beantwoord

Oplichters actief die bellen namens TELFORT

• 22 april 2015
  • 3 reacties
  • 559 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik werd net Anoniem gebeld op mijn Telfort mobiel, ik kreeg een vrouw aan de lijn met een beetje een vervormde stem. Ze zei dat ze van Telfort internet was. En zei dat ik nog een bedrag van 220 euro open had staan, van januari, februari, maart en april. Ze zei dat de laatste factuur extra hoog was, wegens incasso administratiekosten. Nu ging ik er een beetje in mee wetende dat ik wel een oplichtster aan de lijn had. Ik zei dus, dan moet ik dat maar even snel betalen. Ik moest dan even mijn gegevens doormailen voor extra controle. Dit heb ik niet gedaan natuurlijk, Ik zei en dan gaan jullie zeker mijn rekening plunderen. Toen sloeg ze natuurlijk vast. En zei dat ze om nog eens te proberen: dat ze alleen belde om mij erop te attenderen dat er nog wat openstond en om blokkering tevoorkomen dat ik snel moest betalen. Er staat niks open mja.

Ik weet niet of jullie op de hoogte zijn dat dit gebeurd en hoe hun weten dat mensen een Telfort abonnement hebben!!!:?

Gr een trouwe klant
icon

Beste antwoord door Roderik 22 april 2015, 19:54

@miknic,

Bedankt voor de melding! Het is goed dat je hier inderdaad niet op in bent gegaan. Het kan natuurlijk zijn dat je nummer op internet of in het telefoonboek bekend is en dit soort mensen kunnen in dat geval verzamelde nummers gebruiken om te benaderen. Helaas kunnen wij deze oplichter niet direct zelf achterhalen maar nu dit bekend is zal ik het hier ook aankaarten.

Nogmaals bedankt!

Roderik
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 1
@miknic,

Bedankt voor de melding! Het is goed dat je hier inderdaad niet op in bent gegaan. Het kan natuurlijk zijn dat je nummer op internet of in het telefoonboek bekend is en dit soort mensen kunnen in dat geval verzamelde nummers gebruiken om te benaderen. Helaas kunnen wij deze oplichter niet direct zelf achterhalen maar nu dit bekend is zal ik het hier ook aankaarten.

Nogmaals bedankt!

Roderik
Reputatie 1
@Roderik

Bedankt voor uw reactie, ik bedoel hoe ze weten dat ik een Telfort Internet abonnement heb en ook interactieve tv en bellen.. Ze wisten het precies te vertellen..

gr
Reputatie 1
@miknic,

Ik heb hier net melding van gemaakt. Vreemd inderdaad dat ze zo precies wisten te zeggen welke diensten jij afneemt! Dat zou inderdaad geen openbare informatie moeten zijn. Ik zal ook dit bespreken.

Roderik

Reageer