Opzeggen is onmogelijk ofzo? Belachelijke gang van zaken

• 28 januari 2013
  • 35 reacties
  • 7883 keer bekeken

Toon het eerste bericht

35 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat ik naast alle postings in jouw verhaal nog steeds mis is welke eigen netwerk apparaten je hebt en of deze met een "kleine" aanpassing geschikt te maken zijn voor het doorgeven van ITV.
Ik zie dit nog altijd als iets wat los staat van de discussie over of je nu wel of niet goed bent voorgelicht over de mogelijkheden of onmogelijkheden.
Badge
@jarninho,

Excuses voor de late reactie. Ik begrijp dat je inmiddels gefrustreerd bent over de situatie. Ik hoop dat we samen tot een goede oplossing kunnen komen. Je geeft aan dat je geen gebruik wil maken van de routerfunctie op het Zyxell modem, maar je hebt wel zelf een router achter het modem geplaatst zodat je draadloos internet hebt. Mag ik vragen wat het bezwaar is om gewoon het Zyxell modem als router te gebruiken in plaats van jouw eigen Linksys router?

Jelmer
Badge
Jelmer,

Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt van UPC naar Telfort vanwege problemen bij UPC met korte pingstootjes. UPC dacht dat het aan mijn netwerk lag, maar dat was niet zo, want na mijn overstap was het probleem opgelost. Van UPC had ik alleen een modem, geen router. Ik heb dus mijn hele netwerk opgebouwd achter het modem van UPC. Wisselen van provider (van UPC naar Telfort dus) was voor mij dus heel eenvoudig. Alleen kreeg ik van jullie een router ipv een modem. Omdat ik in geval van problemen snel weer terug wil kunnen van Telfort naar UPC (of Tele2, of KPN, of wie ook) heb ik jullie router toen aangepast. 

Tevens gebruik ik 2 dd-wrt routers met WDS functie. Daar heb je 2 identieke routers voor nodig. Ik gebruik geen lynksys router (heb ik dat gezegd?), maar 2 tp-link routers.

Daarom wil ik dus niet de router functie van de zyxel gebruiken. En daarom heb ik dat dus heel duidelijk aangegeven.
Badge
Hmm, het schiet op zo... Via mail geen antwoord. Telefoon hangen ze op. En via het forum kan ik nu ook tot na het weekend wachten... Het spul (tv ontvanger, nieuw modem) staat ondertussen al 3 weken bij de voordeur. Is er nou niemand bij Telfort die iets kan regelen? Gewoon een adres waar dat spul heen kan en een berichtje per wanneer mijn internet stopt, zodat ik een andere provider kan gaan regelen. Automatisch incasseren is ondertussen niet meer mogelijk voor Telfort, dus ik zal handmatig het restant van mijn internet abo overmaken en de router daarna ook terugsturen. Alles wat het nu langer duurt lijkt me voor niemand prettig...
Reputatie 8
Badge +16
Eenzijdig je contract tussentijds beëindigen omdat je het Telfort-modem niet wilt gebruiken gaat niet lukken.

Advies is dus om de betalingen niet te stoppen... tenzij je een incassoprocedure prefereert.
Reputatie 8
Badge +17
Nogmaals, je kan gewoon je eigen netwerk blijven gebruiken, ook als je de ZyXel als router inzet ipv een modem.

Je denkt dat je wijs bent met je weigering om de ZyXel als router in te zetten, maar je zet jezelf op deze manier aardig te kijk met deze houding.

succes!
Badge
Ah, dus als verkoper mag je er gewoon op los liegen om een contractje binnen te halen. Goh, gelukkig werkt het in de wereld ietsje anders. ;-)

Telfort blijft overigens lekker stil. En nee, het modem inzetten als router werkt niet. Snap niet hoe jullie daarbij komen. Maar je bent welkom om het te proberen hoor. Je hebt een half uur vanaf binnenkomst. Ik wil wedden dat het je niet lukt 😉
Reputatie 8
Badge +16
Het modem werkt binnen 30 seconden als router... namelijk door deze te resetten.
En dan werkt TV en telefonie ook meteen.
Ik heb dus geen 30 minuten nodig.
Badge +1
En nee, het modem inzetten als router werkt niet. Snap niet hoe jullie daarbij komen. Maar je bent welkom om het te proberen hoor. Je hebt een half uur vanaf binnenkomst. Ik wil wedden dat het je niet lukt ;-)

ik wed van wel (en nee, ik kom niet langs).

heb je het al geprobeerd dan?
Badge
Vandaag is het eindelijk opgelost. Ik kreeg telefoon van een medewerker backoffice nadat ik een klacht had ingediend dat ik mijn abonnement niet kon opzeggen. Hij gaf me volledig gelijk, heeft de abonnementskosten voor ITV gecrediteerd me zeer goed gecompenseerd voor de ellende. Het voelde wel fijn om na alle standaard copy/paste antwoorden en het ophangen van de telefoon iemand te spreken die snapte waar het over ging en er ook iets aan kon doen.

Ik kan nu gelukkig weer gewoon verder en omdat hij het erg goed oploste blijf ik ook bij Telfort. Voor internet dan, ITV gaat echt niet werken (ook niet volgens de 2e lijns helpdesk 😉.

Reageer