Overlijden partner, verhuizing

• 18 maart 2012
  • 21 reacties
  • 4299 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Mijn man is op 10 maart jl. overleden. Nu is het zo dat het abonnement op mijn naam staat geregistreerd, maar ik niet meer in het huis blijf wonen.

Ik ga weer intrekken bij mijn ouders, waar al internet op het woonadres is.

Nu is het zo dat ik al sinds 24-03-2011 klant van Telfort ben, maar er tussentijds wijzigingen zijn geweest, waardoor mijn contract steeds is verlengd. Nu weet ik dat ik eigenlijk kan opzeggen conform de regels.....

Ik vind het zonde de resterende contract maanden te betalen, sterker nog; kan het niet. De kosten van het huis zijn zo groot, dat ik er niet kan blijven wonen.

Ik hoop op een beetje klantvriendelijkheid en ben ook bereid de overlijdensakte van mijn partner te versturen, en de inschrijving van het nieuwe adres.

Het betreft contractnummer: 59809979

Dit is wel van de meest recente contractswijziging (toen we ITV erbij namen).

Verneem graag z.s.m. van jullie.

Groet,
Kimberly Wessels

21 reacties

Badge +7
Mijn medeleven voor uw verlies, gecondoleerd!

Ik kijk dit alles graag voor u na, graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06-nummer zodat dit met u geregeld kan worden.

Henk
Badge
Edit moderator: Gegevens zijn opgeslagen, zodra er meer informatie over is hoort u dit zo snel mogelijk.
Badge +7
Ik heb uw vraag uitgezet bij onze administratieve afdeling, zodra er meer informatie over bekend is hoort u dit direct van mij.

Henk
Badge
Heeft u er enig zicht op hoelang dit duurt? De woning is namelijk al verlaten en financieel is dit eigenlijk niet op te brengen.... Zeker de resterende contractsmaanden, omdat ik uiteindelijk mijn pakket heb geüpgraded naar ITV, maar al sinds maart 2011 lopende klant ben bij jullie..... Alleen al vanuit de klantvriendelijkheid zou ik het fijn vinden als dit wordt geregeld.

Is dan toch van de zotte dat je wederom aan een nieuw contract vastzit? Bedoel ik leef daar niet meer en doordat mijn man er niet meer is, kan ik dit simpelweg niet meer betalen.... Anders was ik er echt blijven wonen!

Hebben jullie nog de overlijdensakte o.i.d. nodig?
Badge +7
Dat ben ik nu voor u aan het achterhalen. Ik verwacht dat er morgen meer informatie over bekend is.

Henk
Badge
Ik heb het bewijs van aanmelding en start contract van Telfort, in mijn mail zitten.... Zal ik dit aan u doormailen? Weet alleen niet hoe.....
Badge +7
Is niet nodig, uw gegevens zijn bij ons bekend. Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Henk
Badge
Dan wacht ik vandaag even af....
Badge
Helaas nog niks vernomen...
Badge
Webcare, is er al wat bekend?
Badge +7
Het contract wordt per direct opgezegd. U krijgt hier vandaag of morgen nog een bevestiging van.

Henk
Badge
Beste Henk,

Hartelijk dank!

En ik neem aan zonder verdere contractskosten die in rekening worden gebracht?
Badge
Bedoel dus de resterende contractsmaanden?
Badge +7
De resterende maanden worden niet in rekening gebracht.

Henk
Badge
Nog 1 vraag;

Komt de brief per post, of per e-mail? En wordt hierin ook duidelijk aangegeven dat de resterende maanden niet in rekening worden gebracht?

In ieder geval hartelijk dank voor uw hulp. Waardeer dit enorm!
Badge +7
De bevestiging komt normaal gesproken per brief, graag ontvang ik het adres waar u de brief wilt ontvangen en in deze brief zal ook staan dat de resterende maanden niet betaald hoeven te worden.

Henk
Badge
Dat kan naar: Gegevens genoteerd.
Badge +7
Ik heb uw adres doorgestuurd naar de afdeling die de opzegging in orde gaat maken, zodra ik hier een terugkoppeling van heb hoort u dit van mij.

Henk
Badge
Ik krijg zojuist en factuur voor de periode van 1 april tm 30 april.

Maar als het abonnement per direct wordt beëindigd, dan hoort die er niet meer te komen, toch?
Badge +7
Deze factuur is eerder opgemaakt. Dit wordt achteraf met u verrekend.

Henk
Badge
Beste Henk,

Ik heb de brief ontvangen. Echter staat daarin niet vermeld dat de verdere abonnements maanden niet in rekening worden gebracht.

Verder kan ik niet meer bij mijn openstaande facturen...... Er is nu een factuur van 1 april t/m 30 april, en die is nog niet betaald m.i.

Hoor het graag!

Groet,
Kimberly

Reageer