vraag

Nintendo switch krijgt geen contact met internet

• 28 december 2017
  • 10 reacties
  • 5865 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn kinderen hebben van de kerstman een nintendo switch gekregen. Het lukt alleen niet om de switch op internet te krijgen. Hij maakt wel verbinding met de experia box v8, maar vervolgens niet met internet. Hij blijft als foutmelding aangeven dat de DNS naam niet kan worden omgezet. Ik heb al geprobeerd de DNS instellingen handmatig in te stellen, maar ook dat lijkt niet te werken.

Iemand ideeen/suggesties?

Hoor het graag!

Tom

10 reacties

Volledig uitzetten powerknop 10 seconden vasthouden dus niet de slaapmodus schijnt te helpen. Volgens wat vondsten via google

Werkt dat niet primary dns 8.8.8.8 secondary 8.8.4.4 schijnt ook te helpen.
Reputatie 1
Beste Galdor,

Dank voor je suggesties. Dit had ik alleen al geprobeerd. Ik heb op de Switch allerlei instellingen toegepast, maar de experia box lijkt de verbinding met internet tegen te houden. Ik heb dus het idee dat ik de instellingen van de experia box ook moet wijzigen, maar ik heb geen idee welke en hoe. Ik heb inmiddels al een statisch IP adres toegekend. Daarmee gaat de verbinding tussen de Switch en de experia box nu goed, maar contact met de buitenwereld blijft een probleem.

Mocht je daar nog ideeën over hebben dan hoor ik het uiteraard graag!

Groet, Tom
Maakt de Nintendo alleen verbinding via Wifi of hebben de kids er ook een lan adapter bij gekregen?
Het plaatje bij punt 5 zie je dus niet?

https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Nintendo-Switch/Internet-verbinding/Verbinding-maken-via-wifi/Verbinding-maken-via-wifi-1199112.html
Reputatie 1
uiteindelijk was mijn bedoeling allebei. via LAN als de switch in het console staat en via wifi indien gebruikt als handheld. ik had nog een generieke LAN adapter liggen. Deze werkt prima op mijn laptop, maar niet op de Switch. Inmiddels heb ik het ook geprobeerd met een hotspot via mijn telefoon en dat werkt prima. Binnen 30 seconden op internet. Dit versterkt dus mijn vermoeden dat de oorzaak in de experia box zit. De klantenservice meldt mij echter dat de switch prima zou moeten werken met een experia v8. Blijkbaar moet ik dus wat aan de instellingen van de experia box veranderen, maar weet niet welke en ook niet in hoeverre dit te veel ten koste gaat van de beveiliging.

Groet Tom
Dan lijkt het inderdaad op iets in de instellingen in de v8.
@Babylonia of @Enterprise een van jullie beiden een suggestie?
Reputatie 8
Er kunnen meerdere oorzaken zijn:

- Beperk de WiFi Mixed modes in de Experia Box. Door de oudere protocollen weg te laten.
. (Tegenwoordig ondersteunen de meeste apparaten IEEE 802.11g en/of IEEE 802.11n ).

- Sommige apparaten kunnen niet met bepaalde WiFi kanalen overweg.
. Kanaal 13 wil wel eens uitgesloten zijn. Maar ook andere kanalen kan wel eens voorkomen.
. Controleer welk WiFi kanaal in de Experia Box wordt gebruikt, en verander die eens.

Reputatie 8
Aanvullend:

Nog eens teruglezend zie ik dat je wel contact hebt met de Experia Box (via WiFi neem ik aan),
maar verder niet met internet.

Reset de modem/router eens met een omgevouwen paperclip 10 sec. in het reset-gaatje achterop.
Reputatie 1
Ook dat heb ik al geprobeerd. het vreemde is dat ik ondertussen ook een access point gemaakt (netgear) heb en dat de nintendo switch dan wel verbinding maakt met internet. de verbinding is dan alleen wel erg traag (ongeveer 40 Kbps). bovendien zou het naar mijn idee toch ook gewoon rechtstreeks via de experia box moeten kunnen werken.
Reputatie 8
Dan zou ik het verder ook niet weten. Spellen, game consoles daar houd ik me verre van bezig.
Mijn kinderen hebben van de kerstman een nintendo switch gekregen. Het lukt alleen niet om de switch op internet te krijgen. Hij maakt wel verbinding met de experia box v8, maar vervolgens niet met internet. Hij blijft als foutmelding aangeven dat de DNS naam niet kan worden omgezet. Ik heb al geprobeerd de DNS instellingen handmatig in te stellen, maar ook dat lijkt niet te werken.

Iemand ideeen/suggesties?

Hoor het graag!

Tom

Even de Switch resetten(eerst het apparaat aan zetten dan 4 seconden op de uit knop drukken dan start hij weer op,en dan doet hij het weer als het goed is.

Reageer