beantwoord

Naast de experiabox ook de Linksys WRT3200ACM

• 26 april 2018
  • 2 reacties
  • 218 keer bekeken

Na de installatie van de experiabox is ook de Linksys WRT3200ACM er aangesloten.
Gevolg was dat ik op de etage in mijn woning waar beide apparaten staan geen wifi punt zichtbaar werd op mobiel Galaxy S8. Mijn vrouw heeft een galaxy S6 en heeft nergens last van.
Nadat ik de Linksys WRT3200ACM er tussenuit gehaald heb is alles gewoon zichtbaar.
Ik gebruik de Linksys WRT3200ACM voor het intern delen van bestanden en het kunnen printen op mijn netwerkprinter.

Hebben anderen daar ook ervaring mee? Of heeft Telfort hier een oplossing voor.@
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 28 april 2018, 16:32

Hi Jan,

Wat vervelend dat je Linksys niet werkt na het installeren van de Experiabox! In dit geval vermoed ik dat allebei de apparaten IP-adressen uitdelen wanneer je de Linksys router hebt aangesloten. Deze IP-adressen worden door elkaar uitgedeeld, waardoor er hoogstwaarschijnlijk conflicten ontstaan tussen wat de apparaten uitzenden.

Als eerste kun je het beste de DHCP-server uit zetten in je Linksys router. Dan kun je deze aansluiten op de Experiabox en wanneer je dit hebt gedaan kun je in de Experiabox zien wat er allemaal zit aangesloten op het modem, bij DHCP clients. Daar staat het MAC-adres van je Linksys router. Bij Instellingen zie je DHCP binding staan, waar je het MAC adres kunt vast zetten op het MAC adres van je Linksys router. Het is belangrijk dat je de DHCP-server uit zet in je Linksys, zodat niet beiden apparaten IP-adressen door elkaar gaan uitdelen.

Wanneer er nog Forumers zijn die goede tips hebben, zijn deze van harte welkom!
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Jan,

Wat vervelend dat je Linksys niet werkt na het installeren van de Experiabox! In dit geval vermoed ik dat allebei de apparaten IP-adressen uitdelen wanneer je de Linksys router hebt aangesloten. Deze IP-adressen worden door elkaar uitgedeeld, waardoor er hoogstwaarschijnlijk conflicten ontstaan tussen wat de apparaten uitzenden.

Als eerste kun je het beste de DHCP-server uit zetten in je Linksys router. Dan kun je deze aansluiten op de Experiabox en wanneer je dit hebt gedaan kun je in de Experiabox zien wat er allemaal zit aangesloten op het modem, bij DHCP clients. Daar staat het MAC-adres van je Linksys router. Bij Instellingen zie je DHCP binding staan, waar je het MAC adres kunt vast zetten op het MAC adres van je Linksys router. Het is belangrijk dat je de DHCP-server uit zet in je Linksys, zodat niet beiden apparaten IP-adressen door elkaar gaan uitdelen.

Wanneer er nog Forumers zijn die goede tips hebben, zijn deze van harte welkom!
Reputatie 8
Mooi en beknopt beschreven.

Eerdere draadjes die uitleg geven voor een TP-Link router hoe die als Access Point te gebruiken. Principe is hetzelfde als voor een Linksys:

https://forum.telfort.nl/internet-267/eigen-router-aansluiten-op-experiabox-v8-73306
https://forum.telfort.nl/internet-267/instellen-van-wifi-access-point-gekoppeld-aan-experia-box-v10-73885

Reageer