Opzeggen is onmogelijk ofzo? Belachelijke gang van zaken

• 28 januari 2013
  • 35 reacties
  • 7883 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb me laten overhalen om interactieve tv van jullie te nemen, maar dat werkt niet. Ik gebruikt jullie modem alleen als modem en niet als router. Dat heb ik tijdens de verkoop 4x aangegeven en nagevraagd, maar zou geen probleem zijn.

De monteur (die volgens de website niet weg zou gaan voordat alles zou werken...) was na 10 minuten weer vertrokken omdat mijn modem niet zou werken. Hij zou een nieuw modem op laten sturen. Die kwam. Daarna nooit meer wat van hem gehoord. 

Interactieve tv heeft dus nooit gewerkt en gaat ook neit werken lees ik hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1521952///telfort#faq

Ik ga nooit gebruik maken van de router functie in het modem. Ik heb mijn eigen netwerk. Dus ITV gaat niet werken. 

Dus ik heb gemaild dat ik de ITV wil beëindigen. Krijg ik een mail terug dat ik moet bellen met een 0900 nummer. Op mijn kosten dus....

Zojuist gebeld en gelijk maar alles opgezegd. Alleen, zei de helpdeskmedewerker dat hij me moest doorverbinden met de technische helpdesk. Waarom weet ik ook niet, maar ik kon dus nogmaals mijn verhaal doen. De technische heldesk zette mij toen in de wacht omdat hij even iets moest navragen. 

Na 5 minuten werd ineens de verbinding verbroken. Toen hing ik dus al ruim een kwartier aan de lijn. Witheet heb ik terug gebeld en 10 minuten in de wacht gestaan. Toen heb ik het opgegeven en mijn bank gebeld om de bedragen die wel al zijn afgeschreven te storneren. 

Ik ben het helemaal zat en ik wil van alles van Telfort af. Internet, ITV. 

En nee, ik ga niet bellen. Jullie bellen mij maar. Ik ben het helemaal zat. Mijn rekening blokkeer ik. Ik heb het netjes geprobeerd.

35 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als jouw modem/router VLAN instellingen ondersteunt kan je gewoon gebruik maken van ITV.
Is dit niet het geval dan ben je voor ITV gebonden aan het Telfort modem.

Welk modem heb je zelf in gebruik?
Badge
Mocht het niet geheel duidelijk zijn: Ik wil opzeggen. Geen oplossing. Opzeggen. Ik wil niets meer met jullie te maken hebben.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben niet "jullie", maar net als jij een klant van Telfort.
Was alleen een vraag
Badge
Oh verdomd, sorry! 

Ik zit nu op mijn werk en heb geen idee van mijn router. Maar zoals gezegd heb ik ook weinig zin om eea uit te zoeken. De hele gang van zaken stuit mij erg tegen de borst en de frustratie zit behoorlijk hoog. Maar dat is zeker niet jouw schuld 🙂
Reputatie 8
Badge +16
🆒 Vandaar ook mijn reactie en ik begrijp ook de frustratie.
Telfort had inderdaad beter moeten communiceren waar een eventueel eigen modem/router aan moet voldoen voor ITV.
Je kan kijken of je eigen modem een apart VLAN aankan en eventueel daarop spitten in de diverse fora hoe je het werkend kan krijgen.
Besluit je toch om hier vanaf te zien dan neem ik je dat ook niet kwalijk.
Reputatie 8
Badge +16
Als je het Zyxel-modem in bridge-mode zet, ben je zelf verantwoordelijk voor het juist routeren van het ITV-verkeer naar het juiste VLAN.

Het lijkt me geen grond op basis waarvan je het contract kunt ontbinden.
Badge
Lijkt me wel, want ik heb duidelijk aangegeven wat mijn situatie was en dat ik niet wenste enige aanpassingen te doen. Dan mochten ze leveren, anders was ik happy om gewoon tv van upc te houden. 
Reputatie 8
Badge +17
Ik ga nooit gebruik maken van de router functie in het modem. Ik heb mijn eigen netwerk. Dus ITV gaat niet werken.

Het is prima dat je aangegeven hebt dat je de ZyXel modem alleen als bridge gebruikt en de klantenservice heeft je ook géén verkeerde info gegeven, ervanuit gaande dat jij voldoende kennis hebt om het dan op je eigen manier op te lossen.

En tóch heb je iTV besteld...

Je kan het best werkend krijgen, zoals Tuut-Tuut al meld kan je je eigen netwerk zodanig configureren dat je op een poort in jouw netwerk iTV krijgt.

Overigens kan je so-wie-so je eigen netwerk houden als je de ZyXel NIET in bridge gebruikt, je hebt dan alleen een heel klein "tussen netwerk", maar je kan dan wél iTV gebruiken via de ZyXel.

Je kan jouw netwerk dus gewoon blijven gebruiken, alleen in een iets andere opzet!

En zoals Franzki al aangeeft is het voor Telfort waarschijnlijk géén grond om het contract te ontbinden.
Badge

Het is prima dat je aangegeven hebt dat je de ZyXel modem alleen als bridge gebruikt en de klantenservice heeft je ook géén verkeerde info gegeven, ervanuit gaande dat jij voldoende kennis hebt om het dan op je eigen manier op te lossen.

En tóch heb je iTV besteld...

Ja, duh. Telfort geeft bij mij aan dat het werkt, zonder aanpassingen. 

Nogmaals, ik heb duidelijk aangegeven wat mijn situatie was en dat ik niet wenste enige aanpassingen te doen. Dan mochten ze leveren, anders was ik happy om gewoon tv van upc te houden.

Zoals je zelf al zegt moet ik wel aanpassingen doen om het werkend te krijgen. Bij Telfort hadden ALLE alarmbellen moeten klinken toen ik zei dat ik mijn modem niet als router gebruikte. Maar nee, ze gingen vrolijk verder met de verkoop en zegden mij dingen toe die ze niet kunnen waarmaken. 
Reputatie 8
Badge +17
duh, en jij hebt het laten gebeuren...

bij jou waren de alarmbellen even uitgeschakeld zeker?
Badge
Als ik specifiek vraag of het met die instellingen gaat werken, en zij zeggen ja, dan is het toch niet mijn schuld dat het niet werkt? Waarom probeer je het mij in de schoenen te schuiven? Ik kan toch niet van te voren weten hoe dat itv spul werkt? Ik weet alleen wat ik heb en dat heb ik netjes doorgegeven.
Reputatie 8
Badge +19
Als ik specifiek vraag of het met die instellingen gaat werken, en zij zeggen ja, dan is het toch niet mijn schuld dat het niet werkt?

Als met stelligheid wordt toegezegd dat het gaat werken kan ik me hier wel iets bij voorstellen.

Ik kan toch niet van te voren weten hoe dat itv spul werkt?

Je hebt als klant een 'onderzoeksplicht' als je een product of dienst aanschaft.
Je dient jezelf ervan te vergewissen dat de dienst of het product aan je wensen en eisen voldoet.
Dit is zelfs wettelijk vastgelegd.
Badge
Je hebt als klant een 'onderzoeksplicht' als je een product of dienst aanschaft.
Je dient jezelf ervan te vergewissen dat de dienst of het product aan je wensen en eisen voldoet.
Dit is zelfs wettelijk vastgelegd.

Zoals gezegd heb ik het ook onderzocht. Door het na te vragen bij de verkoper. 😉
Reputatie 8
Badge +19
Volgens onderstaande link lijk je inderdaad voldoende te hebben gedaan... ;)

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-en-plichten-bij-een-koopovereenkomst.html
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat het anders werkt.

Telfort levert een dienst (ITV) in combinatie met hardware (Zyxel modem + ITV-decoder).

Jij hebt aangegeven dat je deze dienst met een eigen netwerkconfiguratie wilt gebruiken. En Telfort heeft aangegeven dat dat kan.

Het is vervolgens aan jou om jouw netwerk juist te configureren. Telfort levert hier verder geen support op.
Reputatie 8
Badge +19
Mooi, dan zijn we eruit...!
Badge
Jij hebt aangegeven dat je deze dienst met een eigen netwerkconfiguratie wilt gebruiken. En Telfort heeft aangegeven dat dat kan.

*zucht* Zoals eerder gepost: 

Als ik specifiek vraag of het met die instellingen gaat werken, en zij zeggen ja, dan is het toch niet mijn schuld dat het niet werkt?

Maar jij vindt blijkbaar dat verkopers gewoon mogen liegen en ermee weg mogen komen. Mij best hoor, gelukkig heb ik de boel laten storneren. Ik krijg van Telfort geen enkele reactie, wellicht dat dit helpt.
Reputatie 8
Badge +17
Jawel hoor, dan krijg je van Telfort een betalingsachterstand...
Badge
Nouja, da's beter dan betalen voor iets dat niet werkt 🙂
Badge +2
Dat is de vraag.
Wettelijk gezien levert Telfort wat ze moeten, namelijk Internet + iTV, met eigen apparatuur. Die werkt.
Het feit dat jij hebt gevraagd of het met jouw eigen apparatuur werkt, doet niks af aan het feit dat Telfort een werkend product levert.
Wettelijk gezien is Telfort verplicht een werkend product af te leveren, en jij om daarvoor te betalen.
Storneren heeft alleen voor jezelf nare consequenties, want je krijgt op langere termijn vanzelf een incassobureau aan je broek. Zelfs als je daar dan een rechtzaak van laat komen, dan heb je tegenwoordig geloof ik daar zelf per definitie ook weer kosten voor.

Dit allemaal terwijl hoogstwaarschijnlijk je je eigen apparatuur gewoon kunt gebruiken, simpelweg met wat aanpassingen vanuit jezelf. Goede navraag vanuit jouw vraag had jou al eerder de informatie opgevelerd dat:
1: Telfort diensten het beste werken met eigen apparatuur
2: Het wel mogelijk is eigen apparatuur te gebruiken, maar dat Telfort hier geen ondersteuning in biedt.

Dat betekent:
1: dat je zelf aanpassingen moet doen, als het niet optimaal werkt
2: dat Telfort je hier niet specifiek bij kan assisteren.

Voor je eigen portemonnee, gemoedsrust (minder stress) en kijkplezier (want iTV werkt prima en is goed van kwaliteit) raad ik je aan jezelf constructiever op te stellen. Echter, wat jij ermee doet moet je zelf weten, zoals je merkt zijn er genoeg mensen die met je mee willen denken, dan is het aan jou om te bepalen wat je zelf wilt...
Badge
Haha, ja zo wordt-ie wel heel mooi. Niet het verhaal omdraaien ajb. Ik ben lang genoeg constructief geweest. Dit loopt al anderhalve maand... Ik heb gemeld wat mijn instellingen zijn bij de verkoop. Als dat voor telfort een probleem is moeten ze zeggen: meneer, wij kunnen niet garanderen dat het zo gaat werken. Dan had ik het namelijk niet genomen. Zij zeggen dat het zonder problemen gaat werken, dus sluit ik het abo af. Zo simpel is het.

Laat het incassobureau maar komen. Ik heb een conflict met Telfort. Dan kunnen incassobureaus niks. En sowieso doen die weinig. Grappig dat je daar bang voor bent.

Verder wacht ik nog steeds op een antwoord van telfort...
Reputatie 8
Badge +16
Als het al anderhalve maand loopt, zou ik maar gewoon de Zyxel een keer resetten en gebruik gaan maken van je abonnement.

Ik geloof er bar weinig van dat Telfort heeft toegezegd dat het gaat werken zonder gebruik te maken van de Zyxel als router... daar geven ze (zoals eerder gezegd) geen support op en dus ook geen garanties op.
Badge +2
Maar we wensen je wel veel succes.
Maak het jezelf gerust moeilijker door op een incassobureau te wachten omdat je weigert te betalen voor een dienst die prima werkt 🙂
Badge
Tsja, zelfs de monteur vond dat het modem stuk was en heeft een nieuwe op laten sturen, ondanks dat ik (meerdere malen) duidelijk ook aan hem heb aangegeven dat ik de routerfunctie niet gebruik en ik me afvroeg of het wellicht daaraan lag. Hij keek me wazig aan en liet gewoon een nieuwe komen. Hij wist dus ook niet dat het daaraan lag. En over het algemeen weten monteurs veel meer dan verkopers...

Maar goed, als jullie graag de kant van Telfort kiezen. Ik kan alleen nog zeggen dat ik nog nooit zoiets heb meegemaakt en over het algemeen vrij geduldig ben. Ik weiger alleen voor de fouten van anderen op te draaien. Ik ben zelf verkoper en als ik iemand per ongeluk verkeerd voorlicht neem ik het spul terug als een oplossing niet mogelijk is.

Ondertussen is het alweer een paar dagen verder en heb ik nog steeds helemaal niks van telfort gehoord. Ik heb gemaild, gebeld en dus uit frustratie iets op het forum geplaatst. Maar helemaal niks van een reactie. Is dat ook normaal?
Badge +2
Zoals je al eerder is toegelicht heb je zelf ook een onderzoeksplicht. Als je zelf aan geeft dat het wellicht komt omdat je de routerfunctie niet gebruikt, is het dus aan jezelf om te testen of het dan wel werkt. Dan is de stap erop volgend om te kijken hoe je het dan toch met je eigen apparatuur kan laten werken. Hoe dan ook is dat laatste gedeelte iets wat je zelf dient uit te zoeken. Zolang je zelf niet eens geprobeerd hebt om het werkend te krijgen met de Telfort apparatuur wens ik je veel sterkte, want wettelijk gezien heb je dan geen enkele poot om op te staan.

Het forum is daarnaast bedoeld ter ondersteuning van de klantenservice, en dus is de reactietijd daar langzamer. Doet niks af aan wat meerdere forumgebruikers je reeds hebben verteld.

Echt constructief is je houding overigens totaal niet te noemen. Eigen apparatuur werkt in 99% van de gevallen minder goed dan de apparatuur zoals aanbevolen door je provider. Per definitie dien je zelf actie te ondernemen om dit werkend te krijgen. Wanneer je de telfort apparatuur gebruikt, zou je als eindstation alsnog wellicht je eigen apparatuur kunnen gebruiken, maar dien je bijv. de router functie wel aan te zetten. 

Nogmaals veel succes en sterkte.

Reageer