Nieuwe klant en aankoop geschikte switch

• 10 oktober 2018
  • 33 reacties
  • 1998 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +8
  • Forumheld
  • 3926 reacties
Beste mensen,
begin november wordt ons nieuwe abo bij Telfort geactiveerd i.v.m. overstap van de lokale 'kabelboer'.
Daar ik nu reeds een (voorlopig) e-mail-adres heb gekregen en de toegangscodes voor IPTV kan ik nu alvast e-mailen en tv kijken via de tablet en smartphone.☺
Daar ik in mijn situatie een LAN-switch bij mijn tv nodig heb, had ik vorige week alvast een switch gekocht en op mijn bestaande installatie aangesloten en werkte goed.
Tot ik gisteren het forum eens aan het afstruinen was om e.e.a. over Telfort te leren en te lezen, bleek mijn nieuwe switch niet geschikt te zijn voor Telfort internet-tv n.a.v. een reactie van @Jasper - Telfort binnen een topic, dat alle merken LAN-switches goed zijn als ze maar aan het IGMP-protocol voldoen.
Daarom heb ik vanochtend de switch teruggebracht en via de webshop van Telfort de juiste switch gekocht, zodat ik straks, als ik mijn Telfort-pakket ontvang, beslagen ten ijs kom en e.e.a. goed en werkend kan aansluiten.

33 reacties

Reputatie 8
Hallo @Babylonia ,
met de powerlines van de kabelboer en de Netgear switch heb ik perfect beeld, ook als ik de internetradio, ook bekabeld op de switch aangesloten, tegelijk afspeel om te testen geeft het beeld geen krimp.😉

En gaat er in dat geval eigenlijk slechts één bekabeling vanuit de powerline naar de switch, en vertak je het daar dan verder, of vertak je al op de porwerline zelf?
(Of heeft die powerline slechts één poortje ?).
Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Babylonia ,
met de powerlines van de kabelboer en de Netgear switch heb ik perfect beeld, ook als ik de internetradio, ook bekabeld op de switch aangesloten, tegelijk afspeel om te testen geeft het beeld geen krimp.😉
En gaat er in dat geval eigenlijk slechts één bekabeling vanuit de powerline naar de switch, en vertak je het daar dan verder, of vertak je al op de porwerline zelf
?
(Of heeft die powerline slechts één poortje ?).

Hallo @Babylonia ,
Er gaat vanuit de powerline maar 1 LAN-kabel naar de switch en op de switch is de tv en de radio aangesloten. De powerline heeft maar 1 uitgang, maar wèl de mogelijkheid voor wifi, maar die heb ik afgeschakeld, want de Experiabox V10 dekt de wifi-lading voldoende.
Reputatie 8
Dacht al dat het dan één poortje zou zijn.
Zonder WiFi werkt het als een "point to point" verbinding.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi JanD, super dat het zo goed gelopen is! Het porteren van je telefoonnummer is een laatste stapje, je merkt dan vanzelf dat het werkt 🙂 En wat betreft je vraag over ondertiteling, daar kan je inderdaad teletekst pagina 888 voor gebruiken.
Reputatie 8
Badge +8
Hoi JanD, super dat het zo goed gelopen is! Het porteren van je telefoonnummer is een laatste stapje, je merkt dan vanzelf dat het werkt 🙂 En wat betreft je vraag over ondertiteling, daar kan je inderdaad teletekst pagina 888 voor gebruiken.
Hallo @Alexandra - Telfort ,
de telefoon werkt nu ook na het resetten van het modem.
Alleen jammer dat ik nu geen toegang meer heb tot mijn webmail en de IMAP-server via mijn e-mailprogramma, zie daarvoor mijn aparte topic https://forum.telfort.nl/e-mail-310/e-mail-storing-78804
Ik heb mijn e-mailsoftware nu (tijdelijk) ingericht volgens het POP-protocol totdat ik weer toegang heb tot de webmail en de IMAP-servers van Telfort.
Ik was een blije klant en wil dat ook graag blijven.
Reputatie 8
Badge +8

Hoi JanD, super dat het zo goed gelopen is! Het porteren van je telefoonnummer is een laatste stapje, je merkt dan vanzelf dat het werkt 🙂 En wat betreft je vraag over ondertiteling, daar kan je inderdaad teletekst pagina 888 voor gebruiken.Hallo @Alexandra - Telfort ,
de telefoon werkt nu ook na het resetten van het modem.
Alleen jammer dat ik nu geen toegang meer heb tot mijn webmail en de IMAP-server via mijn e-mailprogramma, zie daarvoor mijn aparte topic https://forum.telfort.nl/e-mail-310/e-mail-storing-78804
Ik heb mijn e-mailsoftware nu (tijdelijk) ingericht volgens het POP-protocol totdat ik weer toegang heb tot de webmail en de IMAP-servers van Telfort.
Ik was een blije klant en wil dat ook graag blijven.
Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Babylonia , in het verleden gaf ik eens aan de LAN-kabels te testen via de switch.

Via Realtek heb ik een hulpprogramma kunnen downloaden waarmee je ook de kabels kunt testen, zie hieronder een screenshot, ik hoop dat je er wat mee kunt en misschien ben je er al bekend mee, maar ik wilde het toch even delen:

Reputatie 8

Eerlijk gezegd was ik nog niet op de hoogte van dat tooltje.
Dus bedankt voor het delen ervan.  Zal het eens proberen, en kijken in hoeverre het voldoet om een goede analyse te kunnen maken. (Was toevallig vanmiddag naar losse kabel-testers aan het kijken met uitgebreide analyse, maar die kosten nogal wat. Bijv. < DEZE >).

UPDATE:
Gedownload. Maar werkt alleen als je netwerk adapters van RealTek hebt (met RealTek chip).
Met andere adapters / chipsets werkt het NIET. Dus beperkt inzetbaar.
(Je schermafdruk wees al in die richting, en informatie elders nog meer):
https://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/18001/

Reageer