NAS Server poorten gesloten

• 6 juli 2012
  • 4 reacties
  • 3065 keer bekeken

Badge
Hi allen,

Ik ben al 2 dagen bezig mijn NAS Server (LG N1A1) te installeren. Hij blijft aangeven dat deze niet benaderbaar is van buitenaf.
Van telfort heb ik de Zyxel p-2601hn-f1, waar ik poortnummer 21, 80, 9090 en 9091 open gezet en deze doogestuurd naar mijn NAS IP adres.

Daarbij kan ik bij het inloggen op de LG N1A1 een account aanmaken, welke goedgekeurd moet worden door 'een' administrator. Wie is dit in dat geval?

Weet iemand hoe ik de NAS server van buitenaf (of zelfs intern!) benaderbaar kan maken i.c.m. de P-2601?

Hopende dat iemand mij kan helpen!

Bvd.

Gr

4 reacties

Badge +4
Intern moet sowieso een eitje zijn. Ding benaderen via het lokale IP-adres.

Ik heb geen ervaring met LG-NAS, maar lijkt me dat jij zelf de admin bent van je eigen apparaat 😉 Even zorgen dat je als admin/met adminrechten inlogt dus. Kan nooit zo moeilijk zijn, staat vast wel in de handleiding.
Intern moet sowieso een eitje zijn. Ding benaderen via het lokale IP-adres.

Ik heb geen ervaring met LG-NAS, maar lijkt me dat jij zelf de admin bent van je eigen apparaat 😉 Even zorgen dat je als admin/met adminrechten inlogt dus. Kan nooit zo moeilijk zijn, staat vast wel in de handleiding.

hallo erik ik heb een vraag ik heb mail sever op LG Nas N1a1 maar ik krijge poort nummer 25 niet te banaderen, om dat ik niet weet welk ip ik invoeren in modem
want ik heb van nas gedaan wou hij niet paken.

gr intel_computer 
Hi allen,

Ik ben al 2 dagen bezig mijn NAS Server (LG N1A1) te installeren. Hij blijft aangeven dat deze niet benaderbaar is van buitenaf.
Van telfort heb ik de Zyxel p-2601hn-f1, waar ik poortnummer 21, 80, 9090 en 9091 open gezet en deze doogestuurd naar mijn NAS IP adres.

Daarbij kan ik bij het inloggen op de LG N1A1 een account aanmaken, welke goedgekeurd moet worden door 'een' administrator. Wie is dit in dat geval?

Weet iemand hoe ik de NAS server van buitenaf (of zelfs intern!) benaderbaar kan maken i.c.m. de P-2601?

Hopende dat iemand mij kan helpen!

Bvd.

Gr

hallo even een reactie op jou bericht.
ik heb al 3 weken zelde nas als jou
je hebt de verkeerde poorten open staan, je moet poort nummer 80 8000 openen.
als je binnen je lan netwerk op je nas komt word het poort nummer achter je ip aangeven /8000

wat ik dus hier boven aangeef is dat je 2 porten moet open gooien.

de modem die iji hebt is een oudevariyant het fout zit heb bij die modem/ firwall in modem die laat het niet door 
dus je moet een rules maken, dat is in je modem een appart poortforwording voor firwall.

wil je meer informatie hoe het moet kijk dan even op http://www.zyxel.com/nl/nl/homepage.shtml

gr intel_computer
richtiger1 ben jij tevreden over uw nas LG N1A1??
ik kan er eentje zo goed als nieuw in de doos kopen.
graag wilde ik ook weten wat de snelheid is van copieren van pc naar nas en nas naar pc graag wel vermelden als
dit via een gigabit of megabit is gemeten.

Mvg Dave

Reageer