beantwoord

oranje modemampjes

• 7 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 2437 keer bekeken

Badge
Sinds een week heb ik een nieuw modem (p-2812 hnu (l)) maar er blijven drie ethernet lampjes oranje branden wat betekend dat?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 8 oktober 2012, 08:10

Zou kunnen, maar je hebt ook een UTP kabel nodig welke alle 8 aansluitingen gebruikt, dus met de goedkopere UTP kabels ben je er nog niet.

Als je de TimeCapsule met de bij de modem geleverde gele UTP kabel (deze heeft namelijk alle 8 kabeltjes aangesloten) aansluit en de poort blijft dan nóg oranje branden, dan is de TimeCapsule voorzien van een 100Mbps poort en niet met een 1GB poort...

Als de poort dan groen is weet je dat je TimeCapsule een 1Gb poort heeft én met de juiste kabel is aangesloten.

Als je daarna je huidige kabel weer gebruikt, en de poort wordt oranje, dan weet je dat je een verkeerde kabel hebt waar niet alle 8 aanluitingen gebruikt worden.

Gebruik van een CAT5e (of hoger) is aanbevolen.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
De lampjes branden alleen groen als je een apparaat aansluit met een Gigabit netwerkaansluiting... anders branden ze oranje.
Badge
Dank voor je reactie Franzki.Maar toch;ik heb mijn TimeCapsule op de lan poort aangesloten en dat is toch apparaat met een Gigabit netwerkaansluiting?
Reputatie 8
Badge +17
Zou kunnen, maar je hebt ook een UTP kabel nodig welke alle 8 aansluitingen gebruikt, dus met de goedkopere UTP kabels ben je er nog niet.

Als je de TimeCapsule met de bij de modem geleverde gele UTP kabel (deze heeft namelijk alle 8 kabeltjes aangesloten) aansluit en de poort blijft dan nóg oranje branden, dan is de TimeCapsule voorzien van een 100Mbps poort en niet met een 1GB poort...

Als de poort dan groen is weet je dat je TimeCapsule een 1Gb poort heeft én met de juiste kabel is aangesloten.

Als je daarna je huidige kabel weer gebruikt, en de poort wordt oranje, dan weet je dat je een verkeerde kabel hebt waar niet alle 8 aanluitingen gebruikt worden.

Gebruik van een CAT5e (of hoger) is aanbevolen.
Badge
Kees-Jan hartelijk bedankt ! Ik gebruikte inderdaad de verkeerde kabel ;)
Reputatie 8
Badge +17
Zo zie je maar weer...

goed om te horen dat het nu werkt!
Badge
Zo zie je maar weer...

goed om te horen dat het nu werkt!

Ga gelijk al m'n kabels controleren

Reageer