beantwoord

Nieuwe Experia box werkt niet

• 30 november 2019
  • 20 reacties
  • 393 keer bekeken

Gisteren Experia Box V10A ontvangen ter vervanging van mijn ZyXel modem.

Brief erbij hoe je de boel moet afsluiten en aansluiten, zo gezegd zo gedaan.

Eerst rood lampje, dan groen, dan weer rood, dan knipperend blauw, dan weer rood. Leuk zo'n kerstboom. Wifi wachtwoorden gewijzid enz. enz. MAAR…… wel tv en GEEN internet en Wifi.

Alles er weer afgesloten, oude modem er weer aan, weer alle wachtwoorden wijzigen EN….. alles werkt normaal.

Nog een poging, wederom alles exact zoals beschreven in de brief…. Weer niets !!!!

Misschien moet het nieuwe modem even updaten, dus laat maar even staan.

Na een uur nog helemaal niks !!!! @#$%$# modem.

Weer alles omgezet op het oude modem en weer werkt alles normaal.

Totaal ruim 2 uur bezig geweest !!!!

Daarnaast….. het oude modem heeft 4 aansluitingen, de Experia maar 3 !!! Moet ik zeker weer een splitter kopen??? Dacht t niet, kom maar met een vergelijkbaar modem met ook 4 aansluitingen

Weet je wat Telfort…. ik stuur het nieuwe modem wel terug, en verzin maar wat anders.

icon

Beste antwoord door robennellie34 4 december 2019, 19:58

Inmiddels weer aan de slag gegaan. 

Oude modem uit, nieuwe modem ernaast. Stekkers 1 voor 1 over gezet, stroom aangesloten op nieuwe modem en aangezet.

Na 5 minuten deed de tv het weer. Wifi weigerde. Na 10 minuten deed de Wifi het.

PC aangezet, geen internet. Modem reset gegeven, na een kwartier werkt alles weer behalve de PC. Uiteindelijk bij de instellingen op de PC het netwerk opnieuw ingesteld.

Joh…. internet.

Het werkt dus nu, maar zo simpel als het in de brief beschreven staat is het dus niet.

Bart, de switch die je zou opsturen wanneer kan ik die verwachten? 

Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 1
Badge

Gisteren Experia Box V10A ontvangen ter vervanging van mijn ZyXel modem.

Brief erbij hoe je de boel moet afsluiten en aansluiten, zo gezegd zo gedaan.

Eerst rood lampje, dan groen, dan weer rood, dan knipperend blauw, dan weer rood. Leuk zo'n kerstboom. Wifi wachtwoorden gewijzid enz. enz. MAAR…… wel tv en GEEN internet en Wifi.

Alles er weer afgesloten, oude modem er weer aan, weer alle wachtwoorden wijzigen EN….. alles werkt normaal.

Nog een poging, wederom alles exact zoals beschreven in de brief…. Weer niets !!!!

Misschien moet het nieuwe modem even updaten, dus laat maar even staan.

Na een uur nog helemaal niks !!!! @#$%$# modem.

Weer alles omgezet op het oude modem en weer werkt alles normaal.

Totaal ruim 2 uur bezig geweest !!!!

Daarnaast….. het oude modem heeft 4 aansluitingen, de Experia maar 3 !!! Moet ik zeker weer een splitter kopen??? Dacht t niet, kom maar met een vergelijkbaar modem met ook 4 aansluitingen

Weet je wat Telfort…. ik stuur het nieuwe modem wel terug, en verzin maar wat anders.

Groot gelijk heb je...  vrijheid heb je tegenwoordig helaas niet meer. Bedoel dan je eigen modem/router gebruiken..

Nee, blijf gewoon de oude ZyXel gebruiken.

Nieuwe modem zit weer in de doos, gaat maandag retour afzender.

In het verleden ook wat aan de knikker gehad, Telfort huldt zich in stilzwijgen, je krijgt wel een reactie hoe vervelend ze het vinden dat het niet werkt, ja duh, daar was ik ook al achter.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @robennellie34

Ik lees dat je het nieuwe modem niet aan de praat krijgt. Je hebt veel geprobeerd, maar niet het gewenste resultaat behaalt. Wat ik nog niet teruglees is of je het modem nog een reset hebt gegeven? Is dat de oplossing? Voor de missende poort kan ik je wel voorzien van een switch mocht je het nieuwe modem gaan gebruiken. 

Ik citeer uit de brief “Het aansluiten van het nieuwe modem is eenvoudig en kost ongeveer 15 minuten” :joy::joy::joy:

Waarom moet ik van alles proberen, resetten enz. en vervolgens ruim 2 uur later gewoon probleemloos op het oude modem draaien.

Ik gebruik het modem ook zakelijk, in die tijd heb ik dus niets kunnen doen, gaan jullie die 2 verloren uren ook vergoeden?

Als het zo eenvoudig is als in de brief staat, stuur dan een modem die het in 1 keer gewoon doet.

Deze gaat in ieder geval maandag gewoon retour afzender. Uiteraard met een klein briefje.

Reputatie 8

Niet geschoten is altijd mis.
Geen reset uitproberen, is bij voorbaat gemiste kans om het aan de praat te krijgen.

Bij een nieuw modem moeten mogelijke telefoon gebruiksgegevens + in ieder geval een koppeling van de modem in het achterliggende systeem met het internet gebruikers-account worden gemaakt. Bij je ZyXel zitten die gegevens er al allemaal al in vanuit een eerdere koppeling. Vandaar dat het meteen werkt als je die terug hangt.

Reputatie 8
Badge +17

Ik citeer uit de brief “Het aansluiten van het nieuwe modem is eenvoudig en kost ongeveer 15 minuten” :joy::joy::joy:

Waarom moet ik van alles proberen, resetten enz. en vervolgens ruim 2 uur later gewoon probleemloos op het oude modem draaien.

Ik gebruik het modem ook zakelijk, in die tijd heb ik dus niets kunnen doen, gaan jullie die 2 verloren uren ook vergoeden?

Als het zo eenvoudig is als in de brief staat, stuur dan een modem die het in 1 keer gewoon doet.

Deze gaat in ieder geval maandag gewoon retour afzender. Uiteraard met een klein briefje.

Omdat de Zyxels modems de langste tijd gehad hebben en er daardoor veel uitvallen, stuurt Telfort de V10a uit voorzorg naar de Zyxels klanten.

Helaas kom ik hier op het forum vaak tegen dat de installatie hiervan niet van een leien dakje gaat en er vaak een harde harde reset aan te pas moet komen om dit modem aan de praat te krijgen.

En als je het modem zeg maar je internetverbinding ook zakelijk gebruikt is het helemaal sneu , maar in dat geval kun je beter een zakelijk abonnement nemen.

Je vraagt of je een vergoeding krijgt omdat je 2 uur zonder zit kan ik beantwoorden met nee omdat je niet 24 uur zonder diensten hebt gezeten bovendien bestaat dan een vergoeding per dag uit;

Het bedrag wat je nu betaald voor je internetverbinding : gedeeld door 30 dagen keer het aantal dagen dat men zonder diensten zit 

Het staat je vrij om de V 10a niet te gebruiken en terug te sturen echter zoals ik aangeef heeft de Zyxel zijn  langste tijd gehad en stel als die het begeeft bv op vrijdagavond zit je zomaar tot dinsdag of woensdag te wachten op een vervangend modem wat op dit moment de V 10 A is .

Er zijn zat klanten waar de V 10 A al tijden zonder problemen draaien.

Ook ik ben gewoon een klant net als jij dus geen Telfort medewerker maar als hobby mensen op het forum helpt etc etc 

Vanochtend maar weer een poging gedaan. Weer zoals in de brief staat, alles afgesloten en weer aangesloten.

Tot mijn verbazing deed de TV het, WIFI werkte, maar…. kreeg met geen mogelijkheid de PC aan de praat. Totaal geen internet dus. Vreemd.

Gezocht in de instellingen maar nergens een verwijzing naar de Experia.

Reputatie 8

...alles afgesloten en weer aangesloten.

Een reset uitvoeren is iets anders als iets af / aansluiten.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

...alles afgesloten en weer aangesloten.

Een reset uitvoeren is iets anders als iets af / aansluiten.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Ik bedoel ermee te zeggen dat ik het “oude” modem heg afgekoppeld en alles volgens de beschrijving weer op het “nieuwe modem heb aangesloten.

vind het alleen vreemd dat alles behalve de pc werkt.

Hallo @robennellie34 , als je pc Windows 10 heeft kun je bij netwerkinstellingen op de tab netwerk opnieuw instellen klikken dan worden alle soorten netwerken binnen je pc gereset naar default instellingen en begin je weer als nieuw uit de doos inzake je netwerk.

Hallo @robennellie34 , als je pc Windows 10 heeft kun je bij netwerkinstellingen op de tab netwerk opnieuw instellen klikken dan worden alle soorten netwerken binnen je pc gereset naar default instellingen en begin je weer als nieuw uit de doos inzake je netwerk.

Kijk, dan gaan we eens een poging wagen, bedankt.

Reputatie 8

Ik bedoel ermee te zeggen dat ik het “oude” modem heg afgekoppeld en alles volgens de beschrijving weer op het “nieuwe modem heb aangesloten.

Ik weet niet wat die beschrijving inhoud?  Zelf heb ik geen nieuwe modem gekregen.
Met problemen met de eerste connectie, verwijs ik naar een “reset”.

Het beste eventueel eraan aangesloten apparatuur (zoals een PC) even uit te zetten.
(Zodat een oude IP-lease wordt vrij gegeven en niet blijft “plakken” op oude waardes).
Dan de reset van de modem/router door te voeren.
Dan aanvullend aangekoppelde apparaten weer aanzetten.

Heb je die reset uitgevoerd?

Nee, reset nog niet gedaan, na vanmorgen de ZyXel er weer aangehangen, morgen weer een dag. Heb er geen haast mee, ZyXel doet het nog perfect.

Reputatie 8
Badge +11

Bewaar de V10a op zijn minst nog even en probeer deze nog even weer wanneer je daar een keer tijd voor hebt. Ik weet zeker dat dit moet gaat werken.

Bewaar de V10a op zijn minst nog even en probeer deze nog even weer wanneer je daar een keer tijd voor hebt. Ik weet zeker dat dit moet gaat werken.

Nog geen tijd gehad, morgenavond weer een poging.

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben benieuwd. Ik hoor graag als je er mee bezig bent geweest. 

Inmiddels weer aan de slag gegaan. 

Oude modem uit, nieuwe modem ernaast. Stekkers 1 voor 1 over gezet, stroom aangesloten op nieuwe modem en aangezet.

Na 5 minuten deed de tv het weer. Wifi weigerde. Na 10 minuten deed de Wifi het.

PC aangezet, geen internet. Modem reset gegeven, na een kwartier werkt alles weer behalve de PC. Uiteindelijk bij de instellingen op de PC het netwerk opnieuw ingesteld.

Joh…. internet.

Het werkt dus nu, maar zo simpel als het in de brief beschreven staat is het dus niet.

Bart, de switch die je zou opsturen wanneer kan ik die verwachten? 

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het eindelijk werkt. Daar ben ik blij om. Alleen jammer dat het iets meer tijd heeft gekost dan gehoopt. 

Ik heb zo geen inzicht in de track & trace van de switch, maar ik verwacht dat je deze week ergens krijgt. Ik hoor graag van je als je deze ontvangen hebt. 

Switch ontvangen, bedankt

Reputatie 8
Badge +11

Top, graag gedaan. 

Reageer