vraag

Modem via bekabeld netwerk niet te bereiken

  • 7 november 2019
  • 11 reacties
  • 166 keer bekeken

Ongeveer 1 keer per week is mijn modem vanaf het bekabelde netwerk niet te bereiken. Ook wanneer ik mijn laptop met een netwerkkabel aansluit werkt het niet. Ik krijg dan geen IP-adres van de DHCP-server. Wanneer ik een vast IP-adres invul kan ik 192.168.1.254 niet bereiken.

Wanneer ik via WiFi verbinding maak met het ingebouwde access point werkt het wel.

Het lijkt erop dat de ingebouwde switch niet helemaal goed is.

Kan het modem vervangen worden?


11 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Ard Westenen , het is 192.168.2.254 en niet .......1.254

Welk merk en type modem heb je?

Heb je al eens een andere LAN-poort van het modem geprobeerd?

Heb je al eens een andere LAN-kabel geprobeerd?

Heb je het modem al eens een fabrieksreset gegeven?

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb hem op 192.168.1.254 ingesteld.

Het treedt op op alle vier de poorten, met verschillende kabels, ook na een factory reset.

Het is een Experiabox V8.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Ard Westenen , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

 

Reputatie 8

Ik heb hem op 192.168.1.254 ingesteld.

Heb je nog meer instellingen aangepast?
Best mogelijk dat de ene instelling beperkend werkt op een andere instelling.
(Overigens na een fabrieksreset zou het IP weer terug moeten staan op 192.168.2.254 ).

Wat gebruik je nog meer in je netwerk aan apparatuur?

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Ard Westenen. Van harte welkom hier. Lastig dat je je modem af en toe niet kunt bereiken. Ik zie dat @JanD en @Babylonia je al prima op weg helpen. Ik ben ook benieuwd wat voor apparaten er nog meer aangesloten zijn op je Experia Box. Verder zie ik aan deze kant nog geen reset terug van je modem. Wil je nog eens proberen om je modem te resetten?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Ard Westenen. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het inmiddels gelukt om je modem te bereiken? Ik lees het graag als je nog ergens hulp bij nodig hebt.

Hoi Natasja,

Ik heb zojuist een factory reset gedaan, het IP-adres op 192.168.1.254 ingesteld, DHCP aangepen WiFi uitgezet.

We gaan het weer een poosje aanzien.

 

Mvg, Ard

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Ard Westenen. Ik heb een aantal dagen niets meer van je gehoord. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is, na de reset. Lukt het weer om je modem te bereiken? 

Het kan best weer een aantal weken goed gaan.

Afwachten dus.

Reputatie 7
Badge +9

Dan wachten we het af, @Ard Westenen:slight_smile:

Ik kom net thuis en hoorde dat het probleem vanmiddag weer optrad. Modem uit/aan en het werkte weer.

Ik heb zelf niet kunnen testen, maar ik verwacht dat het hetzelfde probleem was.

Reageer