Modem vervangen voor nieuwe modem

• 7 oktober 2012
  • 37 reacties
  • 9604 keer bekeken

Badge
Hallo ik had een vraag.
Wij zaten bij Tiscali voordat telfort Tiscali overnam. Sinds die tijd hebben wij altijd dezelfde modem gehad. Wij gebruiken al een langere tijd een router achter de modem voor. Wi-Fi. Maar dat
Werkt niet echt fijn meer met elkaar. ..
Nu is mijn vraag: is er een gratis mogeliikheid dat wij een vervangende gratis modem met Wi-Fi kunnen krijgen?
Sorry voor typfouten verstuur dit vanaf mijn telefoon.
Eventuele gegevens kan ik via privé bericht versturen
Alvast bedankt.

37 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Vermoedelijk heb je een koopmodem... formeel moet je die zelf vervangen.

Maar als je een nieuw jaarcontract afsluit, kun je daarbij een gratis bruikleenmodem meebestellen.
Badge
Hallo,
Zover ik weet hebben wij geen koop modem gehad. Gewoon een bruik-leen modem.
Badge
Kan op me telefoon berichten niet wijzigen maar wij hebben een zyxel p-2602h-d1a
Reputatie 8
Badge +16
Als je een bruikleenmodem hebt *kan* het zijn dat Telfort dit pas vervangt als het defect raakt. Maar misschien willen ze voor een trouwe klant gewoon het modem vervangen.

En anders blijft het advies om een nieuw jaarcontract aan te gaan... maar of dat gunstig is, hangt natuurlijk af van wat je nu betaalt en wat voor aanbieding je krijgt.

PS: sommige mensen melden hier op het forum problemen met het nieuwe draadloze modem. Dus je huidige oplossing (router of draadloos access punt achter het modem)  hoeft niet eens zo slecht te zijn.
Badge
Hallo dan wacht ik even af op een reactie van telfort zelf. We hebben zover ik weet gewoon een automatische verlenging per jaar. Dus om een nieuw contract af te sluiten is dus niet echt handig lijkt mij. Bedankt in ieder geval voor je reacties 🙂
Reputatie 8
Badge +16
De automatische verlenging is per maand... en dat is tegen de "oude" voorwaarden.

Soms kan het gunstiger zijn om een nieuw jaarcontract aan te gaan.
Badge +1
@Kokkie20,

Welkom op het forum! Ik heb naar uw verbinding gekeken en zie dat u nog op het BabyXL netwerk bent aangesloten, ik ga u dan ook overzetten op het WBA-E netwerk. U ontvangt tevens kosteloos een nieuw modem in bruikleen met draadloze functie. Uw abonnement blijft ongewijzigd. De techniek blijft ADSL dus lijnlengte blijft de beperkende factor. De snelheid zal hierdoor nagenoeg gelijk blijven. De migratie zal over ongeveer een week plaatsvinden, het modem ontvangt u voor die tijd thuis.

Jeroen
Badge
Hallo jeroen. Ik wist zelf niet dat wij op het babyxl netwerk zaten. Kan de modem nu al aangesloten worden of moet ik nog wachten. Ook bedankt voor de nieuwe modem!
Reputatie 8
Badge +16
Het 2812-modem werkt ook op een oude aansluiting... dus aansluiten kan gewoon.
Badge +1
@Kokkie20,

Welkom op het forum! Ik heb naar uw verbinding gekeken en zie dat u nog op het BabyXL netwerk bent aangesloten, ik ga u dan ook overzetten op het WBA-E netwerk. U ontvangt tevens kosteloos een nieuw modem in bruikleen met draadloze functie. Uw abonnement blijft ongewijzigd. De techniek blijft ADSL dus lijnlengte blijft de beperkende factor. De snelheid zal hierdoor nagenoeg gelijk blijven. De migratie zal over ongeveer een week plaatsvinden, het modem ontvangt u voor die tijd thuis.

Jeroen

Beste Jeroen, Ook ik heb nog een modem uit het tiscalitijdperk. Sinds half september heb ik wisselende down- en uploadsnelheden en krijg ik de mail heel slecht de deur uit. Zou je ook bij mij willen kijken of er iets mis is met het modem of dat ik ook nog op dat BabyXL netwerk ben aangesloten? Ik zit hemelsbreed ong 250-300 meter van de centrale af.
Badge +1
@Ri@,

Ik het voor u nagekeken, ik heb gezien dat ook u op het Babyxl netwerk zit. Ik voor u een migratie aangevraagd naar het WBA-E netwerk, u krijgt hiervoor kosteloos een nieuw modem toegestuurd. De migratie zal over ongeveer 1,5 week plaats vinden. Zodra u het nieuwe modem heeft kunt u deze direct aansluiten, deze zal ook werken op de huidige verbinding.

Jeroen
Badge +1
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik heb een vraag: Kunnen op het nieuwe modem ook meerdere pc's worden aangesloten? En is het een draadloos modem of net als nu bekabeld?
Badge +1
@Ri@,

Graag gedaan! U kunt op het nieuwe modem meerdere computers bekabeld aansluiten en deze is tevens voorzien van draadloze netwerkfunctie.

Jeroen
Badge +1
@Ri@,

Graag gedaan! U kunt op het nieuwe modem meerdere computers bekabeld aansluiten en deze is tevens voorzien van draadloze netwerkfunctie.

Jeroen

Vandaag heb ik het nieuwe modem ontvangen. Van Telfort kreeg ik vorige week per post een brief, waarin staat dat er onderhoudswerkzaamheden aan de wijkcentrale gaan plaatsvinden en dat ik daarvoor een nieuw modem ontvang. Ik moet echter wachten met installeren tot na de werkzaamheden aan de wijkcentrale. Gaat het hier nu om een en hetzelfde modem en moet ik inderdaad wachten met installeren? Ik heb nog geen bericht ontvangen over de exacte datum wanneer die werkzaamheden plaatsvinden.
Reputatie 8
Badge +16
@Ri@,

[..]. Zodra u het nieuwe modem heeft kunt u deze direct aansluiten, deze zal ook werken op de huidige verbinding.

Jeroen

Het staat er ècht hoor... 
Badge +1
Het staat er ècht hoor... 

Sorry @Franzki, De vraag was bedoeld voor @Jeroen, omdat de situatie is veranderd.
Reputatie 8
Badge +10
Die "werkzaamheden aan de centrale" heeft Jeroen aangevraagd, dat is de omschakeling van het BabyXL netwerk naar het WBA-E netwerk ;)

Je kan de nieuwe modem direct aankoppelen ipv de huidige modem, die werkt én op het oudé- én op het nieuwe netwerk...

Dus ongeacht wanneer die "werkzaamheden" precies plaatsvinden, áls je de nieuwe modem nu direct aankoppeld, heb je ná de werkzaamheden in de centrale direct weer verbinding, met de oude modem NIET.

de situatie is dus eigenlijk niet veranderd, alleen is dit de manier waarop het uitgevoerd wordt.

Ik hoop dat het zo duidelijk(er) is?
Badge +1
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties, maar ik wil dit toch echt bevestigd hebben door Jeroen of een andere moderator. Voor alle duidelijkheid doe ik in de bijlage de brief hier bij die ik van Telfort heb ontvangen. Ik heb de gegeven over de installatie van het modem geel gemarkeerd.
Reputatie 8
Badge +10
@Ri@,

Zodra u het nieuwe modem heeft kunt u deze direct aansluiten, deze zal ook werken op de huidige verbinding.

Jeroen

Zoals Franzki al aangaf heeft Jeroen dit al bevestigd...

Franzki en ik zijn (lang geleden) al omgezet naar het WBA-E netwerk...

Als je nu je nieuwe modem al binnen hebt, kan je het toch gewoon proberen of hij werkt? 😉
Badge +1
@Ri@,

Ik het voor u nagekeken, ik heb gezien dat ook u op het Babyxl netwerk zit. Ik voor u een migratie aangevraagd naar het WBA-E netwerk, u krijgt hiervoor kosteloos een nieuw modem toegestuurd. De migratie zal over ongeveer 1,5 week plaats vinden. Zodra u het nieuwe modem heeft kunt u deze direct aansluiten, deze zal ook werken op de huidige verbinding.

Jeroen

Jeroen,
Ik heb nu zo'n 1,5 week het nieuwe modem in gebruik en de uploadsnelheid is weer prima, de downloadsnelheid wat minder. Ben ik al overgezet naar dat andere netwerk? Alle lampjes op het modem branden groen, behalve het dsl-lampje, dat is oranje. Hoort dat zo?
Badge
@ri@

Ik heb de verbinding doorgemeten en zie dat de snelheid inderdaad aan de lage kant is. De mogelijk haalbare snelheid ligt rond de 17 Mb down. Het DSL lampje brandt bij een ADSL verbinding op dit type modem altijd oranje. Graag zou ik een onderzoek willen starten om te kijken of we de snelheid kunnen verbeteren. Hiervoor heb ik een mobiel telefoonnummer nodig. Kun je me deze in een privébericht sturen?

Jelmer
Badge
@Ri@

Ik heb het storingsonderzoek geopend. Er wordt binnen 3 werkdagen contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak met een KPN monteur. Het is belangrijk dat het modem met een korte kabel op het ISRA punt (de hoofdaansluiting) wordt aangesloten. Voor meer informatie over wat je zelf kunt doen om de snelheid te verbeteren zie snelheid verbeteren.

Jelmer
Badge +1
Beste Jelmer, Gisteren is de monteur van KPN geweest. Op de wijkcentrale zag hij dat ik een downsnelheid had van 7 MB, dat heeft hij opgeschroefd naar 15MB. Meer krijg je niet van Telfort, zei hij, hoewel 24 MB haalbaar is. Ik heb een 20 MB abo, dan moet ik die 20 MB toch ook kunnen halen ipv 15 MB. Mijn ISRA punt gaf ook een heel goede verbinding aan en ik moest die 20 MB zeker kunnen halen.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb een 20 MB abo, dan moet ik die 20 MB toch ook kunnen halen ipv 15 MB. Mijn ISRA punt gaf ook een heel goede verbinding aan en ik moest die 20 MB zeker kunnen halen.

Wat geeft de Telfort postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres? Webcare geeft namelijk aan dat je geen 20 gaat halen...

@ri@
Ik heb de verbinding doorgemeten en zie dat de snelheid inderdaad aan de lage kant is. De mogelijk haalbare snelheid ligt rond de 17 Mb down.
Badge +1
Wat geeft de Telfort postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres? Webcare geeft namelijk aan dat je geen 20 gaat halen...
postcode check geeft 14.32 MBps aan, De KPN monteur vertelde dat hij op de centrale al gezien had, dat Telfort gewoon niet levert waar je recht op hebt. De centrale zit bij mij om de hoek en ik heb genoeg power op de lijn om aan die 20 MB te komen, maar ik krijg gewoon niet meer.

Reageer