Nieuwe klant en aankoop geschikte switch

• 10 oktober 2018
  • 33 reacties
  • 1998 keer bekeken

Toon het eerste bericht

33 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Telefoon duurt altijd iets langer. Moet eerst vrij gegeven worden door Ziggo, voordat het kan worden geactiveerd door Telfort. Kan iets van 5 dagen duren.

Maar als de rest al werkt zonder problemen, heb je je zaakjes eerder dus goed voorbereid.

Hallo @Babylonia ,
Bedankt voor je reactie.
Het zal allemaal wel goed komen.
Morgen, donderdag, ga ik de tv-decoder in de huiskamer installeren via de Netgear-switch en de powerlines die ik nog van de kabelboer heb. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.
De tv op de 1e verdieping, waar ik ook de modem heb staan, werkt zo op het eerste gezicht goed, maar moet me nog verder in de tv-materie verdiepen.
Wordt vervolgd.
Reputatie 8
Morgen, donderdag, ga ik de tv-decoder in de huiskamer installeren via de Netgear-switch
en de powerlines

die ik nog van de kabelboer heb. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Wat betreft die powerlines heb ik mijn bedenkingen, als ze geen IGMP Snooping ondersteunen.
Maar dat heb ik al in een ander draadje aangegeven.

Mocht je alsnog in problemen komen, weet je in welke onderdelen je het probleem kunt zoeken.
Reputatie 8
Badge +11

Hallo @Alexandra - Telfort ,
Sinds vandaag al werkt mijn pakket reeds voor een deel, internet en tv.
Telefoon en MijnZiggo moet nog, ben nu al blij☺

Hi JanD, fijn om te horen dat je nu al blij bent 🙂 Dan ben ik ook blij! Laat je ons weten hoe het gaat de komende dagen?
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Alexandra - Telfort ,
Internet en beide tv-decoders werken nu, de telefoonlijn, zowel bij de oude provider als bij Telfort, is nog dood, dus de portering zal wel aan de gang zijn.
Krijg ik daar op een of andere manier nog een melding van dan de portering geslaagd is?
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Babylonia ,
met de powerlines van de kabelboer en de Netgear switch heb ik perfect beeld, ook als ik de internetradio, ook bekabeld op de switch aangesloten, tegelijk afspeel om te testen geeft het beeld geen krimp.
On demand geprobeerd, uitzending gemist geprobeerd, allemaal 'cloud'-werk, werkt prima.
Weet jij toevallig of er een aan/uitknop voor de ondertiteling is, of werkt dat via 888 teletekst?
Daar kon ik niks van terugvinden in de handleiding.
Ik ga uitgebreid verder van alles proberen en loop ik tegen vragen aan waar ik niet uitkom meld ik me weer.😉
Reputatie 8
Hallo @Babylonia ,
met de powerlines van de kabelboer en de Netgear switch heb ik perfect beeld, ook als ik de internetradio, ook bekabeld op de switch aangesloten, tegelijk afspeel om te testen geeft het beeld geen krimp.😉

En gaat er in dat geval eigenlijk slechts één bekabeling vanuit de powerline naar de switch, en vertak je het daar dan verder, of vertak je al op de porwerline zelf?
(Of heeft die powerline slechts één poortje ?).
Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Babylonia ,
met de powerlines van de kabelboer en de Netgear switch heb ik perfect beeld, ook als ik de internetradio, ook bekabeld op de switch aangesloten, tegelijk afspeel om te testen geeft het beeld geen krimp.😉
En gaat er in dat geval eigenlijk slechts één bekabeling vanuit de powerline naar de switch, en vertak je het daar dan verder, of vertak je al op de porwerline zelf
?
(Of heeft die powerline slechts één poortje ?).

Hallo @Babylonia ,
Er gaat vanuit de powerline maar 1 LAN-kabel naar de switch en op de switch is de tv en de radio aangesloten. De powerline heeft maar 1 uitgang, maar wèl de mogelijkheid voor wifi, maar die heb ik afgeschakeld, want de Experiabox V10 dekt de wifi-lading voldoende.
Reputatie 8
Dacht al dat het dan één poortje zou zijn.
Zonder WiFi werkt het als een "point to point" verbinding.

Reageer