P-2812HNU-F1 firewall instellingen anders via kabel en wi-fi?!?

• 8 november 2012
  • 2 reacties
  • 1718 keer bekeken

Ik zit nu een paar jaar bij telfort en met mijn vorige twee modems, de zilvere en een witte, ging alles goed wanneer ik de firewall uitschakelde op de modem. Ik kon gamen op de ps3 en ik kon films streamen. Nu met mijn nieuwe modem, de P-2812HNU-F1, werkt dit niet zo soepel meer.

Ik heb de firewall uitgeschakeld in de opties, maar dit lijkt alleen effect te hebben op het draadloos internet. Als ik online ga met de ps3 via wi-fi dan staat er dat de poorten 'open' zijn, met de kabel krijg ik de status 'middelzwaar'. Ook merkwaardig is het feit dat ik alleen nog verbinding kan maken met mijn pc als mediaserver via draadloos internet. Dus wanneer mijn pc en ps3 via wi-fi aangesloten zijn op het internet. Wanneer mijn pc via een kabel is aangesloten lukt dit niet.

Nog een merkwaardig iets: Wanneer de ps3 aangesloten is via wi-fi, dan staat er op de ps3 dat er upnp is. Wanneer de ps3 via de kabel is aangesloten, geen upnp! upnp ingeschakeld op de modem, uiteraard.

Ik vind dit heel raar. Ik zou zeggen dat er iets mis is met het modem. Maar misschien is het slechts een gebrek aan kennis van mijn kant en doe ik iets verkeerd met de instellingen. 

2 reacties

Reacties kan ik wel vergeten zeker op dit forum?  😕
Badge
Het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (resetten door indrukken van het gaatje achterin met een prikker) zou kunnen helpen.
Het wachtwoord dan weer instellen natuurlijk.

Reageer