beantwoord

Modem router.

• 7 maart 2020
  • 5 reacties
  • 222 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik las, in een antwoord van een vraag over een 2e router achter de Experia v10 box , dat het geen goed idee was daar een adslmodem-router achter te plaatsen in plaats van alleen een router.

Ik vraag me af waarom, je kunt toch gewoon van de router functie gebruik maken en het modem gedeelte uit laten( bij glasvezel heb je toch niets aan de adsl aansluiting) of zie ik dat verkeerd en vooral dan, waarom?

Vriendelijke groet en alvast bedankt voor de eventuele genomen moeite mij van een antwoord te voorzien,CO49

icon

Beste antwoord door Galdor68 7 maart 2020, 16:17

Uiteraard zullen meerdere lezers benieuwd zijn  waar en in welke context je dat las,  NAT achter NAT dat is de standaard setup kan prima, het gaat vooral om het doel. Bij glasvezel kan je een geschikte router ook direct aansluiten. Een router aansluiten als extra wifi toegangspunt is zonde van de investering.

Kort gezegd ja het kan, als je die dsl modem/router als switch en of wifi toegangspunt wil gebruiken.

Bekijk reactie

5 reacties

Uiteraard zullen meerdere lezers benieuwd zijn  waar en in welke context je dat las,  NAT achter NAT dat is de standaard setup kan prima, het gaat vooral om het doel. Bij glasvezel kan je een geschikte router ook direct aansluiten. Een router aansluiten als extra wifi toegangspunt is zonde van de investering.

Kort gezegd ja het kan, als je die dsl modem/router als switch en of wifi toegangspunt wil gebruiken.

Reputatie 1

Hallo Galdor,

Hartelijk dank voor je antwoord. Zoals dat zo vaak gaat lees je zoiets en roept het vraagtekens op. Maar als je besluit voor de zekerheid dat te checken is er weer enige tijd voorbij gegaan en weet ik dus niet waar ik dat gelezen heb de context was wel een 2 e router achter een glasvezelmodem zoals de exp.v10.

Ik weet genoeg en wat mij betreft kan het topic gesloten worden.

.....een glasvezelmodem zoals de exp.v10.

Nog even ter verduidelijking de Experia's zijn ook DSL Modem/Routers. 

Bij glasvezel hebben we het niet over modems( MOdulator DEModulator) maar over Media Converters het medium licht omzetten in data signaal. Ook wel Ntu genoemd Network Termination Unit.

Hier nog een nuttige uitleg.

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-ftu-verschillen-425042

Mogelijk heb je dit KPN topic gelezen over het aansluiten van een eigen router achter een Experiabox.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Reputatie 1

heel verhelderend Galdor, dank

vriendelijke groet,

CO49

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @CO49, tot dat je het antwoord al gevonden hebt. Mocht je toch nog vragen krijgen, dan horen we graag van je. 

Reageer