beantwoord

Oude Tiscali website

• 7 augustus 2014
  • 70 reacties
  • 3287 keer bekeken

Beste mensen,

Gisteren ben ik bezig geweest met onze oude website, nog van de Tiscali tijd.

Alles was mooi geupdate etc etc, maar vandaag zocht ik via Google om de site vinden en nu zegt hij opeens "The requested URL /kkuilder/ was not found on this server." terwijl alles gister nog prima werkte.
Als ik nu de Url verander in home.telfort inplaats van home.tiscali pakt hij hem wel.

het gaat om http://home.tiscali.nl/kkuilder/, nu is het dus de bedoeling dat hij weer gaat werken op home.tiscali omdat die hoog in de Google lijst staat.

heeft iemand een idee waarom het van de een op andere dag niet meer werkt?

Mvg!
icon

Beste antwoord door Hugo 12 augustus 2014, 13:53

Hallo allen,

Naast het uitfaseren van home.tiscali.nl gaat Telfort binnenkort stoppen met het aanbieden van homepageruimte. Meer informatie vind je in het topic Telfort stopt met levering homepageruimtes. We gaan daar verder, dit topic gaat op slot.

Er volgt spoedig een bericht op de mededelingenpagina op Telfort.nl
Ook wordt de klantenservice nogmaals geattendeerd op deze informatie, mijn excuses dat een aantal van jullie door de klantenservice onjuist zijn voorgelicht en naar KPN zijn verwezen.

@Franzki, Enterprise, Tuut-tuut en Matthijs1986, bedankt voor het meedenken in dit topic!

Hugo
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

70 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi jordievh, welkom op het forum.

Telfort heeft na lange tijd de domeinnaam Tiscali overboord gegooid.
Ik meen me te herinneren dat dit samenviel met de introductie van de nieuwe mailservers en webmailomgeving.
Dat is al ruim een jaar geleden denk ik en ik vermoedt dat ze nog steeds bezig zijn met het gefaseerd afbouwen van de bestaande sites die nog op Tiscali draaien.
Hallo,

Ik heb dit op het moment ook. En ook ik heb een Tiscali website http://home.tiscali.nl/cb003194/
Er is ooit een keer een verandering geweest, maar gisteren deed de website het nog.
hij blijft Kan de webpagina niet vinden zeggen.

Graag met spoed een oplossing
Reputatie 8
Badge +10

Graag met spoed een oplossing

http://home.telfort.nl/cb003194/

@jordievh

Er staan meerdere topics over dit onderwerp op het forum, gebruik de zoekfunctie rechtsboven op deze pagina eens en zoek op 'Tiscali website'.
Hoi jordievh, welkom op het forum.

Telfort heeft na lange tijd de domeinnaam Tiscali overboord gegooid.
Ik meen me te herinneren dat dit samenviel met de introductie van de nieuwe mailservers en webmailomgeving.
Dat is al bijna twee jaar geleden denk ik en ik vermoedt dat ze nog steeds bezig zijn met het gefaseerd afbouwen van de bestaande sites die nog op Tiscali draaien.

Beste Enterprise,

kan ik hier uit opmaken dat het gedaan is met de website en dat hij het dus ook niet meer gaat doen ?

lijkt mij wel een beetje vreemd omdat het gisteren nog werkte.

Mvg.
Reputatie 1
Badge
Ook ik heb hetzelfde probleem voor mijn twee websites. Enkele pagina's kan ik trouwens nog wel oproepen en bovendien staan alle pagina's nog op de server volgens mijn FTP-client! Dus wellicht een tijdelijk probleem wegens onderhoud of iets dergelijks. Maar het blijft vervelend!
Reputatie 8
Badge +10

kan ik hier uit opmaken dat het gedaan is met de website en dat hij het dus ook niet meer gaat doen ?

Nee hoor, waarom..?
De website is prima bereikbaar alleen de domeinnaam is gewijzigd van Tiscali naar Telfort.

http://home.telfort.nl/kkuilder/
Reputatie 8
Badge +10
Dus wellicht een tijdelijk probleem wegens onderhoud of iets dergelijks.

Ik sluit niets uit...
Maar de mijne is al sinds vorig jaar alleen nog bereikbaar via telfort.nl en niet meer via tiscali.nl

De server waarop de websites/homepages draaien zijn met je FTP-programma inderdaad nog wel bereikbaar met de inlog home.tiscali.nl

Nee hoor, waarom..?
De website is prima bereikbaar alleen de domeinnaam is gewijzigd van Tiscali naar Telfort.

Maar gisteren draaide hij nog prima met Tiscali..

Het vervelendste is dat Google alleen de "http://home.tiscali.nl/kkuilder" vind en niet de Telfort.
Reputatie 1
Badge
OH WAT ERG! Ik heb net gecontroleerd of de pagina's WEL oproepbaar zijn via http://home.telfort.nl/etcetc en dat is inderdaad het geval. En dus niet meer via http://home.tiscali.nl/etcetc.
VOOR MIJ ZOU DIT EEN RAMP ZIJN.
Mijn meest belangrijke website is al lange tijd een veel geraadpleegd medium in mijn opera wereld met bijna 28.000 bezoekers from all over the world.
Telfort kan toch niet zomaar een domeinnaam veranderen. Er is op geen enkele wijze informatie verstrekt of overleg geweest. Dit wijkt af van de afspraken die indertijd zijn gemaakt toen ik mijn Tiscali overeenkomst bij Telfort continueerde!
ALS HET ADRES VAN MIJN WEBSITE VERANDERT BETEKENT HET DAT IK ALLE OPGEBOUWDE CONTACTEN EN NAAMSBEKENDHEID KWIJT BEN!
Reputatie 8
Badge +10

Nee hoor, waarom..?

Maar gisteren draaide hij nog prima met Tiscali..

Het vervelendste is dat Google alleen de "http://home.tiscali.nl/kkuilder" vind en niet de Telfort.

Deze Tiscali homepages zijn ooit door Tiscali als extraatje cq aardigheidje bij een ADSL-abonnement cadeau gedaan.
Het was en is nog steeds geen onderdeel van het abonnement en/of van de leveringsvoorwaarden, ook niet na de overname door Telfort.

We zullen het er mee moeten doen... 😞
Reputatie 8
Badge +16
Telfort kan toch niet zomaar een domeinnaam veranderen. Er is op geen enkele wijze informatie verstrekt of overleg geweest. Dit wijkt af van de afspraken die indertijd zijn gemaakt toen ik mijn Tiscali overeenkomst bij Telfort continueerde!

Het is erg vervelend... maar Tiscali is een merknaam die al in 2007 is vervallen toen het opging in Telfort. Je hebt 7 jaar de tijd gehad om een andere oplossing te verzinnen. Het is überhaupt niet zo verstandig om bij een domeinnaam afhankelijk te zijn van het domein van een internetprovider. Dat heb ik zelf ondervonden toen TMFWeb er spontaan mee stopte...
Wanneer gaat google mijn website vinden, want zelfs als ik mijn website invoer met home.telfort, komt ie uit op home.Tiscali.
Dus dat zal ook vreemd zijn, als de stekker uit Tiscali is gehaald.
Reputatie 1
Badge

Het is erg vervelend... maar Tiscali is een merknaam die al in 2007 is vervallen toen het opging in Telfort. Je hebt 7 jaar de tijd gehad om een andere oplossing te verzinnen. Het is überhaupt niet zo verstandig om bij een domeinnaam afhankelijk te zijn van het domein van een internetprovider. Dat heb ik zelf ondervonden toen TMFWeb er spontaan mee stopte...

Er is nooit sprake geweest van het feit dat de merknaam Tiscali zou verdwijnen! Want dat zou betekenen dat we ook niet meer bereikbaar zouden zijn via Tiscali e-mail adressen! Dus de logica dat de hieraan gekoppelde websites dan wel van domein zouden veranderen ontgaat mij.
Reputatie 8
Badge +10

Er is nooit sprake geweest van het feit dat de merknaam Tiscali zou verdwijnen! Want dat zou betekenen dat we ook niet meer bereikbaar zouden zijn via Tiscali e-mail adressen! Dus de logica dat de hieraan gekoppelde websites dan wel van domein zouden veranderen ontgaat mij.

Toch wel...
Van alle Tiscali e-mailadressen zijn na de overname aliassen gemaakt met de Telfort domeinnaam.
Je had direct na de overname de keus om je e-mail zowel met @tiscali als met @telfort te gebruiken, maar het is maar één account.
Veel abonnees zijn de Tiscali domeinnaam voor hun e-mailadressen blijven gebruiken maar deze draaide al op de Telfort mailserver.
enig idee hoe ik kan zorgen dat Google mijn Telfort website weergeeft bij de zoekresultaten of is dat gewoon een kwestie van tijd?

Mvg
Reputatie 1
Badge
@Enterprise
Waar het mij om gaat is het volgende: Telfort heeft op geen enkele manier te kennen gegeven dat het domein zou kunnen veranderen. En voor de gemiddelde leek is dat ook volstrekt onduidelijk als wel de Tiscali e-mail adressen van indertijd gegarandeerd worden. De website mogelijkheden waren oorspronkelijk ook een onderdeel van het contract, sterker nog voor elk e-mail adres kon je aanspraak maken op een site, dus maximaal 5 per contract.....
Verder is het toch ook zo dat de betreffende websites nu eveneens al een jaar of wat op de Telfort server draaien, dus met behoud van de Tiscali domein naam? Dus waarom zou dat ineens moeten veranderen?
Los hiervan is het volstrekt onbehoorlijk om zoiets in te voeren ZONDER ENIGE KENNISGEVING en VAN DE ENE OP DE ANDERE DAG!
Als dit echt een fait accompli is..............................
Reputatie 8
Badge +10
enig idee hoe ik kan zorgen dat Google mijn Telfort website weergeeft bij de zoekresultaten of is dat gewoon een kwestie van tijd?

Mvg

Als je verder niets doet (wat wél mogelijk is, zie link hieronder) dan zal het een kwestie van tijd zijn, net als met de Tiscali domeinnaam.
Je kan eens wat trefwoorden proberen in Google waarvan je denkt dat daar voorheen je website ook een hoge ranking kreeg.
Welk(e) trefwoord(en) tikt een potentiële klant in als hij jouw website zou willen vinden..?

https://www.google.nl/search?q=hoog+in+de+google+ranking&ie#q=hoog+in+de+google+ranking
Reputatie 8
Badge +10
@H.C.Reinders

'Don't shoot the messenger'...

Ik vertel alleen wat ik weet en wat ik me kan herinneren van de gratis homepage van Tiscali.
Je zal voor verdere informatie hierover echt in conclaaf moeten met Telfort zelf.
Reputatie 8
Badge +16
Waar het mij om gaat is het volgende: Telfort heeft op geen enkele manier te kennen gegeven dat het domein zou kunnen veranderen

Heb jij op dit moment een contract met Telfort waarin de voorwaarden voor webspace zijn omschreven? Want dan ben ik erg benieuwd wat je contract er precies over zegt.

Ik denk dat als er al een inspanningsverplichting van Telfort bestaat, deze beperkt is tot het in de lucht houden van een webspace zonder dat er garanties zijn dat dat eeuwigdurend onder het Tiscali domein is.

De webspace was destijds bedoeld voor hobbytoepassingen en dan kun je geen eisen stellen aan de domeinnaam. Zeker niet als het om een gratis dienst gaat.
Reputatie 1
Badge
@H.C.Reinders

'Don't shoot the messenger'...

Ik vertel alleen wat ik weet en wat ik me kan herinneren van de gratis homepage van Tiscali.
Je zal voor verdere informatie hierover echt in conclaaf moeten met Telfort zelf.

Sorry, ik ben enigszins wanhopig. Mijn opmerkingen waren inderdaad bedoeld voor Telfort als organisatie en ik realiseerde me niet dat u geen medewerker van Telfort bent!
Badge +2
Wellicht kan je een belletje plegen naar de Telfort klantenservice (vanaf 09:00). Je zal vast een aantal keer in de wacht worden gezet, want er zal een oude rot moeten worden geraadpleegd die van de hoed en de rand nog weet. Anderzijds is het risico dat je anders hier pas na het weekend een reactie krijgt.
Badge +2
Risico als in; de mogelijkheid bestaat dat er pas na het weekend een Telfort reactie volgt hier.
Badge +2
Misschien kan je tijdelijk al een nieuwsbericht onder je klanten door sturen dat de website verandert is. Maak een Facebook page met home.tiscali/kkuilder en vraag je klanten het nieuws met bekenden te delen. Daarna op zoek naar een meer permanente oplossing wellicht, volgens mij biedt KPN bijvoorbeeld betaalde hosting (en ondersteuning).
Reputatie 1
Badge
Ik heb inmiddels via het nieuwe domein mijn websites gecontroleerd en het resultaat van de transitie is nog erger dan ik dacht. Alle hyperlinks/interne links werken niet meer en ook de bezoekersregistratie is down, met andere woorden de sites zijn volkomen onbruikbaar geworden.
IK BEGRIJP NOG STEEDS NIET DAT TELFORT NIET HET FATSOEN HEEFT GEHAD VAN TE VOREN MELDING TE MAKEN VAN EEN EVENTUELE DOMEIN AANPASSING!!!!!!!!!!!!
Telfort moet al lang geweten hebben dat dit de bedoeling was.
En nogmaals, vanwege de e-mail garantie voor Tiscali-adressen ben ik nooit op het idee gekomen dat het voor de eraan gekoppelde websites anders zou liggen.
Ik ben inmiddels ruim de 70 gepasseerd. Sinds mijn pensionering ben ik dagelijks bezig met mijn hobby (my world of opera) waarin de betreffende website een centrale plaats heeft.
Ik ben daarom UITERST VERONTWAARDIGD en DIEP TELEURGESTELD vanwege de VERGAANDE NONCHALANCE waarmee Telfort hiermee omgaat!
Reputatie 1
Badge
Misschien kan je tijdelijk al een nieuwsbericht onder je klanten door sturen dat de website verandert is. Maak een Facebook page met home.tiscali/kkuilder en vraag je klanten het nieuws met bekenden te delen. Daarna op zoek naar een meer permanente oplossing wellicht, volgens mij biedt KPN bijvoorbeeld betaalde hosting (en ondersteuning).

Dank je voor het meedenken!
Bij mij gaat het echter om een hobby activiteit met een wereldwijde strekking. Na 8 jaar heb ik een bepaalde positie in de opera wereld opgebouwd, maar vooral als naslag medium en vraagbaak. Ik ken slechts een tiental van mijn 28.000 bezoekers persoonlijk......