beantwoord

NAT type voor ps3 , ivm GTA 5 , Toegang router ... probleeem

• 18 oktober 2013
  • 5 reacties
  • 4221 keer bekeken

Goedenavond ,

Ik heb bij telfort een internet abbonement .
en nu heb ik altijd NAT type 2 gehad ,
nu zie ik bij gta een spel op de ps3 dat veel mensen kunnen spelen en ik altijd problemen heb om in hun servers te komen .
nu verbaasd me dit want nat type 2 hoort goed te zijn . toch heb ik problemen en denk ik dat t probleem wel bij mij ligt .

Rockstar games raad dit ziin gamers aan :

PS3:
The problem you describe may be related to your connection settings conflicting with other players. You can test your connection through the following option in the XMB:

Settings > Network Settings > Internet Connection Test
This will inform you of your NAT type:

Type 1; The most open of NAT types: connected directly to the internet without router.
Type 2; Similar connectivity as Type 1, except connected to the internet via a router.
Type 3; The least open of the NAT types.s
If you have a less open NAT type, the problem you describe is most likely caused by a conflict with another player using an incompatible NAT type. Consult your network hardware manual to set up a more open NAT type for your PS3 and you should no longer see this problem. If you have a firewall or network hardware, such as a router, you might need to make a configuration change in order to obtain an open NAT. This configuration change is sometimes called “opening ports” or "port forwarding."

PlayStation®️Network and SCEA Game Servers

All games published by SCEA (first-party) and the PlayStation Network may use the following ports for communication with SCEA (first-party) game servers:

TCP Ports: 80, 443, 465, 983, 5223, and 10070 - 10080
UDP Ports: 3478, 3479,  3658, and 10070
PS3, 360:
Some players have found the following website useful for configuring ports with a static IP to attain a more open NAT type with many different router models: http://www.portforward.com

Also try:
1. Make sure your router's firmware is upgraded the latest version (very important).
2. Unplug your router for 10 minutes and plug it back in. Some older routers degrade in performance over time until it is rebooted, similar to a PC.
3. Disable any firewall or other network filtering for the game.
4. Enable or disable uPnP (universal plug and play) on your router or the console settings.
5. If you don't care about security, enable DMZ (de-militarized zone) on your router for your console’s address. This turns off all of your router's firewall features for that specific console.
6. Contact your ISP and ask them what your DNS settings should be.  Check the Primary and Secondary DNS settings on your console.  For more information, see: http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/connectadvance.html, http://support.xbox.com/en-US/xbox-live/connecting/connection-error-solution
7. If you have a combination modem/router unit or ADSL, try setting the unit to "Bridge Mode" to bypass the router part of the hardware.  If this fixes the issue, then you may be able to connect a second router betwen the combination unit and the console to dial the PPPoE connection.
8. If you use an ADSL connection, see if dialing a PPPoEconnection from the console improves the NAT Type.  Contact your hardware manufacturer manual or ISP for detailed instructions.

ze zeggen dus eigenlijk dat ik nu via een router verbinding heb maar dat is niet zo , rechtstreeks de modem , dus ik hoor nat type 1 te hebben ?
Nu Wil ik graag weten of hiermee het probleem opgelost is ?

niet? wat kan ik hier aan doen ,?
zo ja ? ik kan niet in mijn modem komen ?
het wachtwoord of gebruikersnaam heb ik nooit veranderd , en toch zegt het dat admin en 1234 niet klopt ?
modem gereset met paperclip ... en nog steeds niet ?

ik zit totaal vast en weet niet meer wat ik hieraan kan doen .

help mij aub , 

bij voorbaat dank,

Ronald van Berk
icon

Beste antwoord door Koelm64 20 oktober 2013, 00:54

Hoi ronald,
Ben zelf ook een tijd bezig geweest met dit modem voor mijn zoon voor gta online .
Heb de poorten die rockstar heeft door gegeven open gezet,en de playstation een vast ip gegeven ten eerste .
Toen de upnp aangezet, 
Ook de playstation ingesteld (deze zit op kabel) de dns gezet op 8.8.8.8 en de tweede dns op 8.8.4.4.
Daarna is de verbinding tot stand gekomen en blijft tot op heden goed.
Wel de nat poorten in de firewall een walktrue gegeven met poortnummers die rockstar aan gaf in hun schrijven.
De dns instellingen hebben het volgens mij gedaan want deze heb ik het laatst veranderd namelijk,in een eerdere stadia had ik reeds poorten geopend zonder resultaat.
Firewall staat verder gewoon aan.
Suc6, Edwin.
Bekijk reactie

5 reacties

Hoi ronald ,
Had zelf ook weken lang last van dit probleem ,welk modem gaat het om.
Gr ,
hallo ,

het gaat om het model zyxel p-2812hnu-f1

mvg 

ronald van berk
Hoi ronald,
Ben zelf ook een tijd bezig geweest met dit modem voor mijn zoon voor gta online .
Heb de poorten die rockstar heeft door gegeven open gezet,en de playstation een vast ip gegeven ten eerste .
Toen de upnp aangezet, 
Ook de playstation ingesteld (deze zit op kabel) de dns gezet op 8.8.8.8 en de tweede dns op 8.8.4.4.
Daarna is de verbinding tot stand gekomen en blijft tot op heden goed.
Wel de nat poorten in de firewall een walktrue gegeven met poortnummers die rockstar aan gaf in hun schrijven.
De dns instellingen hebben het volgens mij gedaan want deze heb ik het laatst veranderd namelijk,in een eerdere stadia had ik reeds poorten geopend zonder resultaat.
Firewall staat verder gewoon aan.
Suc6, Edwin.
Hoi Ronald,

Ik heb hetzelfde probleem. Is het probleem bij jou inmiddels verholpen? Zo ja wat heb je dan precies gedaan?

Ik heb geprobeerd de dns servers in te stellen met 8.8.8.8 en 8.8.4.4 maar dan krijg ik geen verbinding meer. 

En wie weet wat de inloggegevens zijn voor PPPoE?
Je moet gewoon bij xbox de dns veranderen. Vioor de rest hoef je niks anders te veranderen

Reageer