beantwoord

Ontvangstbevestiging mail

• 14 november 2012
  • 10 reacties
  • 3797 keer bekeken

Beste,

Vanmorgen heb ik via de website een bericht verstuurd naar de klantenservice van Telfort via de contactpagina over het feit dat ik de laatste tijd steeds vaker last heb van wegvallende verbindingen.

Normaliter krijg je, zoals een goede KCC beaamt, een ontvangstbevestiging met daarin een kopie van je reactie zodat je ten alle tijde kan aantonen dat je, maar vooral wanneer je een bericht hebt gestuurd.

Bij Telfort hebben ze ervoor gekozen om de klant in het ongewisse te laten wat op zich geen probleem is, maar wie kan mij nu vertellen of mijn bericht goed is aangekomen maar vooral wanneer ik antwoord kan verwachten.

Ik wacht wederom op reactie .....

Groet,
Roy
icon

Beste antwoord door Jeroen 15 november 2012, 15:08

@Funnos,

Welkom op het forum! Ik heb gezien dat je e-mail correct is binnengekomen, inderdaad zou een ontvangstbevestiging niet verkeerd zijn. Ik zal dit zeker meenemen, bedankt voor je tip! Ik heb tevens je verbinding gecontroleerd en deze lijkt de laatste dagen stabiel te zijn. Ik heb wel gezien dat je verbinding op het oude BabyXL netwerk zit, ik heb zojuist een migratie naar het WBA-E netwerk aangevraagd. Je ontvangt hiervoor een nieuw modem in bruikleen, deze kan je binnen enkele dagen verwachten. De migratie zal over ongeveer 1,5 week uitgevoerd worden. Ik ga er vanuit dat met de migratie en het nieuwe modem je probleem niet meer zal spelen. Uiteraard is de migratie en het nieuwe modem voor jou kosteloos, tevens veranderd er niks aan je abonnement.

Jeroen
Bekijk reactie

10 reacties

Badge +1
@Funnos,

Welkom op het forum! Ik heb gezien dat je e-mail correct is binnengekomen, inderdaad zou een ontvangstbevestiging niet verkeerd zijn. Ik zal dit zeker meenemen, bedankt voor je tip! Ik heb tevens je verbinding gecontroleerd en deze lijkt de laatste dagen stabiel te zijn. Ik heb wel gezien dat je verbinding op het oude BabyXL netwerk zit, ik heb zojuist een migratie naar het WBA-E netwerk aangevraagd. Je ontvangt hiervoor een nieuw modem in bruikleen, deze kan je binnen enkele dagen verwachten. De migratie zal over ongeveer 1,5 week uitgevoerd worden. Ik ga er vanuit dat met de migratie en het nieuwe modem je probleem niet meer zal spelen. Uiteraard is de migratie en het nieuwe modem voor jou kosteloos, tevens veranderd er niks aan je abonnement.

Jeroen
Beste Jeroen,

Bedankt voor je antwoord.

Vreemd dat de 'logs' aantonen dat de verbinding stabiel is, daar ik gisteren en vanochtend nog uitval had. Laten we hopen dat de migratie e.e.a. oplost.

Zou je in het kort kunnen uitleggen wat het verschil is tussen het oude BabyXL netwerk en het nieuwere WBA-E netwerk en vooral wat de voordelen t.o.v. de klant is.

Verder ben ik benieuwd of de nieuwe modem ook voor meerder PC's geschikt is, dus met meerdere ethernetpoorten.

Roy
Badge +1
@funnos,

Het signaal is gisteren en vandaag correct op het modem binnengekomen, zodra het het signaal niet op het modem binnenkomt kunnen wij dit terug zien. Het kan wel zijn dat het signaal tussen je modem en je computer is verbroken. Heb je de computer bekabeld aangesloten of gebruik je een eigen draadloze router op je huidige modem?

Het BabyXL netwerk is het ex-Tiscali netwerk. Op termijn gaan alle klanten van dit netwerk naar het WBA-E netwerk, jij gaat in dit geval al eerder over. Voordeel hiervan is dat je ook een nieuw modem ontvangt, je huidige modem is ook verouderd (wil niet per definitie zeggen dat het een slecht modem is). Op het WBA-E netwerk zal op je verbinding DLM actief zijn, DLM zorgt er voor dat automatisch de hoogst haalbare snelheid wordt bereikt waarbij de verbinding stabiel blijft.

Op het nieuwe modem heeft 4 ethernet poorten, je kan dus meerdere computers aansluiten, tevens heeft het modem een draadloze functie.

Jeroen
Jeroen,

Zowel bij bekabelde systemen (pc, playstation) en draadloze systemen is er op het moment van uitval geen internetverkeer meer mogelijk.

Bedankt voor je snelle reacties, we wachten de migratie even af en hopen dat het hiermee opgelost, mocht het daarna nog steeds bestaan dan zullen we nog even verder zoeken.

Roy
Inmiddels heb ik bericht gekregen van de de klantenservice ..

Wat mij 'stoort' is dat julle net als de meeste providers totaal niet kunnen lezen of luisteren naar wat de klant te vertellen heeft. Het gaat bij jullie waarschijnlijk ook alleen maar om 'getallen' en scores.

Ik zal hieronder het mijn reactie en de reactie van jullie klantenservice inkopiëren zodat je zelf kunt lezen wat ik bedoel, degene die dit bericht beantwoord heeft, zijn wel de type medewerkers die de klantenservice en daarmee de dienstverlening van Telfort de status 'dom' en 'slecht' bezorgen ...

zucht .. je stelt een vraag over een wegvallende internetverbinding en je krijgt excuses voor de storing aan niet functionerende telefoonverbinding. wtf heeft het antwoord met mijn vraag te maken :mad:

Als juliie niet eens de moeite nemen om de vraag van de klant te lezen, bespaar je dan ook de moeite om te antwoorden, want dat levert alleen nog maar meer ergenissen op!

----Origineel bericht------
ontvangen van: funnos@gmail.com

Beste,
Ik heb inmiddels al bijna zes jaar een Telfort Internet Vast Bellen abbonnement. In de ze periode heb ik wel enkele keer gehad dat de verbinding het niet deed en bleek dat er oftwel een storing gaande was oftwel dat ik even de modem moest herstarten.
Echter sinds enkele weken, valt mijn (vaste) internetverbinding weg en moet hierna steeds maar weer de modem herstarten. Echter als ik een aantal minuten wacht dan komt de verbinding in sommige gevallen vanzelf weer terug.
Ik heb verder geen netwerkapparatuur op de modem aangesloten anders dan een bedrade wifi access point.
Ik verzoek u na te gaan wat het probleem met mijn internetverbinding kan zijn daar er aan onze zijde niets veranderd is. Op deze manier lijdt het gebruik van internet alleen maar tot ergernissen.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,

---------------------------------
Antwoord van Telftort op 19-11-2012
---------------------------------

Geachte heer Funna,

Op 14-11-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het vervelend dat u problemen heeft met uw telefoon verbinding. Telfort wil graag dat al onze klanten optimaal van onze diensten gebruik kunnen maken.

Wij hebben momenteel een storing met vast bellen, er wordt hard aan een oplossing gewerkt.

Ervaart u problemen met het keuze menu dan adviseert Telfort u de onderstaande stappen de volgen.
Deze kunnen mogelijk een oplossing bieden.

- Reset uw modem. Dit kunt u doen door het resetgaatje achterop uw modem 30 seconden ingedrukt te houden.
- Druk nadat het modem is opgestart het resetgaatje van het modem 2 tellen (kort) in.
- Open uw webbrowser en ga naar ‘192.168.1.254’.
- Login met de gegevens die staan ingevuld (standaard is dit ‘admin’ en ‘1234’.)
- Klik op ‘VOIP’ en dan op ‘SIP.
- U klikt onderaan op ‘MORE’ of ‘ADVANCED’.
- In dit scherm ziet u de waarde ‘RFC2833’. Deze kunt u wijzigen in PCM.
- Mocht deze al op PCM staan, veranderd u hem dan naar ‘RFC2833’. Daarna kunt u testen of deze het doet. (door middel van ‘Apply’ te drukken).
- Mocht dit nog niet lukken kunt u het ook testen door van ‘RFC2833’ terug te zetten naar PCM.
- Na wederom op ‘Apply’ te drukken zullen de keuzemenu’s het moeten doen.

Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet
Op 15 november j.l. is door een moderator (Jeroen) een migratie aangevraagd voor het omzetten van mijn ADSL lijn. Hiervoor zou ik binnen enkele dagen een nieuw modem krijgen en zou na 1,5 week de migratie plaatsvinden ... zie:

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/ontvangstbevestiging-mail-29593/

Nu zijn we 8 dagen verder en heb ik nog steeds geen nieuw modem, ben ik nog enkele dagen verwijderd van de migratie en heb ik begrepen dat ik mijn 'oude' modem niet meer werkt als de lijn overgezet is. Ook op mijnpakket.nl is nog geen melding verschenen voor het ontvangen van een pakket (maar het zou ook nog via een andere vervoerder verzonden kunnen worden natuurlijk)

Mijn simple vraag is of ik door het stellen van een eenvoudige vraag op dit forum straks geen internet meer heb of dat ik op dit moment gewoonweg te weinig geduld toon en de modem op tijd geleverd wordt .... of ..... :(

Ik krijg graag antwoord voordat het laat is en het liefst antwoord op de vraag ..... en niet zoals in mijn vorige topic een antwoord die niets met de vraag te maken had ..

Roy
Reputatie 8
Badge +16
Je modem zal vermoedelijk blijven werken als het een ADSL-ADSL migratie is. Welk modem heb je nu exact in gebruik?
@Frankzi

ik heb nu de P-2602H-D1A

@Moderators

Het zou wel fijn als degene die mijn bericht verplaatst, of eigenlijk samengevoegd, heeft ook direct antwoord zou kunnen geven op mijn vraag .. of in ieder geval ff een reactie achterlaten ... 😕
Badge
@funnos

De migratie staat gepland om opgeleverd te worden op 29 november. Voor de 29e zal het modem worden bezorgd. Zoals Franzki al schreef is het een ADSL-ADSL migratie en zal je dus niet zonder verbinding komen te zitten.

Jelmer
Ok, dan ben ik miss wel ongeduldig geweest en wacht ik het allemaal even af.
Mijn grootste zorg was dat ik zonder internet kwam te zitten, maar dat schijnt niet te gebeuren gelukkig ....

Reageer