik meld het even hier want de telfort website is onbereikbaar/overbelast!
Ik werd gebeld door een man met india's accent die probeeerde me te overtuigen dat hij rechtstreeks van Atlanta Florida belde.)
uiteraard heb ik wat controle vragen gevraagd: hoe komt hij aan mn nummer, waarom belt hij een particulier? wat is mn registratienummer van mn windows software, hoe kan ik hem terug bellen? dan blijven ze vaag en proberen ze je weer met technotalk te verleiden tot starten van je pc/laptop.

graag alle klanten van telfort een waarschuwingsmail sturen:
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/microsoft-hang-op-als-we-bellen-11673893.html
icon

Beste antwoord door Enterprise 13 juni 2015, 13:03

Fijn dat je dit hier even meldt maar met alle respect, het is 'oud nieuws'.
Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd want zolang is dit al aan de gang, en is al vaak genoeg bekend gemaakt in de media en op internet.
Ik denk dan ook niet dat Telfort al haar abonnees een mail gaat sturen om ze hier (nogmaals) op te wijzen.

Atlanta in Florida bestaat trouwens niet, Atlanta is de hoofdstad van de staat Georgia... 😉
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Fijn dat je dit hier even meldt maar met alle respect, het is 'oud nieuws'.
Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd want zolang is dit al aan de gang, en is al vaak genoeg bekend gemaakt in de media en op internet.
Ik denk dan ook niet dat Telfort al haar abonnees een mail gaat sturen om ze hier (nogmaals) op te wijzen.

Atlanta in Florida bestaat trouwens niet, Atlanta is de hoofdstad van de staat Georgia... 😉
Reputatie 8
Badge +16
Ze bellen al jaren...

En je kunt leuke spelletjes met deze mensen doen... gewoon tijd rekken of rare vragen stellen... net zolang tot ze boos worden.
Reputatie 1
ja ik weet dat er al al jaren dit soort belletjes zijn en proberen je op te lichten en ik heb uiteraard allerlei vragen gesteld, gewoon om te zien of hij instaat was zich te verklaren. waarna hij spontaan ophing :S.
maar voor mij was dit de eerste keer dat ze mijn nummer belde en eerlijk gezegd ben ik bijna geneigd te zeggen dat telfort een "unknow caller id blokker" zou kunnen inbouwen, dan ben je ook meteen van die irritante verkopers af!
geen nummer id geen rinkelende telefoon!.

Reageer