Ontvangen phishingmail kan niet worden doorgestuurd naar Fraudehelpdesk

• 13 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 298 keer bekeken

Ik ontving in mijn mailbox een phishing-mail met een .zip-bestand als bijlage. Daarin zat een .exe-bestand. Nu stuur ik alle (kennelijke) phishing-mail door naar de Fraudehelpdesk zonder ze te openen. Dat lukte echter niet bij deze mail, want hij werd door de mailserver gebounced. De reden was, dat een .exe was ingesloten.
Dit is natuurlijk wel een beetje vreemd. De mail werd nl. niet geblokkeerd, toen hij binnenkwam. Hoe krijg ik deze mail nu bij de fraudehelpdesk?
Ik ben overigens een voormalige Concepts klant.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Niet, gewoon lekker weggooien en verder leven, de fraudedesk zal ongetwijfeld het bestand en de mail al op een andere wijze hebben ontvangen. Helaas ben je namelijk niet de enige of eerste die deze mail ontvangt.
Niet, gewoon lekker weggooien en verder leven, de fraudedesk zal ongetwijfeld het bestand en de mail al op een andere wijze hebben ontvangen. Helaas ben je namelijk niet de enige of eerste die deze mail ontvangt.

Neen, dat is niet het geval. Waarschijnlijk lukt het niemand om de mail door te sturen. Dit is geen oplossing, want ik wil de mail persé dooresturen.
Reputatie 8
Badge +16
Ingezipt laten
Ingezipt laten

Dat is niet de oplossing. Hij was nog steeds gezipt. Als je een mail doorstuurt naar de fraudehelpdesk, open je mail niet. Je selecteerd hem in de lijst en klikt op doorsturen. Dat is wat de fraudehelpdesk ook aangeeft. Ik heb dus helemaal niks aan de mail gewijzigd.
Soortgelijke mails zijn ook al in Engeland gesignaleerd (gegoogeld met de titel van de mail)

Het blijft gewoon gek, dat Telfort zo'n mail wel aan mij doorgeeft en ik hem vervolgens niet ongezien kan doorsturen.

Reageer