beantwoord

Network unavailable op Sonoff apparaten

• 13 maart 2018
  • 5 reacties
  • 1067 keer bekeken

Ik heb een aantal sonoff devices gelinkt met ewelink, maar krijg continue network unavailable, volgens de site zal het aan de provider moeten liggen, zie onderstaand:
Please complain to the network operator. Ask them why can not parse these two domain names: cn-long.coolkit.cc and api.coolkit.cc. Let them parse the two domain names
icon

Beste antwoord door Wieger DB 15 maart 2018, 14:34

Als het uitsluitend op de 2,4Ghz band plaatsvindt, dan lijkt het me verstandig om te kijken of je die wifi band wat beter kan instellen. Dit stappenplan kan je daar nog bij helpen. Aangezien het op 5Ghz band wel goed loopt, kan ik het niet koppelen aan het advies van het parsen. Dat zou namelijk betekenen dat wij deze adressen niet kunnen herleiden, dat zou dan op zowel de 5Ghz band als op de 2,4Ghz band moeten plaatsvinden.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi cmoart, welkom op het forum. Ik begrijp dat je enkele Sonoff apparaten hebt aangesloten met Ewelink. Kan je mij vertellen hoe je deze apparaten met elkaar laat communiceren? Is dat via wifi of heb je de Sonoff apparaten bekabeld aangesloten? Mocht het over de wifi verbinding gaan, merk je met andere apparaten misschien uitval van je verbinding?
Ik heb gezien dat het wegvallen van het signaal alleen op 2,4 ghz is, 5ghz en 4g werken goed
Reputatie 7
Badge +7
Als het uitsluitend op de 2,4Ghz band plaatsvindt, dan lijkt het me verstandig om te kijken of je die wifi band wat beter kan instellen. Dit stappenplan kan je daar nog bij helpen. Aangezien het op 5Ghz band wel goed loopt, kan ik het niet koppelen aan het advies van het parsen. Dat zou namelijk betekenen dat wij deze adressen niet kunnen herleiden, dat zou dan op zowel de 5Ghz band als op de 2,4Ghz band moeten plaatsvinden.
Op dit moment geen problemen meer
Ik heb de aansluitschema's opgevraagd op https://www.sonoff.nl/ kreeg ze gelijk per email opgestuurd. Kan dus ook via email info@Sonoff.nl is Nederlandse support

Reageer