beantwoord

Nieuwe Digitenne box werkt slecht

• 28 december 2018
  • 4 reacties
  • 472 keer bekeken

Sinds ik mijn digitenne set heb omgewisseld naar het digitale setje is tv kijken een drama. Of eigenlijk vrijwel onmogelijk. Regelmatig vast haperend beeld. Geen ontvangst. Zenders kwijt. In de twee weken dat we het nu hebben is de set al meer dan 30 keer gereset naar fabrieksinstellingen. Alle megoenlijke dingen heb ik al geprobeerd. Op het wisselen van de set en opzeggen abonement na. Graag zie ik dat de set gewisseld wordt. Voor ik het op zeg.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 31 december 2018, 09:19

Welkom op het Telfort forum Rbt.vd.meer, dat de nieuwe KPN Digitenne ontvanger het niet goed doet is lastig inderdaad! Jouw regio is nog niet omgezet naar het nieuwe systeem, op deze pagina is te zien wanneer welke regio aan de beurt is daarvoor. De oude ontvanger kan je tot die tijd nog gebruiken, maar nadat de omzetting is geweest zal die niet meer werken. De nieuwe DVB-T2 ontvanger die je nu hebt kan beide signalen ontvangen, dat het nu niet werkt is raar dus. Als het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het opnieuw zoeken van de zenders geen succes heeft gehad, kan je de antenne verplaatsen. Als die bij een raamkozijn staat (het signaal kan beter door het kozijn dan het raam zelf) en gericht is op de zendmast kan het signaal zo optimaal mogelijk worden. Hopelijk lukt het daarmee wel om met het nieuwe kastje te kijken.
Bekijk reactie

4 reacties

Je bedoelt de nieuwe DVB T2 uitvoering die nodig is vanwege de omzetting die KPN uitvoert op het Digitenne netwerk?
Werkt de andere T1 set nog wel of keek je via een Smartcard in de TV?
De oude set werkte zonder problemen. En deze blijft haperen.
Reputatie 8
Badge +10
Welkom op het Telfort forum Rbt.vd.meer, dat de nieuwe KPN Digitenne ontvanger het niet goed doet is lastig inderdaad! Jouw regio is nog niet omgezet naar het nieuwe systeem, op deze pagina is te zien wanneer welke regio aan de beurt is daarvoor. De oude ontvanger kan je tot die tijd nog gebruiken, maar nadat de omzetting is geweest zal die niet meer werken. De nieuwe DVB-T2 ontvanger die je nu hebt kan beide signalen ontvangen, dat het nu niet werkt is raar dus. Als het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het opnieuw zoeken van de zenders geen succes heeft gehad, kan je de antenne verplaatsen. Als die bij een raamkozijn staat (het signaal kan beter door het kozijn dan het raam zelf) en gericht is op de zendmast kan het signaal zo optimaal mogelijk worden. Hopelijk lukt het daarmee wel om met het nieuwe kastje te kijken.
Wellicht is de mast dan nog niet omgezet en zou ik voorlopig de oude blijven gebruiken.

Reageer